Novosti

BMW M2 je pravi vozački biser u kojem je vožnja po stazi bolja od najboljeg seksa!

Na slavnoj mađarskoj stazi Hungaroring sjeli smo za upravljač novog M2, čiji 3,0-litreni turbobenzinac sa 370 KS uz široki, crni trag i glasan protest stražnjih guma ispaljuje svega 4,47 metara kratak coupe do stotke za samo 4,3 sekunde i potom do elektronički ograničenih 250 km/h

Hungaroring je dosadan, spor, prašnjav, nema ritma ni pretjecanja – sve te opaske već 30 godina prate neizostavnu mađarsku postaju Formule 1. I vozači koji su pobjeđivali na stazi nedaleko Budimpešte rijetko je svrstavaju među omiljene, ali sve je stvar perspektive. Nakon samo jednog punog kruga većinu negativnih stavova i predrasuda izgubili smo kroz zavoje. Ne, nije u pitanju bio ni novi sloj asfalta, ni ugodno proljetno vrijeme. Pravi razlog za taj kopernikanski obrat bio je BMW M2.

[envira-gallery id=”172″]

Foto: BMW

Nova kreacija odjela Motorsport bavarskog proizvođača izravni je nasljednik 1M Coupea, koji unatoč izvanrednim osobinama jednostavno nije mogao ponijeti naziv M1 da bi se izbjegao svaki sukob i nerealna usporedba s nedavnom prošlošću. U lutanju obiteljskim stablom s oznakom M lako je pronaći poveznice s pet generacija M3, no, M2 nije reinkarnacija. Nije ni manje pakiranje aktualnog M4, ali ima jednaku sposobnost razvlačenja osmijeha na licu.

Nepunih 800 metara dužine startno-ciljne ravnine na Hungaroringu nije bila dovoljno da kazaljka brzinomjera dosegne brojku od 250 km/h, brzina na koju je poput ostalih njemačkih jurilica ograničen i M2, ali u kombinaciji s oštrim prvim zavojem koji se tek lagano otvara bio je odličan pokazatelj svih kvaliteta novog stroja iz Bavarske. Nakon što uživate u gromoglasnom urliku svih 370 KS koje ispušta turbobenzinac sa 6 cilindara, slijedi ukopavanje čim ogromne čeljusti kočnica zagrizu diskove koji ispunjavaju kompletnu unutrašnjost 19-colnih naplataka. Odlično dimenzionirani upravljač postavljen je okomito i ne zahtijeva puno razmišljanja kad krenete u postavljenje prednjih kotača, kao ni mjenjač koji spremno i brzo prihvaća spuštanje stupnjeva prijenosa.

Ovjes i karoserija u zavoju savršeno odrade svoj dio posla, a u trenutku kad se počne ukazivati pravac ponovno u igru ulazi papučica gasa. Tada u akciju stupa elektronički upravljani stražnji diferencijal uz koji će stražnji kraj lagano pobjeći u stranu i u laganom driftu M2 će izjuriti iz zavoja kao da je ispaljen iz topa. Serija šikana u gornjem dijelu mađarske staze sljedeći je ispit koji se pretvara u zabavu, jer M2 između rubnjaka pleše bolje od Johna Travolte. Zavojita i uska dionica još uvijek je dovoljno brza da stavi na kušnju ovjes i karoseriju automobila i traži se sredina između dviju suprotnosti, jer automobil mora biti okretan i živahan, ali istodobno postojan i tvrd da bi izdržao sve sile koje se javljaju pri naglim izmjenama pravca, a pritom pružio dovoljno mekoće za solidan kontakt s podlogom. Kombinacija koja u stvarnom svijetu razdvaja prave sportske automobile od napuhanih nabrijanih snagatora za M2 je tek dodatna potvrda savršeno posloženog mozaika u kojem je jednostavno nemoguće pronaći nedovoljno blistav kamenčić.

Svako ubrzanje i sve sile u prebačajima savršeno se osjete u leđima, odnosno stražnjici i M2 je jedan od automobila koji se trenutno uvlače pod kožu, s kojim se odmah sprijateljite, a za sat ili dva doživotno zaljubljujete. Jer, nemoguće je ostati ravnodušan na lakoću kojom ispunjava sve zahtjeve, bilo da se radi o gutanju ravnih dionica, prolasku kroz dugačke brze ili spore, oštre zavoje. Zasluga je to kompaktnih dimenzija, ali i težine od nepunih 1500 kilograma. Ništa čudno, jer M2 je rođen i odrastao na Nürburgringu, na stazi na kojoj krug odradi za 7 minuta i 58 sekundi, 4 sekunde brže od svog prethodnika. No, iznenadio nas je udobnošću i lakoćom upravljanja izvan staze. Na kratkoj turi cestama oko staze, kao i na autocesti, pokazao se neočekivano udobnim i lakim za rukovanje. Neravnine na cestama se osjete, ali puno manje nego u niskoprofilnim gumama opremljenim terencima .

Tužne i neuvjerljive priče o downsizingu ne stanuju ispod prednjeg poklopca novog bavarskog dragulja. U skladu s blistavom tradicijom u nosu je smješten stari znanac – 3,0-litreni redni šesterocilindraš koji uz pomoć turbopunjača razvija 370 KS. Mišiće pokazuje već pri 1400 okretaja, kad je vozaču na raspolaganju svih 465 Nm okretnog momenta, ali motor se vrlo rado vrtio i svu raskoš svoje plemenite konjice pokazuje na 6500 okretaja. Ponekad, osobito u prvom i drugom stupnju prijenosa, nije ni potrebno razvlačiti ga više od 6000 za maksimalno ubrzanje. Ponekad malo nedostaje tek kratki završni vrisak koji su imali atmosferski motori, ali u konačnici u pitanju je vrhunski stroj koji ide u korak s vremenom, poštujući istodobno i tradiciju proizvođača iz Münchena.

U skladu s tradicijom je i ponuda mjenjača. Za poklonike klasike M2 dolazi s ručnim mjenjačem i 6 stupnjeva u kojem su sinkroni presvučenim ugljičnim vlaknima što smanjuju trenje i jamče iznimnu lakoću prebačaja. Drugi izbor je automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i 7 stupnjeva prijenosa, kojem je teško pronaći zamjerke bilo u dizanju ili spuštanju, brzini ili preciznosti. BMW M2, naravno, nije jeftin. Cijena osnovnog modela u Hrvatskoj je 586.133 kune, a automatski mjenjač dodatno je podiže za oko 40.000 kuna.

Ukratko
Nastup: nabildani blatobrani, duboki otvori na odbojnicima i četiri kromirana ispuha možda ne djeluju originalno, ali izazivaju poštovanje znalaca i ne izazivaju odbojnost svih ostalih. Decentno izbačeni dvostruki kromirani ispusi dodatni su razlog zadovoljstva. Na minimumu zasviraju odu radosti, a kad okretaji skoče na 4000 počinje čisti rock’n’roll
Motor: turbobenzinski šesterocilindraš oduševljava snagom i spremnošću na reakciju, a isto možemo reći i za kočnice, koje znakove umora ne pokazuju ni u ekstremnim uvjetima vožnje na Hungaroringu
Detalji: iznenadile su nas dimenzije papučica pod nogama. Kao da su ih u M-odjelu zaboravili promijeniti, a uz to kod automatika papučica kočnice nije ni veća ni šira nego kod verzije s ručnim mjenjačem. Zato su poluge za izmjenu brzina automatskog mjenjača idealno su postavljene iza upravljača, pa će – osim pri manevrima na parkiralištu – samo rijetki u vožnji posegnuti za ručicom na središnjem tunelu
Kabina: uz klasične satove, instrumentna ploča je obogaćena je s par pokazivača, a dodatne informacije donosi i središnji zaslon multimedijalnog sustava. Unutrašnjost je suzdržanija, ali uz brojne logotipe M, brzinomjer graviran do 300 km/h, sportska sjedala s plavim šavovima i napuhavanje bočnih stranica zabune nema

 

izvor: jutarnji.hr/autoklub/

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga. Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori