Novosti

Historija Mercedes Benz E klase

Slogan Mercedes Benz-a je uvijek bio “Najbolje ili ništa”. I zbog toga Mercedesovi automobili važe kao jedan od najboljih odnosa luksuza i brzine. Do početka drugog svjetskog rata, Mercedes je ostvarivao odličnu zaradu proizvodeći samo najskuplje automobile. Ti automobili važe za pretke prestižne S klase. Nakon drugog svjetskog rata, u svjetu je vladalo siromaštvo, pa je samim tim opalo tržište automobila. Vodeći ljudi Mercedes Benz-a su shvatili da ljudi nemaju novca za njihove prestižne modele. Zbog toga je 1945. godine započeo projekt “Executive Car”, i dalje prestižan automobil ali znatno jeftiniji. Prvi takav model se pojavio 1953.

 

1. Mercedes Benz W120 (1953 – 1962) – “Pontoon”

Popularni “Pontoon” je prvi jeftiniji model Mercedes-a. Iako je bio manji od ostalih modela, nije zaostajao u kvalitetu i eleganciji.  Nije bio previše brz. U većini modela je bio pakovan 1.9 litarski benzinski motor. 1958. dodan je prvi diesel motor, zapremine 1.9 litara koji se pokazao loše. 1959. su otklonjene sve loše osobine i nastao je prvi dizelski motor popularne OM serije pod nazivom OM621. Pontoon je zapamćen kao početak proizvodnje luksuznih automobila za srednju klasu društva.

 

Rezultat slika za Mercedes Benz W120 slike

2.  Mercedes Benz W110 (1961 – 1968) – “Reponja”

Nastao smanjenjem šasije S klase. Dobio nadimak po popularnim repovima na zadnjem kraju. Ovaj model je prepoznat kao kultni automibil 60tih godina prošlog vijeka. Podjeljen je na dvije serije. U prvoj seriji koja se proizvodila od 1961. do 1965. se nalazio 1.9 litarski benzinski motor , te OM621 motor kojem je povećana zapremina na 2 litra. 1965. godine se desila promjena u pakovanju. Zapremina 1.9 litarskog motora je povećana na 2 litra, a predstavljen je 2,3 litarski benzinski motor. W110 je pokazao futuristički dizajn i ostao je zapamćen po tome.

 

3.  Mercedes Benz  W114 / 115 (1968 – 1976)- “Minika” “Stroke-8”

Revolucionarna “Minika” je prva serija E klase koja se proizvodia masovno. Zasnovana je na S klasi, Ovo je prva E klasa sa “Long Wheel” modelom ili “limuzinom” U takvom Mercedesu se vozio Josip Broz Tito. Zbog toga je ovaj mercedes na našim prostorima poznat kao “Titin”  Kroz ovu seriju inžinjeri su eksperimentisali sa različitim motorima. U benzinskom pakovanju su predstravljeni 2.5 i 2.8 litarski benzinski motori . U diesel varijanti su dodani 2.2 , 2.4 i 3.0 litarski redni motori. U ovoj seriji je mercedes po prvi put uveo i C (kupe) verziju šasije , što je lansiralo E klasu na potpuno novo tržište. Minika je zapamćena kao kultni automobil 70tih godina prošlog vjeka.

 

Rezultat slika za Mercedes Benz W114 / 115 slike

4. Mercedes Benz W123 (1976-1986)

Djete 70ih i kult 80ih. Prema mnogima najbolji i najprepoznatljiviji model Mercedes-a. Ovaj model je posljednji koji je izašao iz Mercedesove proizvodnje, a napravljen je po standardu, inžinjeri nisu štedili na njemu. Zasnovan je na W116 S klasi. Njegov retro-futuristički dizajn je ostavio ogroman trag u pogledu na Mercedesove automobile. Ukoliko nekoga pitate da vam nacrta mercedes, velika je šansa da će vam nacrtati popularnu 123-ojku. Prepoznata je po nevjerovatnoj izdržljivosti i sigurnosti. U početku su motorna pakovanja bila ista kao kod minike, međutim 1980. godine se desila promjena. Dizelski 220 model i benzinski 250 su izbačeni iz proizvodnje, dok su svi ostali motori pojačani. W123 je postavio rekord od nevjerovatna 3 miliona prodatih jedinica. Također je kroz ovu seriju Mercedes predstavio Estate ili “karavan” seriju svojih automobila. W123 je prepoznat kao jedan od najpoznatijih taxi automobila.

 

5. Mercedes Benz W124 (1984 – 1993)

Novi član E klase je predstavljen 1984. godine kada je završeno primanje narudžbi za W123 modele. Ovaj automobil je prvi koji je imao ograničen budžet. Mercedes je u dizajnu kombinovao S klasu W126 i kompaktni W202 (poznata 190tka). Također je u ovom modelu vraćen 2.5 litarski dizel motor, te je prestala proizvodnja legendarnog 240 D motora. Također je predstalvjen sportski 500 E model , koji u sebi sadrži 5 litarski V8 benzinski motor, za kog se smatra da je preteča AMG motora. Na ovoj šasiji je prvi put implementiran 4matic sistem prenosa. W124 je 1991 godine krunisan kao prvi oficijelni član E klase, zbog čega su svi budući automobili poprimili ovaj naziv. Ovaj model je pokazao u kom smjeru će mercedes ići po pitanju dizajna i tehnologije proizvodnje motora.

Rezultat slika za Mercedes Benz W124 slike

 

6. Mercedes Benz W210 (1995-2002)

W210 E klasa je predstavljen 1995. godine. Sa svojim revolucionarnim dizajnom i futurističkim interijerom osvojio je mnoge nagrade. Ono što je bitno jesu novi motori koje je Mercedes predstavio kroz ovu seriju. Radi se o velikim benzinskim AMG motorima visokih performansi, te dizelskim CDI motorima. Ovaj automobil , uprkosh nekvalitetnoj limariji koja je rađena u Španiji,  jer je tako odlučeno na konferenciji Daimler-Chrysler saveza, ovaj model je postavio standard savremenog luksuznog auta.

 

7. Mercedes Benz W211 (2002-2009)

Ovaj automobil je prvo pokazivanje doživio u filmu Man In Black II (2002).  Njegov aerodinamični sportski dizajn je služio kao primjer po kojem se pravio CLS sportski kupe,  koji je predstavljen 2005. godine. Ovaj automobil je vratio Mercedes Benz na “pravi put”. Lim na ovom modelu je znatno bolji , prvenstveno zbog raskida saveza Daimler-Chrysler.  W211 je pokazao zašto je Mercedes Benz ponos Njemačke autoindustrije. 2007. godine CDI verzija je preimenovana u Bluetec i taj naziv je vezna samo za ovu seriju. Korišten je da bi se razčistila zbunjenost oko diesel motora.

Rezultat slika za Mercedes Benz W211 (2002-2009) slike

 

8. Mercedes W212 (2009. – 2016.)

 

W212 model predstavljao je donedavno zenit E klase. Prestižni komfor , aerodinamičan dizajn, sigurnosni mehanizmi za primjer,  sve to krasi ovaj nevjerovatni automobil. Ima sve što i njegovi predhodnici, samo što je to u neku ruku ovdje pojačano. Uvedeni su novi senzori za parkiranje, te novi revolucionarni interijer koji uklanja tradicionalnu komandnu tablu zamjenivši je sa ekranom. Mnogi smatraju da se ovaj automobil proizvodio prekratko, te ga porede sa W123-ojkom po kvaliteti i smatra se da će ovi modeli harati drumovima slijedećih 30 godina.

 

9. Mercedes W213 (2016- )

Nova E klasa. Kao i uvjek Mercedesovi inžinjeri stalno uvode novitete. Dizajnom je jako sličan svom prethodniku, malo je unaprjeđen sa aerodinamičnog aspekta. Uvedena je tehnologija pomoću koje automobil možete kontrolisati automobil putem smartphone-a, što olakšava parkiranje. Također je Mercedes predstavio Drone Cruise Control tehnologiju. Naime, u najskupljem modelu nove E klase se nalazi dron. On radi tako što dobije GPS lokaciju u vidu koordinata, nakon čega poleti i prati saobraćaj i navodi vaš automobil na što kraći i čišći put. Ovaj model nam još jednom dokazuje zašto je Mercedes Benz ponos Njemačke autoindustrije.

Rezultat slika za Mercedes W213 (2016- ) slike

 

 

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga. Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori