Novosti

Nissan Skyline GT-R: Od prvog do aktuelnog

piše: klix.ba

Prva generacija Nissanovog modela Skyline GT-R (Gran Turismo Racer) pojavila se u februaru 1969. godine. Od tada do danas GT-R zasluženo zauzima mjesto među najboljim sportskim automobilima svih vremena.

Prvi Nissan Skyline GT-R (C10) proizvodio se od 1969. do 1972. godine. U početku kao limuzina sa četvero vrata, GT-R se od 1971. godine nudio i u verziji sa dvoje vrata. Za tadašnje prilike izuzetno atraktivnu karoseriju s proširenim blatobranima pokretao je dvolitarski redni 6-cilindarski benzinski motor s dvije bregaste osovine koji je razvijao 163 KS pri 7.000 obr/min i 177 Nm najvećeg obrtnog momenta pri 5.600 obr/min. Prijenos snage na zadnji par točkova vršio se preko 5-stepenog ručnog mjenjača. Ukupno je proizvedeno 1.945 primjeraka.

Zbog posljedica naftne krize koja je pogodila svijet ranih sedamdesetih godina, zbog čega je drastično opala potražnja za automobilima visokih performansi, Skyline GT-R (C110) druge generacije, koji je predstavljen u januaru 1973. godine, proizveden je u samo 197 primjeraka i svi su svoje kupce našli u Japanu. Automobil je pokretao linijski 6-cilindarski motor iz prve generacije, a bio je opremljen disk-kočnicama na obje osovine.

[envira-gallery id=”1729″]

Nakon poduže pauze 1989. godine konačno stiže treća GT-R generacija s internom oznakom R32. Nissanov novi automobil, koji je izvorno razvijen da dominira na trkama u tadašnjoj Grupi A, stigao je s varijabilnim pogonom preko obje osovine i 2,6-litarskim 6-cilindarskim linijskim biturbo motorom koji je u cestovnoj verziji razvijao 280 konjski snaga (iako mnogi tvrde da je motor nudio više od 310 KS). Uz nekoliko limitiranih edicija (poboljšana aerodinamika, manje kilograma, bolje kočnice, šire gume…), R32 je kasnih osamdesetih godina bio noćna mora vozačima italijanskih i njemačkih sportskih automobila. Nissan je do kraja produkcije (uključujući i limitirane serije) napravio 43.934 primjeraka modela R32, a više od polovine bilo je obojeno bijelom bojom, što je japanska nacionalna boja u međunarodnim nastupima na automobilskim trkama.

Četvrta generacija GT-R (R33) proizvodila se od 1995. do 1998. godine, a zanimljivost koja je vezana za GT-R R33 je činjenica da je to bio prvi produkcijski automobil koji je krug na čuvenoj njemačkoj stazi Nürburgring Nordschleife “zatvorio” za manje od osam minuta. U R33 u početku se ugrađivao (minimalno modificiran) biturbo motor iz R32, a manjim je modifikacijama podvrgnut i 5-stepeni ručni mjenjač. I R33 je kasnije ponuđen u nekoliko poboljšanih limitiranih edicija, a među njima izdvajamo ediciju 400R koju je za Nissan uradio njihov trkaći odjel Nismo. Uz podužu listu modifikacija i povećanje radne zapremine sa 2,6 na 2,8 litara, motor je isporučivao 408 KS što je bilo dovoljno da R33 400R razvije više od 300 km/h i od 0 do 100 km/h stigne nakon 4 sekunde. Od planiranih 100 proizvedeno je samo 44 primjerka edicije 400R.

Nissan Skyline GT-R pete generacije (R34) stigao je u januaru 1999. godine. Uz slične osnovne konture karoserije R34 je, u odnosu na R33, imao manju ukupnu dužinu i manji prevjes preko prednje osovine. Modernizacija unutrašnjosti uključila je i 5,8-inčni multifunkcionalni display za očitanje nekolicine važnih parametara motora, a ručni je 5-stepeni mjenjač zamijenjen 6-stepenom opcijom. Uz V-spec (Victory Specification) stiže aktivna ograničena blokada zadnjeg diferencijala, čvršći ovjes i niži klirens.

Uskoro stiže i V-spec II sa još čvršćim ovjesom, karbonskim poklopcem 2,6-litarskog linijskog 6-cilindarskog biturbo motora (više od 330 KS) i povećanim prečnikom kočnih diskova. U februaru 2002. godine, u kojoj je prestala produkcija serije R34, stiže posljednja edicija V-spec II Nür(burgring). Renomirane tuning kompanije su iz motora koji se ugrađivao u R34 bez velikih zahvata izvlačile 450 KS.

Ozbiljne promjene stigle su uz šesto (aktuelno) izdanje s kojim su se u Nissanu zvanično odrekli naziva Skyline. S novim izgledom karoserije, novim motorom i novim 6-stepenim mjenjačem sa dva kvačila, GT-R (R35) premijerno je predstavljen 2007. godine na Sajmu automobila u Tokiju, a prvi su primjerci (s deklarisanih 485 KS) do kupaca izvan Japana stigli 2008. godine. Iza interne oznake VR38DETT krije se 3,8-litarski biturbo V6 motor koji u posljednjoj ediciji (GT-R NISMO) razvija više od 600 KS, što je dovoljno da automobil s integralnim pogonom od 0 do 100 km/h stiže nakon samo 2,7 sekundi i postigne 315 km/h. Koliko je GT-R NISMO brz i upravljiv najbolje svjedoči ostvareno vrijeme kruga (7:08.68) na stazi Nürburgring Nordschleife.

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga. Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori