Novosti

Trideset godina BMW-a M3 – priča iza legende

2016. godina označava 30. godišnjicu automobilističke ikone koja je napravila revoluciju u segmentu sportskih automobila srednje veličine kad je započela s proizvodnjom 1986. godine.

Prvi BMW M3 je postavio nove standarde prema kojima su se mogli mjeriti proizvođači automobila – a prema kojima se mjere i danas, pet generacija kasnije.

Odjel BMW Motorsport, prethodnik BMW M odjela, bio je izuzetno rigorozan u primjeni neublažene tehnologije za automobilske trke prilikom razvoja prve generacije BMW M3 vozila. Njihov je trud rezultirao nastankom čistokrvnog sportskog automobila visokih performansi – na osnovu serijskog BMW-a serije 3 – koji je bio savršeno prilagođen za svakodnevnu potrebu.

Tokom tri desetljeća koja su uslijedila, BMW M je malo po malo rafinirao svoj revolucionaran i izuzetno uspješan automobil iz generacije u generaciju, dok je istovremeno dao sve od sebe da se očuva izvoran M3 karakter. Konačni ishod svega je da vjerojatno ne postoji niti jedan drugi automobil koji spaja toliko istaknuto rafinirane gene automobilističkih sportova s neumanjenom praktičnosti za svakodnevnu upotrebu u tako emocionalno uzbudljivom i zaokruženom paketu.

30-ta godišnjica BMW-a M3 pruža idealnu priliku da se osvrnemo na četiri izuzetno intrigantne varijante modela koje, iz različitih razloga, nikad nisu došle dalje od stadija prototipa. Četiri neočekivana gosta stoga će doći na rođendansku proslavu svog prethodnika: BMW M3 Pickup iz 1986., BMW M3 Compact iz 1996., BMW M3 Touring iz 2000. te druga verzija BMW M3 Pickup-a, predstavljena 2011. godine.

Za prvu generaciju BMW-a M3, primarni cilj bile su touring trke

BMW M3 nije bio pokušaj da se proizvede sportska i ušminkana verzija za model iz serijske proizvodnje; on je nastao iz ideje da se razvije trkaći automobil za automobilističke utrke koji bi također bio dostupan i u verziji za javne prometnice.

Odabrana trkaća kategorija bili su touring automobili Grupe A – kakvi su se vozili na Njemačkom prvenstvu touring automobila (DTM), koje je naslijedilo Njemačko trkaće prvenstvo (DRM). Pravila Grupe A nalagala su da najmanje 5000 vozila koja se mogu voziti na javnim cestama mora biti prodano u roku od 12 mjeseci kako bi se mogla provesti homologacija trkaćeg automobila.

Činjenica da je istovremeno morao razviti i serijsku i trkaću verziju automobila pružila je razvojnom timu nevjerojatnu priliku, koju je on objeručke prihvatio. Kinematika osovina ovjes i amortizacija bili su savršeno prilagođeni za buduće zahtjeve automobilističkih utrka, kao i kočioni sustav, koji je spojio standardni ABS s kočionim diskovima s unutarnjim prozračivanjem sprijeda te pumpom visokog pritiska koju je pogonio motor. Detalji kao što je uzorak mijenjanja brzina pri čemu je prva brzina dolje lijevo također nedvojbeno ukazuju na jedinstven fokus vozila na utrke.

Povrh svega toga, primijenjene su sveobuhvatne mjere za smanjenje težine. Dok je karoserija s širokim lukovima kotača proizvedena od lima na tradicionalan način, prednji i stražnji branici, kao i bočni pragovi, poklopac motora te spojler izrađeni su od plastike, odražavajući tako predanost inženjera inteligentnoj laganoj konstrukciji.

Stručnjaci iz BMW Motorsport-a doradili su i aerodinamiku automobila, tako da C stup BMW-a M3 slijedi nešto plići kut nego što je slučaj kod standardne karoserije te ima širi donji dio. To je omogućilo da protok zraka bude učinkovitije usmjeren prema stražnjem spojleru.

Opsežna upotreba visoke tehnologije i u pogonskom sklopu

Stručnjaci odjela Motorsport koristili su dvolitreni, četverocilindrični motor iz modela serijske proizvodnje kao osnovu za motor BMW-a M3, pošto su njegova mala masa te sposobnost za visoke brojeve okretaja značile da ima sve sastojke koji su potrebni za motor za utrke. Međutim, kako bi se pitomi motor za svakodnevnu upotrebu pretvorio u sportski stroj s pedigreom trkaćeg automobila, najprije su ga morali podvrgnuti opsežnoj terapiji snagom.

Najprije su njegov kapacitet povećali na 2,3 litre te su ga prilagodili za konstrukciju s četiri ventila. Za tu svrhu, tim je iskoristio prikladno modificiranu glavu cilindra preuzetu iz šesterocilindričnog motora BMW-a M1, čije su komore izgaranja – sretnim spletom okolnosti – postavljeno točno na jednak razmak kao što je slučaj kod motora s četiri cilindra. Radilica BMW-a M3 dizajnirana je da bude tolika kruta da može izdržati 10.000 okretaja u minuti i više. Broj okretaja motora u modelu serijske proizvodnje od 6 750 okretaja u minuti stoga je ostavio mnogo mjesta za daljnja unaprjeđenja modela razvijanog za utrke.

Od sportskog stroja do transportera teških predmeta: BMW M3 Pickup (1986)

Kad je predstavljena prva generacija BMW-a M3, njegove izuzetne dinamičke sposobnosti nisu očarale samo kupce, već je izazvao i pravu pomutnju u BMW Motorsport odjelu odgovornom za njegov razvoj, koji ga je prepoznao kao savršeno sredstvo za prijevoz radne opreme i dijelova na lokaciji koja je sada BMW M Odjel u Garchingu u blizini Münchena.

Jedini problem bio je u tome što prijevoz materijala nije bio vrlo visoko na listi brojnih talenata prvog BMW-a M3.

No nije trebalo dugo da se ta situacija ispravi, nakon što je karoserija BMW-a serije 3 Cabrio prepravljena u BMW M3 Pickup. „Karoserija kabrioleta izabrana je kao osnova iz dva razloga,“ prisjeća se Jakob Polschak, voditelj radionica i proizvodnje prototipa vozila BMW M odjela te trenutni zaposlenik kompanije više od 40 godina. „Prije svega, slučajno smo imali takav model na raspolaganju i u savršenom stanju. A drugi je razlog taj što je ugrađeno učvršćivanje kabrioleta bilo idealno za preobražaj u pickup”

Prvi BMW M3 Pickup nije imao smione i široke bočne strane originala, s obzirom na to da je njegova karoserija bila uža nego kod njegovog redovnog brata serijske proizvodnje. Isprva ga je pogonio motor ugrađen u takozvani “Talijanski M3”, koji je imao smanjeni obujam od 2 litre zbog poreznih propisa te snagu od 192 KS.

“Kasnije smo se prebacili na izvorni četverocilindrični motor od 2,3 litre s 200 konjskih snaga,“ otkriva Polschak. BMW M3 Pickup više je od 26 godina pouzdano obavljao svoje svakodnevne zadatke u krugu tvornice prije nego što je konačno umirovljen prije četiri godine.

Dug radni vijek BMW M3 Pickup-a sam po sebi je jasan dokaz da jedinstvene verzije koje su ovdje predstavljene nisu samo majstorije i smicalice za publicitet ili pak tehničke vježbe. Upravo suprotno, to su automobili visokih performansi koji su optimizirani tako da savršeno odgovaraju svojem namijenjenom zadatku ili području upotrebe.

Kao takvi, oni su najbolji primjer BMW M filozofije. Pored toga, oni su ispunili još jednu ključnu svrhu: „Naši naučnici, diplomirani pripravnici te studenti na vježbama pomagali su u izgradnji svih tih prototipa,“ objasnio je Polschak. “Na taj način su stekli neprocjenjivo iskustvo iz prve ruke, a usto su za nas oslobodili resurse – klasična situacija gdje svi dobivaju.”

Početnički model za mlade ciljne skupine: BMW M3 Compact (1996)

Isto je dakako vrijedilo i za BMW M3 Compact iz 1996. godine. Ideja iza ovog modela je bila da pruži prije svega mlađim kupcima svojevrstan uvod u svijet BMW M automobila. „U određenoj mjeri, M3 Compact možemo promatrati kao prethodnika današnjeg BMW-a M2,” primijetio je šef BMW M radionice sa sjajem u očima, a lako je vidjeti odakle dolazi ta poveznica. Da je došao do serijske proizvodnje, snaga motora kod ovog M3 modela bila bi ponešto umanjena.

Međutim, kod prototipa mu je dopušteno da se razuzda s ukupnom snagom od 321 KS, koja je s lakoćom pokretala lagani automobil (težio je svega 1,3 tone). „On je 150 kilograma lakši, okretniji, čvršći i još više beskompromisan“, oduševio se njemački automobilistički časopis “auto motor und sport” (izdanje br. 13/1996) nakon probne vožnje.

Studije izvodljivosti u stvarnim uslovima: BMW M3 Touring (2000)

Prototip BMW M3 Touring također je nastao jer se ozbiljno razmatrao model serijske proizvodnje. Novinarima je radi testiranja omogućen pristup modelu M3 Compact kako bi javnost stvorila sliku o automobilu, ali i kako bi se ispitao interes kupaca. Međutim, model M3 Touring poslužio je isključivo za svrhe unutar kompanije.

„Ovaj nam je prototip omogućio da dokažemo, barem iz čisto tehničkog stajališta, da je moguće integrirati model M3 Touring u stalnu proizvodnju BMW-a serije 3 Touring, i to uz vrlo malo poteškoća,“ objasnio je Jakob Polschak. “Jedna od najvažnijih stvari koje smo morali pokazati je da se stražnja vrata modela standardne proizvodnje mogu preraditi tako da odgovaraju lukovima stražnjih kotača bez potrebe za korištenjem novih i skupih alata.“

Nakon što je sišao s tvorničke trake, M3 Touring-u je trebalo vrlo malo ručnog dorađivanja kako bi se, na primjer, ugradili specifični M dodaci i detalji u unutrašnjosti.

Historija se ponavlja: BMW M3 Pickup (2011)

Nakon što je prethodno opisana prva generacija BMW M3 Pickup-a napokon počela pokazivati prve ozbiljne znakove istrošenosti nakon oko četvrt stoljeća vjernog rada, bilo je vrijeme da se počne razmišljati o nasljedniku. Kao i kod originala, oni koji su bili zaduženi za njegovu proizvodnju opet su se odlučili za karoseriju kabrioleta zbog postojećih elemenata pojačanja. „Rad na konverziji isprva je započeo na uobičajen, ni po čemu osobit način u proljeće 2011. godine.

No tada je nekome sinula ideja oglašavanja vozila u marketinškoj kampanji kao prvoaprilska šala, pošto je prvi travanj bio praktički pred vratima,“ prisjeća se Polschak. Kako bi se javnost pripremila, pojavile su se skrivene snimke probnih vožnji s Nordschleife staze u Nürburgringu kako se dan približavao, što je dolijevalo ulje na vatru nagađanja o planovima da se sastavi model za serijsku proizvodnju.

I upalilo je. Izvješća iz tog razdoblja pokazuju da je velik broj novinara i blogera nasjeo i povjerovao glasinama. Čak i službena objava za medije, puštena u javnost 1. aprila 2011., nije odmah do kraja sve izgladila, isprva predstavivši BMW M3 Pickup kao “četvrtu varijantu karoserije” pored modela Sedan, Coupe i Cabrio, uz opasku da: “309 kW/420 KS ispod poklopca motora te kapacitet prijevoza od 450 kilograma preko zadnje osovine dižu spoj trkaćeg zadovoljstva u vožnji i svakodnevne praktičnosti, jedinstven za BMW M modele, na jednu sasvim novu razinu.”

Objava je također ukazala na to da je težište ravnoteže samo neznatno više nego kod modela BMW M3 Coupe, dok je automobil 50 kilograma lakši nego Cabrio, a targa krov od 20 kilograma se može ukloniti kako bi se centar ravnoteže još više spustio i na taj način omogućio još bolju dinamiku i baratanje.

Tek je u posljednjem paragrafu objava za medije diskretno razotkrila da je dotični model zapravo jedan jedini, proizveden kao transportno vozilo u radionici. Međutim, on je, za razliku od prethodnika, također licenciran za vožnju na cestama.

BMW M3: sportska ikona i standard dinamike već pet generacija

Gotovo na današnji dan prije 30 godina započela je proizvodnja prvog BMW-a M3 serijske proizvodnje. To je bilo prvo poglavlje u priči o uspjehu koja nema premca u svijetu automobilske industrije. 2,3-litreni četverocilindrični motor s tehnologijom četiri ventila razvijao je 147 kW/200 KS snage te bio u stanju ubrzati M3, koji je težio svega 1 200 kilograma, od 0 do 100 km/h za samo 6.7 sekundi. Najveća brzina je bila 235 km/h. 1988. godine, predstavljena je verzija Evo , kod koje je snaga povećana na 220 KS, a najveća brzina na 243 km/h. Nakon toga je 1990. godine uslijedio posljednji stadij u razvoju prve generacije BMW-a M3: BMW M3 Sport Evolution s 2,5-litrenim motorom od 238 KS, koji je proizveden u ograničenom broju od 600 vozila.

Druga generacija BMW-a M3 – koja ovaj put nije bila razvijena isključivo za korištenje u automobilističkim sportovima- bila je u daleko većoj mjeri nenametljiva. Predstavljen 1992. godine, njegov je šesterocilindrični motor razvijao snagu od 210 kW/286 KS zahvaljujući kapacitetu od tri litre te uz maksimalni okretni moment od 320 njutn metara. Također je bio opremljen novim sustavom kontrole bregaste osovine naziva VANOS. Novi model je oborio dva svjetska rekorda – za najveću snagu po litri (97 KS/l) te za najviši specifični okretni moment (108 Nm/l) motora serijske proizvodnje s prirodnim usisom zraka (bez turbopunjača).

Sveobuhvatan facelift 1995. godine povećao je obujam rednog šesterocilindričnog motora s 2990 na 3201 cm³, pri čemu je snaga povećana na 236 kW/321 KS. Pored toga, novi motor je također koristio i Double-VANOS, koji potpuno varijabilnu kontrolu bregaste osovine donosi s obje strane, i kod usisa i kod ispuha. U ljeto 1996. godine, BMW M3 je postao prvi automobil serijske proizvodnje koji je bio dostupan s opcijom SMG (elektrohidrauličnog) automatiziranog ručnog mjenjača.

S aluminijskim poklopcem motora i kupolom motora, istaknuto proširenim lukovima kotača, aerodinamički optimiziranim vratima prtljažnika sa stražnjim spojlerom te četiri ispušne cijevi koje izlaze iz dvostrukog ispušnog sustava, treća je generacija BMW-a M3, predstavljena 2000. godine, još jednom sišla s proizvodne trake s upečatljivom figurom. Automobil je opet pogonio šesterocilindrični redni motor s prirodnim usisom zraka. Potpuno iznova proizveden motor razvijao je snagu od 252 kW/343 KS zahvaljujući obujmu od 3246 cm³, uz najveći okretni moment od 365 njutn metara.

Umjesto da bude opremljena rednim šesterocilindričnim motorom kao i prethodne dvije generacije, četvrta verzija BMW-a M3, predstavljena 2007. godine, ispod haube je imala V8 motor s visokim brojem okretaja i prirodnim usisom zraka, snage 309 kW/420 KS. Među inteligentnim mjerama laganog dizajna koje su bile korištene, dovoljno je spomenuti standardni krov od plastike ojačane ugljičnim vlaknima (eng. carbon fibre-reinforced plastic, CFRP) te prednju osovinu načinjenu gotovo u potpunosti od aluminija.

Trenutna (peta) generacija BMW-a M3 svjetlo dana je ugledala u proljeće 2014. U skladu s promjenama nomenklature za BMW-ove modele serijske proizvodnje, samo limuzina s petora vrata nosi naziv „M3”, dok su varijante coupe i cabrio dobile oznaku modela M4. Kod sve tri varijante karoserije, snaga dolazi od rednog šesterocilindričnog motora s visokim brojem okretaja i M TwinPower Turbo tehnologijom, snage 317 kW/431 KS. Rigorozno primijenjeni elementi inteligentnog laganog dizajna uključuju opsežnu upotrebu laganih materijala poput plastike ojačane ugljičnim vlaknima (CFRP) te aluminija kod velikog broja komponenti šasije i karoserije. Sve te mjere su smanjile težinu vozila za oko 80 kilograma u odnosu na prethodnika.

Ovoga ljeta, BMW M odjel je predstavio ekskluzivno posebno izdanje modela – ograničeno na svega 500 vozila u cijelom svijetu – kao posebna posveta uspješnoj tridesetogodišnjoj povijesti BMW-a M3. Sa svojom bojom aroserije u posebnoj nijansi plave Macao Blue metalik, BMW M3 „30 Jahre M3” podsjeća na prvu generaciju automobila kod kojeg je baš ta nijansa po prvi puta ponuđena. Paket opreme Competition Package, uključen u standardnoj inačici, sastoji se od sveobuhvatnih modifikacija pogonskog sklopa i ovjesa te povećava snagu obljetničkog modela za 14 kW/19 KS na ukupno 331 kW/450 KS.

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga. Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori