Novosti

Ono kad i Ferrari na tržište ponudi presedan

Ne znam kako bih drugačije nazvao ovaj Ferrarijev potez, no s obzirom na ostatak tržišta i trendove koji ga definiraju, ne mogu reći da me ovakvog što zapravo čud

ferrari_gtc4_lusso_01

Ferrari s diesel-motorom. Zvuči li ikome interesantna takva kombinacija? Naravno da ne.
No prije nego se zabrinete i bacite same sebe u očaj, rekao bih da je gore navedena kombinacija svetog prezimena s nevjerničkim motorom (još uvijek) neistinita, odnosno da Ferrari još uvijek ne spaja nespojivo.
Realno gledano, s obzirom na smjer današnjeg tržišta kojem ništa nije sveto, te na konkurenciju u domeni super-automobila, moram priznati da me iskreno čudi kako se još nitko nije odvažio za neki takav automobil razviti diesel-motor, ali eto…to se još nije dogodilo. No tzv. „downsizing“ je aktualan na globalnom planu, pa ne treba čuditi što čak ni Ferrari iz tog trenda nije izuzet.

Naime, kako bi se zadovoljili eko-mentalisti diljem svijeta, te kako bi se podišlo organizacijama i udrugama čiji oci i dan-danas na pojam automobila opisuju kao najvećeg zagađivača zraka, te ubojicu ozona, biljaka i endemskih životinjskih vrsta, proizvođači su se odjednom našli u škripcu. Mnogi od njih su ubrzo na tržište počeli predstavljati Turbo-motore, Hibride i ostale tehnološko-ekološki svjesnije izmišljotine.
Ferrari je svemu tome dugo odolijevao, ali ni to nije moglo trajati dovijeka, pa je prije nekoliko godina nakon dugo vremena na tržište izbačen novi Turbo-motor te slavne marke.
Dotična je ideja oko motora s umjetnim disanjem prvenstveno upakirana u Californiju s oznakom „T“, a zatim i u novi (i još uvijek) predivan 488 GTB, a danas je ideja još proširiti ponudu ovog motora i ubaciti ga u nekolicinu drugih modela – i to kao opciju.

ferrari-v12-1024x768

Taj je presedan dosad neviđen u sklopu Ferrarijeve ponude modela, jer se već unaprijed znalo da svaki model dolazi s jednim-jedinim motorom i točka. Tko je htio, nad njim je slinio i vadio je čekovnu knjižicu bez razmišljanja, a kome nije odgovarao „stupanj zagađenja zraka“ ili neka sasvim sedma ekološka idiotarija, Ferrari je zaobilazio u širokom luku.
Uglavnom, zato i kažem da je posrijedi presedan, jer dosad Ferrarijevi kupci nisu niti željeli niti trebali imati izbora pri kupnji pojedinih modela ove slavne marke, pa mi je cijela ova priča istovremeno zanimljiva i smiješna.

ferrari-gtc4lusso-t-1024x576

Model koji će prvi u praksi ponuditi tu izbornu priču nazvan je GTC4 Lusso i predstavlja svojevrsnog nasljednika modela FF ili pak nešto umanjeniju kopiju modela F12 Berlinetta. Dizajn ne bih posebno komentirao, jer automobil izgleda kao da ga proizvodi neki nabrijani odjel Hyundaija ili nekog drugog korejskog proizvođača automobila, a ne ekipa iz Maranella. No GTC4 Lusso je u svom konačnom i nalik nekom Shooting Brake automobilu predstavljen ove godine na salonu automobila u Ženevi i to je gotova priča, sviđao se mnogima ili samo nekima.

ferrari_gtc4_lusso_06

Inicijalno je Ferrari GT4 Lusso predstavljen s 6,3-litarskim V12 motorom, odnosno baš onako kako pravi Ferrarijev Grand Tourer i treba biti predstavljen. Dotični je motor u svako doba dana i noći apsolutno raspoložen vozaču pod noge baciti nekih 680 konja, te time osigurati performanse kakvima se rijetko koji drugi automobil s četiri sjedala u današnje vrijeme može pohvaliti.
Samim time je i ovaj Ferrarijev model sveopće dobro prihvaćen i predbilježbe su počele prštati praktički od samog predstavljanja svijetu.
Dakle u uspjeh modela GTC4 Lusso nitko ne bi trebao sumnjati – tim više što je ovo prvi Ferrarijev model koji na popisu opreme ima i izbor motora.

Inicijalno predstavljeni 6,3-litarski V12 ne uklapa se baš u ekološki-nabrijano vrijeme u kojem živimo, pa se Ferrari odlučio ponuditi i opciju 3,9-litarskog V8 motora s umjetnim disanjem. Time je zadovoljena forma jednog pravog brzog GT-automobila, ali i funkcija, ekološka svijest i još pokoja kategorija koju današnji svijet automobila smatra bitnom.
Dotični motor izuzev Turbo-punjača i osam cilindara posloženih u V-konfiguraciju, te nešto manje od četiri litre zapremine nudi i nekih 610 konja u kombinaciji s oko 740 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz).
Tom se kombinacijom osiguravaju i opaka ubrzanja, te maksimalna brzina smještena s one pozitivne strane brojke 300, što će zasigurno razveseliti mnoge kupce ovog modela i one koji se takvima osjećaju. No izuzev svih tih brojki vezanih uz snagu i ostale (ekolozima) nebitne navode, vrijedi spomenuti i ukupnu masu automobila, koji bi s Turbo-motorom mogao ispasti življim i zanimljivijim u vožnji.

Inicijalno predstavljeni GTC4 Lusso na tržište dolazi s nekih 1,790 kilograma, dok ova opcionalna verzija zbog manjeg i lakšeg motora direktno utječe na težinu kompletnog automobila – i to za otprilike 50 kilograma. Tome vrijedi pridodati i poboljšani omjer raspodjele težine, koji bi umjesto originalnih vrijednosti od 47:53 na 46:54, što će zasigurno utjecati na karakter automobila u cijelosti i biti u stanju još češće razveseliti vozače sklone divljanju. Uglavnom, reklo bi se da su time istim udarcem udarene dvije do tri muhe, što je uvijek pozitivna stvar u svijetu automobila.

Dakle, Ferrari malo pomalo ipak popušta od poslovične tvrdoglavosti. Nekima će se takav pristup proizvodnji automobila dopasti, a neki će pak ovaj presedan u smislu raznovrsnosti u ponudi motora za jedan model protumačiti kao još jedan čavao u lijesu.
No kojoj god skupini pripadali, vjerujem da se svi zajedno možemo pomoliti nekom celestijalnom tijelu da glavešinama iz Maranella podari zdravu pamet, te da gore navedena kombinacija Ferrari i diesel nikad ne postanu aktualnost.
Amen.

ferrari_gtc4_lusso_03

 

izvor:http://automobili.dnevnik.hr/

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga. Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori