Novosti

Može li Škoda biti automobil snova?

Da…znam…isti koncern proizvodi Audi R8, Porsche 911 i nekolicinu Cupra i R-modela, ali kad bolje razmislite, s obzirom na performanse s kojima se danas mogu pohvaliti čak i “najobičniji” automobili, pitanje iz naslova postaje sasvim legitimno.

Može li se Škoda Superb okarakterizirati kao automobil snova?

Može li se Škoda Superb okarakterizirati kao automobil snova?
foto: Škoda

Oni starije životne dobi neće se rado sjećati bivšeg režima i svega što je dotični significiralo u praksi tijekom odrastanja. No u cijeloj priči oko mladosti u sedamdesetim i osamdesetim godinama prošlog stoljeća ipak je postojalo nekoliko zraka svjetlosti koje ekipa i dan-danas raspoznaje i veliča.
I ne…pod time ne podrazumijevam genijalnu glazbu tog vremena. Ne planiram trubiti o legendarnim filmovima i serijama kroz koje smo kao klinci proživljavali avanture svojih idola. Čak neću spomenuti ni stripove koji su bila obavezna literatura kada je trebalo učiti za test, ili kada nam je trebao razlog za provođenje sat-dva na zahodu.
Unutar tog kvazi-vremeplova prisjećam se automobila za čije smo postere kao klinci starce vukli za rukave u knjižarama, te o kojima smo sanjali otvorenih očiju.

Samo dio fascinacije iz osamdesetih...

Samo dio fascinacije iz osamdesetih…

Tijekom osamdesetih je doista bilo itekako velik broj automobila koji su se iz ovog ili onog razloga opisivali „posebnima“. BMW je imao konje za utrku. Volkswagen se trudio, a Audi je kao dio iste grupacije harao Rally-stazama i pokazivao konkurenciji kako se to radi. Ameri su proživljavali raznorazne krize – od onih naftnih, do onih identiteta, dok su Britanci uporno svijetu pokušavali objasniti da i proizvodnja automobila u lokalnoj šupi može rezultirati interesantnim i dojmljivim automobilima. No u cijeloj se priči nitko nije isticao kao Talijani i to je činjenično stanje, priznali mi to sebi ili ne.

Porsche 911 - Nezaobilazan u sklopu bilo koje ere.

Porsche 911 – McQueen ga je volio.

Iako je Porsche 911 u to vrijeme bio kralj sportskih automobila, Talijani su priču o performansama i sportskoj orijentaciji širili poput neke zarazne bolesti i praktički da nije bilo klase i kategorije unutar svijeta automobila, gdje „emocije“ nisu bile prisutne.
Doduše, dotične „emocije“ često su iz domene strasti i ljubavi odlazile u onu koja podrazumijeva psovanje i sumanuto mlataranje čekićem po nekom talijanskom (polu)proizvodu, ali usprkos svemu tome automobili poput pojedinih Fiata, Alfi i Lancia s jedne strane priče i Lamborghinija, Ferrarija, DeTomasa i Maseratija s one druge mnogima su mamile uzdahe i sline na usta. Uostalom, sjetite se samo Alfe GTV, Lancie Delte HF Integrale ili pak DeTomaso Pantere i vječitog poster-materijala uobličenog u Lamborghini Countach i postat će kristalno jasno o čemu pričam.

Honda NSX - jedan od legendarnih Japanaca.

Honda NSX – Senna ga je volio.

Dakle tijekom sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog stoljeća doista je bilo performansi na bacanje. Sve su bile upakirane u nešto na četiri kotača i sve su imale volan.
Doduše, neke su bile daleko od mogućnosti čak i najbogatijim žiteljima naše plave planete, ali oko toga nitko nije očajavao, jer je jeftinijih i lakše dostupnih alternativa uvijek bilo. Stoga zapravo ne čudi da se kao okosnica ove priče (odnosno bolje rečeno reklame) pojavljuju tri najpopularnija brza i ekskluzivna automobila iz Europe – Ferrari 308, Porsche 911 Carrera i Lotus Esprit.
Njima je doduše u sklopu reklame dodana i Honda NSX, no nekako mi se u toj kombinaciji snage i luksuza iz osamdesetih ova Honda ne uklapa u priču (a ni podnebljem iz kojeg potječe), pa je možda bolje ostaviti je sa strane u sklopu ovog teksta.

Ferrari 308 GTS - Magnum ga je volio.

Ferrari 308 GTS – Magnum ga je volio.

Što se Ferrarija tiče, ne treba puno opisivati o kakvom se proizvođaču radi, a model 308 savršeno je pratio tu filozofiju ekskluzivnosti i performansi. Masa vlasnika i dan-danas se kune u 308 kao najzanimljiviji „baby-Ferrari“, a čak je i Magnum P.I. svoje dupe i brkove zajedno s Hawaii-košuljom parkirao za volan „tristoosmice“.
Porsche 911 Carrera s druge je strane također bio odličan sportski automobil. Doduše tijekom vijeka vladavine generacije 930 pomalo opasan, ali svejedno poželjan kao civilni automobil i kao filmska zvijezda.

Lotus Esprit S2 - Bond ga je volio.

Lotus Esprit S2 – Bond ga je volio.

No Lotus je s Espritom napravio (tada) najbolji posao, prepustivši Esprit u ruke prokletom tajnom agentu, odnosno Jamesu Bondu, za čijim je volanom dotični špijun uživao čas u podvodnim sposobnostima ovog automobila, a čas je na njega montirao skije i vozikao se po snijegom pokrivenim ulicama luksuznih skijališta.
Uglavnom, samim time ne čudi da je ekipa iz Škode upravo ova tri automobila odlučila uzeti kao automobile snova koje je u današnje vrijeme u stanju zamijeniti jedan najobičniji karavan.

Škoda u današnje vrijeme djeluje malo drugačije nego prije.

Škoda u današnje vrijeme djeluje malo drugačije nego prije.
foto: Škoda

Dotični karavan uobličen je u Škodu Superb, koja izuzev već Marsovcima poznatom dvolitrenom TFSI-motoru raspolaže s pogonom na sva četiri kotača, te uspomoć umjetnog disanja i s nekih 280 konja.
Reklo bi se da to nije ni približno nešto spektakularno i da stvar bude bolja, bilo bi se u pravu, jer dvije litre zapremine, dotična količina snage i pogon na sva četiri kotača doista ni približno nisu najzanimljivija kombinacija u sklopu jednog automobila.
No u Škodi su pametno osmislili usporedbu nekadašnjih automobila snova i današnjeg karavana u koji je izuzev četveročlane obitelji moguće prevesti i hrpetinu stvari zajedno s zlatnim Retrieverom i punicom unutar prtljažnog prostora.

Naime, usprkos statusu koji i dan-danas uživaju Ferrari 308, Porsche 911 Carrera i Lotus Esprit, sva su tri automobila itekako nagrizena zubom vremena i sputana tehnologijom iz osamdesetih.
Škoda Superb definitivno nema tih problema, jer kao model na scenu stupa s najboljim sastojcima koje češka tvrtka trenutno ima na raspolaganju. Samim time nekadašnje brojčane vrijednosti gore navedenog trojca itekako padaju u drugi plan, jer Škoda ispada bržim, boljim i praktičnijim automobilom, nego što bi to 308, 911 i Esprit ikada mogli biti.

Razlika u cijeni između ovih oznaka i onih na Audiju jednostavno je pretjerana.

Razlika u cijeni između ovih oznaka i onih na Audiju jednostavno je pretjerana.
foto: Škoda

Naravno da je dobrim dijelom usporedba jedne najobičnije Škode s tri legendarna sportska automobila malčice glupa i nepotrebna, no s druge strane jako dobro pokazuje koliko je daleko napredovao svijet automobila – čak i onih najobičnijih koji se nekom tehnologijom i hrpetinom (često nepotrebne) opreme skrivaju od masovne (hiper) produkcije čiji su zapravo produkt.
Iako sva tri automobila unutar pojedinih kategorija „Top Trump“ kartica imaju svoje pobjedničke atribute, za razliku od njih ispada kako Škoda sve brojke kombinira sa svim ostalim atributima s kojima raspolaže, te samim time ispada kombinacijom najboljeg od svih svjetova.
Možda se to nekima neće učiniti takvim, a neki će se (vjerojatno) naljutiti zbog „ignoriranja“ Honde NSX, koja se također pojavljuje u sklopu reklame, no ignoriranje ni u bunilu nije bila namjera, a ispaljivanje Škode Superb među zvijezde također nije nešto što bi (koliko-toliko) zdravom autoru jednog teksta bilo na pameti. Dapače, Škoda Superb može imati i tri Turbo-punjača i pogon na osam kotača, te svejedno biti sasvim običan automobil kakvi u današnje vrijeme praktički rastu na drveću, dok će s druge strane za Porsche, Ferrari, Lotus i Hondu status legendi ostati prikačen u životopisu. No kada se bolje razmisli, ova usporedba definitivno ima smisla, jer usprkos današnjem pomalo kastriranom i pomodarski-nastrojenom svijetu automobila ipak postoje modeli čije sposobnosti nadilaze osnovnu filozofiju i smještaj na tržištu.

Stoga pogledajte reklamu i razmislite što bi vam u današnje vrijeme više odgovaralo – čistokrvni sportski automobil sa svim svojim manama i vrlinama, ili pak praktično svakodnevno potrkalo koje je moguće natjerati na poprilično sumanute brzine i ubrzanja.
Odgovor bi vas (kao i mene) mogao itekako iznenaditi.

izvor: automobili.dnevnik.hr

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga. Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori