Novosti

TEST: Ford Focus RS vozačka poslastica stvorena za uživanciju u baš svakom kilometru

Puritanci će prigovoriti da je RS vještinu drifta učinio toliko jednostavnom da u njoj sad može uživati svatko, no baš to je jedna od njegovih najvećih vrijednosti. A ima ih još mnogo: sa 350 KS jednako ga je lako voziti na posao i na trkaću stazu, na što konkurencija još nema odgovora

Drift mod! Premda je Focus u verziji RS mnogo više od toga, sukus i razliku ipak čine te dvije riječi. I upravo zbog njih nakon Focusa RS ništa više neće biti isto. Hrabra tvrdnja, priznajemo, no vjerujemo da nismo pogriješili… Nije, dakako, baš uobičajeno započeti tekst o testu nekog automobila zaključkom, ali s druge strane, i to samo po sebi dosta toga govori, jer na ovom autu ništa nije by the book.

Foto: Ivan Lacković

Najsnažniji i najbrži Focus na papiru nije, kao što dobro znamo, ni najsnažniji ni najbrži među konkurencijom, ali je dolaskom dobro zakuhao stvari. Ustvari, učinio je to čak i prije izlaska na cestu – njegovo prvo službeno otkrivanje, mnogo prije no što je posao bilo posve završen, odradio je Ken Block, što je bilo i više nego dovoljno da pokrene masovnu histeriju među mlađarijom. I ne samo njima…

Uostalom, i nama su se, već kad smo pred sjedištem Forda Europe u Kölnu preuzeli ključeve i sjeli u jarkoplavog RS-a da bismo ga dovezli u Hrvatsku za potrebe ovog testa, dlanovi odmah oznojili, a sve ostalo postalo je posve nebitno. A znali smo što nas čeka: svega par mjeseci ranije već smo ga se pošteno navozili i na španjolskim cestama i na stazi. No, da će ova vožnja biti drugačija postalo je jasno čim smo tako nabrušeni jedva krenuli da bi tek koji kilometar dalje gadno zapeli u koloni. I to tek prvi od nekoliko puta toga dana. Focus RS se, međutim, trebao pokazati i u baš takvim situacijama, jer ipak je zamišljen kao auto za svaki dan…

Kokpit RS-a zapravo je vrlo sličan onome u bilo kojem drugom Focusu i da nema sportska sjedala, tri dodatna pokazivača na vrhu armature i još par sitnica, bilo bi ih teško razlikovati. Mesnati volan lijepo sjeda u ruku, baš kao i dobro pogođena ručica mjenjača, no ostatak priče otkriva Focusove godine.

Sjedi se malo više od idealnoga, a avangardno oblikovana kabina definitivno ima osobnost, no u praksi je tu previše sitnica koje više ljute negoli vesele. Veliki multifunkcijski zaslon je velik i pregledan, ali na dodirne komande reagira s malom zadrškom, što na što se valja priviknuti. Kao i na tipku za odabir načina vožnje, koja načine rada vožnje prebacuje samo kružno, u jednom smjeru. Želite li se iz načina vožnje Normal prebaciti u Sport, a zatim se vratiti u početni položaj, istu tipku trebate pritisnuti još tri puta i odraditi puni krug, u Race Track, pa Drift i konačno natrag u Normal. Nije strašno, ali moglo se to složiti i jednostavnije, tim više što i ta tipka reagira sa zadrškom.

No, kad se gužva raziđe, a cesta pod kotačima ponovno oslobodi, sve te sitnice lako je zaboraviti. Launch Control idealan je način starta, no mi ga nismo previše koristili. Premda mu je procedura aktivacije jednostavna, treba ga prvo uključiti, no to je napravljeno vrlo nestimulativno, kroz menije računala, koje, pogađate, također muči zadrška. I da, ako uključite Launch Control, ali ga ne iskoristite u roku od tri sekunde, on će se sam isključiti pa proceduru treba ponoviti… Inače, stvar ne može biti lakša: treba ubaciti prvi stupanj, stisnuti gas do kraja i što brže skinuti nogu sa spojke, da bi se RS do stotke ispalio za malo više od 4 i pol sekunde…

Sa špicom od 266 km/h na autobahnu boravi gotovo isključivo u lijevoj traci, jer osim što mu većina prometa teško može parirati, njegova pojava u retrovizoru očito je jako upečatljiva. Ne jednom su se pred nama panično sklanjali i realno snažniji i brži auti. One koji bi ipak zaspali u lijevoj traci, shvatili smo ubrzo, najlakše je probuditi otpuštanjem gasa u načinu rada Sport, nakon čega se RS svaki put oglašava potmulim praskanjem i eksplozijama iz ispuha, što je podjednako zabavljalo i nas u kabini i sve one kamiondžije koji su nam tad mahali i trubili.

No, osim što takva vožnje utječe na potrošnju (u Kölnu smo imali pun spremnik, a do Zagreba smo točili još tri puta), na duge pruge postaje zamorna. Brzo čovjek shvati da mu tvrđa postava amortizera na putu definitivno nije nužna, pa ju prvo omekša tipkom na vrhu lijeve ručice, a zatim, ako dionica baš nije zavojita, odustaje i od Sporta i u Normalu gotovo da se može malo odmoriti i na visokim putnim brzinama. Gotovo da može, jer ovaj Focus sa svojih 350 KS i 440 Nm (470 s overboostom) grize i kad ne laje, a realno je prilično tvrd i na sasvim glatkim podlogama.

Nakon što dođe do daha, vozač će sigurno opet posegnuti za tipkom koja mijenja način rada vožnje i prvom se prilikom uputiti na otvorenu cestu. I gdje god ga vozili, u Njemačkoj ili Hrvatskoj, nizanje zavoja s njim predstavlja osobiti gušt. Praskanje iz auspuha neizostavno će našpanati vozača, upravljač postaje precizniji (2,0 između krajnosti), a odaziv na gas bolji. No ono što pritom najviše veseli svakako je balans, koji uz raspodjelu mase od 60:40 i četiri pogona pruža sigurnost i na vrtoglavim brzinama.

Sam motor unatoč svojoj velikoj snazi u suštini nije prebrutalan (uskoro stiže i ograničena edicija RS500), no to je u ovom slučaju plus, jer, ponovimo, s ovim autom ipak treba živjeti svaki dan. Iz istog razloga griješi svatko tko tvrdi da nije važno koliko takav auto troši. Itekako je važno. Uz zen pristup ide ispod deset, u punom fightu može i dvostruko, a prosjek nam je iznosio oko 13 litara.

U Focusu RS se nije lako disciplinirati, i mada se u njemu uživa bez obzira na koji ga način rada odlučite voziti, vjerojatno će najveći broj njegovih budućih vlasnika u njemu većinu vremena provesti u načinima vožnje Sport i Drift, baš kao što je to bio slučaj s nama. Što znači da tad trebaju stalno računati i na dodatni trošak za gorivo. Onaj prvotni, od 334.000 kuna do registracije za ovakav stroj i nije prevelik, bar dok se ne optereti doplatama…

[envira-gallery id=”2598″]

Foto: Ivan Lacković

Ukratko

Opruge su 33 do 38 posto tvrđe no na ST-u, a pohvalno je da se amortizacijom upravlja nezavisno. U praksi povremeno poskakuje, ali neravnine upija bolje od očekivanja. Usto, Focus RS serijski dolazi na 19-colnim naplacima sa Michelin Pilot Super Sport gumama veličine 235/35 R19, a uz doplatu može voziti i na Pilot Sport 2 Cupu, idealnom za stazu

Turbobenzinac 2.3 EcoBoost iz Mustanga je za RS pojačan sa 314 na 350 KS, ali nije neobuzdani grubijan nego se može voziti i vrlo pitomo. Za čistu brutalu ipak valja pričekati limitiranu seriju RS500

Premda mu i vizualno dobro stoje, spojler, difuzor i posebni branici imaju svoju funkciju – RS ima aerodinamički koeficijent 0.355. Rear Drive Unit i Torque Vectroring na stražnju osovinu šalju i do 70 posto momenta, a zatim i – po potrebi – sve lijevo ili desno. Drift je lako isprovocirati i držati pod kontrolom, a promjene smjera su vrlo glatke

Kokpit se temelji na onom u bilo kojem drugom Focusu, no tu su poseban volan, brzinomjer graviran do 300 km/h te pokazivači pritiska turbine i temperature i pritiska ulja

Odabir načina vožnje obavlja se tipkom uz mjenjač, ali šteta je što na svaku naredbu reagira sa zadrškom. Slične mušice pokazuje i dodirni zaslon te pomalo komplicirano uključivanje Launch Controla. Vožnja na duge staze nije prenaporna, pa RS opravdava svoju konstrukciju i u svakodnevnoj upotrebi. Uza sve, ima i upotrebljiv prtljažnik, pa se nameće i kao trenutno najkompletniji kompakt na tržištu

2.3 ECOBOOST

TEHNIČKI PODACI

Motor       turbobenzinski

Obujam       2261 ccm

Snaga       257 kW/350 KS pri 6000/min

Moment       440 Nm (470 overboost)

pri 2000-4500/min

Pogon       na sva četiri kotača

Mjenjač       ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije       439 x 182 x 147 cm

Osovinski razmak       270 cm

Prtljažnik       260/1040 litara

Gume       235/35 R 19

Masa       1600 kg

Ispuh CO2       115 g/km

MJERENJA

Brzina       266 km/h

0-100 km/h       4,7 sekundi

Potrošnja       12,9 l/100 km

Cijena 333.900 kuna

S doplatama 364.139 kuna

SERIJSKA OPREMA: Launch Control • 4 programa vožnje Normal, Sport, Track i Drift • Ford Performance AWD pogon s Torque Vectoringom za kontrolu raspodjele momenta • elektronska pomoć pri kočenju • biksenonska prednja svjetla • diodna stražnja svjetla za maglu • start/stop uređaj • dvozonska automatska klima • RS sportski ispušni sustav i stražnji spojler • RS kožni upravljač i ručica mjenjača • djelomično kožna unutrašnjost • prednja sjedala Recaro…

DOPLATE: posebna boja Nitrous Blue • ICE Pack 15 (CD radio, navigacija, 8-inčni dodirni zaslon, SYNC II, 10 Sony zvučnika i subwoofer) • Winter Pack 2 (grijani obruč upravljača, grijana sjedala i vjetrobransko staklo) • Driver Assist Pack (tempomat, ulazak i pokretanje vozila bez ključa, kamera za vožnju unazad) • Driver Assist Pack 2 (Active City Stop, stražnji parkirni senzori, el. upravljana, grijana i preklopiva zrcala, osvijetljen prilaz vozilu) • prednje i stražnje kočnice Brembo s RS čeljustima… /ukupno 30.239 kuna

//jutarnji.hr/autoklub/

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga. Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori