Novosti

Yugom od 320 eura putovali od Rijeke do Mongolije i nazad

60 dana na četiri kultna točka

“CILJ NAM JE DA DO NAŠE 35. GODINE, PROĐEMO SVE KONTINENTE “YUGOM”. NAKON TOGA SE MOŽEMO SKRASITI, OŽENITI, ŠTO GOD. OVO MI JE PUTOVANJE PROMENILO ŽIVOT. POSTAO SAM TOLERANTNIJI, LOŠE STVARI KOJE SE DOGAĐAJU OKO NAS KAO DA ME SE NE TIČU. DODUŠE, JOŠ SE NISAM UFURAO U REALNOST OVDE”, SMIJE SE RIJEČKI PUTNIK FILIP JAKOVAC NAKON POVRATKA IZ – MONGOLIJE!

“Radim kao skiper i lani sam vozio grupu Španaca. Inače, obožavam putovanja i 80 posto Evrope prošao sam s autom, s time da uvijek idem po starim cestama, jer to je potpuno drugačiji doživljaj od autoputeva. Kada smo plovili do Visa, dečki su mi pričali o Mongol Reliju.

Jednostavno, to je bilo to. Rekao sam sam sebi: ‘Moram i ja na to ići!’. Skupili smo se nas trojica, Marino Rempešić, Aleksandar Puača i ja. Uslov koji mi je postavila majka bio je da diplomiram do odlaska. Ubrzano sam radio na diplomskom i završio tik pred odlazak”,  priča  Filip Jakovac, 27-godišnji diplomirani pravnik iz Rijeke, kako se rodila ideja o dvomesečnoj avanturi koju je ovoga ljeta prošao s prijateljima u starom “Yugo koralu 55”.

auto magazin rs srbija yugo mongolia jugo mongolija

PERFEKTAN AUTO

Riječki tim koji je sam sebe nazvao “Alan Ford”, 13. jula  se  s “Jugićem”  uputio u nevjerovatno putešestvije – iz Rijeke su vozili skroz do Mongolije i nazad, prešavši oko 18 hiljada kilometara evropskog i azijskog kontinenta i vrativši se 13. septembra u svoj rodni grad, s automobilom koji je, kako kaže Jakovac, u perfektnom voznom stanju. Prošli su Hrvatsku, Srbiju, Mađarsku, Ukrajinu, Rusiju, Mongoliju, Belorusiju, Transnistriju, Moldaviju i Rumuniju i to gotovo isključivo mimo autoputeva  kojih, osim u Hrvatskoj, Srbiji i delu Mađarske, po Filipovim riječima, na njihovom putu uopšte nije ni bilo.

“Mongol Reli” je jedno od najneobičnijih oktanskih takmičenja na svetu, u principu, neka vrsta trke “starih krntija” maksimalno do 1200 kubika, kojima oko 250 timova iz svih dijelova svijeta starim putevima vozi od Londona ili Praga (godišnje se izmenjuju) do Mongolije, s tim da ruta završava u gradu Ulan Ude u Sibiru, stotinjak  kilometara jugoistočno od Bajkalskog jezera, odnosno 5640 kilometara istočno od Moskve. Međutim, Riječani iz “Alan Forda” u zadnji čas su se  odlučili da neće biti dio tog relija, već da će daleki put proći u vlastitom aranžmanu.

“Procijenili smo da neće biti vremena za traženje sponzorstva, jer učešće u “Mongol Reliju” se plaća 650 funti, plus toga sudionici su dužni da uplate određenu svotu u humanitarne svrhe, po sopstvenom izboru. Nama je, doduše, uletio sponzorski ugovor, ali smo već imali svoj humanitarni cilj, prikupljanje sredstava za azil za ptice u Zaprešiću, u koji sam smestio Živka, galeba slomljenog krila, kojeg sam pronašao ispred riječkog Kazališta.

Takođe, sudionici “Mongol Relija” automobile ili ostavljaju u deponiju na odredištu ili ih vraćaju transsibirskom željeznicom. Nama je glavna ideja bila da vozimo i nazad, ali nismo bili sigurni da bi “Yugo” izdržao skroz do Ulan Batora. Na kraju je pala odluka da idemo sami, nezavisno o reliju”, priča Filip Jakovac.

“Yugo koral 55”, koji su nazvali Arti (po robotu iz “Ratova zvezda” R2D2), “alanfordovci” su kupili u Velikoj Gorici pored Zagreba za 320 evra.

“Automobil je bio u odličnom stanju. Iz 1989. godine je, a do našeg puta prešao je svega 59.200 kilometara. Cijelo vrijeme je bio u vlasništvu jednog dede koji ga je rijetko vozio, posljednjih godina uopšte ne, i puno je pazio na njega. Mi cijelim putem nismo imali niti jedan jedini kvar, samo nam je dva puta pukla guma, jednom pred ulazak u Mongoliju i jednom u Mongoliji, i to je bilo sve”, govori Filip.

auto magazin rs srbija yugo mongolia jugo mongolija

PROMJENA RUTE

Artija su ofarbali u riječke boje, a na haubu nacrtali riječki grb, pa  se otisnuli na put, prenoćivši prvi dan u Zagrebu, a drugi u Beogradu, gde su potražili mehaničara kako bi mu zamijenili amortizere i podigli ga koji centimetar više od tla.

“Iznenadilo nas je koliko je teško pronaći mehaničara koji radi ‘Yugiće’ u Beogradu, s obzirom da tih automobila tamo ima puno više. Na kraju smo našli jednog koji je kućni prijatelj našeg poznanika. Nevjerovatno koliko je teško zamjeniti zadnje amortizere na tom autu. To je potrajalo šest sati, a na kraju smo se zarakijali”,  priča Jakovac.

Prvobitna ruta koju su zamislili bila je preko Bugarske u Tursku pa na Kavkaz, ali su od nje odustali u posljednji čas.

“Već smo bili 30 kilometara od Beograda kada sam rekao da isključimo našu muziku i stavimo malo radio, da čujemo šta ima na lokalnim stanicama. Tada smo čuli vijesti da se u Turskoj odvija vojni puč. Katastrofa, u tom trenutku nije se znalo kakav će biti ishod, do sada su svi vojni pučevi u Turskoj uspevali. Okrenuli smo se i vratili u Beograd, proveli tamo noć i krenuli prema Ukrajini. Bila je to odlična odluka, jer upoznali smo sjajne ljude i na putu prema tamo i nazad”, kaže riječki avanturist.

Posetili su i boravili u čitavom nizu nama egzotičnih gradova – redom, to su Lavov i Kijev u Ukrajini, potom Kursk, Voronjež, Saratov, Ufa, Čeljabinsk, Omsk, Novosibirsk i Gornjoaltajsk u Rusiji pa Ulgij i Tszaganuur u Mongoliji, nakon čega, kako kaže Jakovac, ide pustoš. U povratku su, nakon Ufe, prošli Kazan, Moskvu, Minsk, Gomelj, pa opet Kijev, zatim Odesu pa Tiraspol u Transnistriji, Kišinjev… U prosijeku, prolazili su tristorinjak kilometara na dan, a čitav ih je put sa svim troškovima i džeparcima koštao sedam-osam hiljada eura.

auto magazin rs srbija yugo mongolia jugo mongolija

UPOZNAVANJE LJUDI

– Spavali smo 15 noći u “Yugu”, to nikome ne bih preporučio. Šator nismo mogli da  podignemo jer sam zaboravio da uzmem šipku, pa smo se njime pokrivali. Kada bi bilo toplo, dvojica bi spavali u vreći pored auta, jedan u autu, jer Aleks je izgubio vreću,  a kada je bilo hladno – sva trojica u autu. Ostalo smo bili u hostelima, ali to smo koristili najviše za upoznavanje ljudi.

Kada ste cijeli dan u “jugu”, naveče ste strašno umorni i ne da vam se razgovarati s ljudima, tako da su hosteli bili najbolje rješenje, a onda bi se drugi dan našli s ljudima da nam pokažu grad. Gdje god smo bili ljudi su bili nevjerojatno ljubazni. Prošli smo sve, od marendanja mesnog doručka na haubi ‘Yugića’ kao zadnja sirotinja, do pušenja nargile u VIP loži u Ufi.

auto magazin rs srbija yugo mongolia jugo mongolija

U Čeljabinsku smo upoznali mafijaša koji drži cijeli grad. Izašli smo van s jednim bivšim vojnikom, mrgom od 180 kila mišića, kojeg je taj čovek u bijelom lanenom odjelu i sa zlatnim lancem pozvao za stol. Nakon toga, naš je prijatelj otišao, rekavši nam: ‘Dečki, sada ste u boljem društvu’, i ostali smo se družiti s čovekom u bijelom odjelu.

Pričao nam je da zna Putina, pa kako u Hrvatsku dolazi jedriti, kako je to najljepša zemlja u kojoj je ikada bio. Govorio je da bismo mogli zajedno s njim otvoriti taksi firmu. Jednostavno, sjedio je sam, bilo mu je dosadno, a mi smo mu se učinili zanimljivima – prisjeća se Filip Jakovac.

Priča da ih nije bilo strah, jer i cilj im je bio upoznati što više različitih ljudi, proniknuti u mentalitet krajeva kroz koje su prolazili.

“Kada sam na putu, imam tri pravila: budi nevjerovatno ljubazan, budi nevjerovatno pozitivan i budi nevjerovatno glup. Kada te neko od vlasti nešto pita, ne znaš ruski, ne znaš engleski, samo se smješiš i širiš ruke. Kada se snalaziš s ljudima, smiješ se, širiš ruke, pozitivan si. Nema straha, jer čim se pojavi, dogodiće se nešto.

To tako valjda vuče jedno drugo. Recimo, u Transnistriji nas je bilo strah, čitali smo da je to policijska država, niko ih ne priznaje osim Rusije. Kažu da je to jedino preostalo utočište SSSR-a, gde sve doista izgleda kao iz tih vremena, samo što nema veze s komunizmom.

auto magazin rs srbija yugo mongolia jugo mongolija

U Tiraspolu smo jednog mladića pitali gdje je hostel, a on nam je ponudio da prespavamo kod njega, što smo i učinili i popili pivo zajedno. Drugi dan smo se opustili i krenuli dalje, kada nas je zaustavila policija. Tamo je, inače, po zakonu dozvoljeno nula promila, a ako imaš i promil alkohola, gubiš vozačku na dve godine.

Ja sam popio konjak, jer je zemlja poznata po tome, a Aleks, koji nije pio ništa, je vozio. Oni pričaju ruski, mi hrvatski, samo sam ponavljao ‘kako ste’, a oni meni ‘što si tako ležeran?’. Pitali su Aleksa da li je pio, rekao je da nije, a potom su pitali da li je pio sinoć i da li je spreman puhati. Otišli su s njim, kao, da puše, a meni jedan policajac govori da preparkiram auto. Odgovorio sam mu da neću jer sam pio. On govori: ‘Aaa, pametan!’ i smije se.

Doveli su nas ispred bolnice i tražili 200 eura, inače će Aleks puhati. Nisam im htio dati, rekao sam neka puše, jer sam računao da jednu pivu od sinoć ne može pokazati. Oni govore: ‘Pa vaš će prijatelj završiti nedelju dana u zatvoru ako je pio’. Ali nismo odustajali, samo smo ponavljali da smo studenti, da nemamo para.

Onda su nam nudili da damo 100 eura, ali ni na to nismo pristali. Nakon nekog vremena, Aleks se vraća, sjeda u auto i govori: ‘Idemo!’. Dao im je 70 centi u lokalnoj valuti, tri dolara i četiri evra, toliko je imao u džepu. Rekli su mu: ‘Ovo nemoj nikome reći’. Ne zato što su primili mito, nego jer ih je bilo sram da drugi ne čuju”, prepričava riječki putnik.

Osim ovoga i jedne situacije na mongolskoj granici, negativnih iskustava nisu imali.

“Jedan iz granične službe, izvanredan manipulator, obrlatio nas je za 160 dolara. Savjetovali su nam da ne idemo u Ulan Bator jer ako nam auto tamo ostane, treba platiti 5000 dolara za zbrinjavanje. To su uveli zbog “Mongol Relija”, jer prije bi takmičari tamo došli, ostavili auto, a ponekad ga i zapalili, pa se vratili vozom”,  govori Jakovac.

auto magazin rs srbija yugo mongolia jugo mongolija

PAD PREDRASUDA

S druge strane, pozitivnih iskustava imali su na pretek.

“Susretali smo izuzetno ljubazne ljude. Kada nam je pukla guma, automobili su stajali, nudili nam pomoć. U Rusiji turizma uopšte nema u onom smislu kao kod nas, 99 posto gostiju hostela su Rusi, nema reklama, ali svi su jako predusretljivi, druželjubivi. Provodili smo se, stalno smo izlazili, upoznavali ljude.

Mnogo je predrasuda o Rusiji koje nisu tačne. Gradovi im sjajno izgledaju, noćni život je vrh, vozni park im je odličan, gotovo svi su fakultetski obrazovani, fakulteti su im vrhunski, ali to nama iz drugih dijelova Evrope nije poznato jer su zatvoreni sami u sebe.

Rusija je na neki način samodovoljna, kada smo pričali o sankcijama EU oni su se samo smijali. Novosibirsk je centar nauke, imaju vrhunsku svjetsku fiziku, nuklearnu fiziku, hemiju, Ufa je biznis centar, moderan, prekrasan grad. Plate uopšte nisu loše, a ako završiš fakultet, što većina mladih i radi, bez problema možeš naći posao.

Vjerovatno iz vremena komunizma, zadržali su to da se svi striktno drže pravila, što je nama jako neobično – govori Filip Jakovac. Po povratku u Rijeku, Filip već planira nova putovanja. Za kraj iduće godine želeo bi iz Rijeke “jugićem” preko Azije doći do Indonezije, a potom trajektom u Australiju, a u planu je i sjever Afrike.

“Cilj nam je da do naše 35. godine prođemo sve kontinente “jugom”. Nakon toga se možemo skrasiti, oženiti, što god. Ovo mi je putovanje promenilo život. Postao sam tolerantniji, loše stvari koje se događaju oko nas kao da me se ne tiču. Doduše, još se nisam ufurao u realnost ovde – smeje se riječki putnik.

auto magazin rs srbija yugo mongolia jugo mongolija

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga. Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori