Test

Veliki test: Ovo su najbolje gume za hladnu zimsku vožnju

Koju gumu vrijedi kupiti, a koju obavezno morate izbjeći. Gume su isprobavane na suhom, mokrom, snijegu i ledu, a testirana je i buka, potrošnja goriva te habanje gume

Koliko se može pogriješiti prilikom odabira nove zimske gume pokazuje i ovogodišnji veliki test njemačkog ADAC-a, HAK-a i drugih renomiranih europskih automobilskih klubova.

Dok su u dosadašnjim testovima “padale” uglavnom gume nepoznatih kineskih i istočnoeuropskih proizvođača, ovoga puta vrlo lošima su se pokazala i neka renomirana imena iz svijeta proizvodnje guma, konkretno Bridgestone, Firestone, Hankook i Kleber. S druge strane, anonimna Esa-Tecar koju smo jedva našli u cjenicima portala specijaliziranih za prodaju guma prošla je sasvim solidno, isto kao neke druge marke čija imena ne ulijevaju povjerenje, kao primjerice Viking.

Ovoga puta ne vrijedi dosadašnje zlatno pravilo koje smo isticali i u prethodnim sličnim testovima – ako znate da je proizvođač poznat guma ne može biti loša, a ako niste nikada čuli za njega vjerojatno nije dobra. U testu ove godine nije sudjelovao Continental koji je izvrsnim rezultatima proteklih godina za svoje zimske, ali i ljetne gume izuzetno podigao ugled, ali i cijene svojih proizvoda tako da su redovito među najskupljima kod vulkanizera.

Nije bilo niti slovenske Save koja se u Hrvatskoj redovito pokazuje kao vrlo dobar omjer cijene i kvalitete, no zato su testirane mnoge druge vrhunske gume, i “skriveni aduti” s izuzetno dobrim odnosom uloženog i dobivenog. Najbolje rezultate po kategorijama ostvarili su Vredestein, Dunlop, Michelin, Pirelli i Goodyear.

foto: WOLFGANG GRUBE

U kategoriji guma dimenzija 185/65 R15 T, koja je vrlo česta na autima kakvi se voze kod nas, potpuno su podbacili Firestone Winterhawk i Kleber Kristalp.

Te gume su sasvim solidne na suhom, snijegu i ledu, no na kiši su se pokazale lošima što je formiralo i konačnu ocjenu. Najbolju ocjenu u ovoj kategoriji zaslužila je guma Goodyear UltraGrip9 ispred vrlo popularne Michelin A4, dok treće mjesto drže Vredesetein i Nokian. Prve dvije gume ostvarile su ocjenu “vrlo preporučljivo”, 12 modela je “preporučljivo”, dok se ranije spomenuti Kleber i Firestone ne preporučuju.

Zanimljivo, upravo Firestone je s istim modelom koji je podbacio u prethodnoj kategoriji osvojio visoko treće mjesto u kategoriji guma dimenzija 225/45 R17 H. To je dokaz kako uvijek treba detaljno provjeriti testove, jer neki modeli u jednim dimenzijama mogu biti izvrsni, a u drugim loši. Jednostavno, njihov profil drugačije odvodi vodu ovisno o širini guma. U ovoj kategoriji niti jedan proizvođač nije u potpunosti podbacio, a uvjerljivo najboljim se pokazao Dunlop Winter Sport 5 koji je jedini dobio ocjenu “vrlo preporučljivo”, deset preostalih testiranih guma vrlo su blizu karakteristikama i preporučuju se, dok su modeli Matadora i BF Goodricha samo “djelomično preporučljivi”.

U kategoriji cjelogodišnjih guma dimenzija 205/55 R16 V najbolji modeli su Vredestein Quatrac 5 i Michelin CrossClimate koji se preporučuju. Najgori su Bridgestone i Hankook koji su pali na testu i ne preporučuju se. Bridgestone A001 vrlo je loš na snijegu, a Hankook Kinergy na mokroj podlozi. Treba napomenuti da cjelogodišnje gume nikada nisu idealno rješenje za zimu, ali niti za ljeto te je bolje po zimi koristiti zimske, a ljeti ljetne.

Ipak, i sve zimske gume imaju jednu veliku manu – sve su bučne i vrlo bučne. Kada je u pitanju odnos uloženog i dobivenog, kao najbolji odabir se u klasi manjih zimskih guma pokazuje Vredestein, kod guma većih dimenzija to je Firestone, a kod cjelogodišnjih ponovo Vredestein. I ne kupujte najjeftinije jer na gumama nije pametno štedjeti.

Gume za cijelu godinu su polovično rješenje

Kako je vidljivo iz tablica, cjelogodišnje gume su ili dobre na suhom, a loše na snijegu ili obratno i ne mogu u potpunosti zamijeniti zimske.

Dimenzija: 205/55R 16V Cjelogodišnje gume za novije automobile kompaktne i manje modele srednje klase

foto: 24sata.hr

Dimenzija 225/45R 17H
Guma uglavnom za luksuznije modele srednje klase i gornje srednje klase

foto: 24sata.hr

Kategorija u kojoj su poznati neočekivano podbacili

U kategoriji guma za male i kompaktne aute loše ocjene su dobili Firestone i Kleber, a iznenadila je nepoznata Esa-TEcar.

Dimenzija: 185/65R 15T Gume za gradske automobile i manje kompaktne automobile

foto: 24sata.hr

Dimenzija: 175/65R 14T
Uglavnom u u osnovnoj opremi za manje gradske automobile

ps. sve cijene su navedene u HRK.

izvor: 24sata.hr/

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga. Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori