Test

Rabljeni: Alfa Romeo 156 (1997. – 2005.)

FOTO: autoportal.hr

Potvrdio performanse, a pouzdanošću srušio predrasude, uz nekoliko problema i tanak lim

Jedan od zanimljivijih auta na tržištu rabljenih je Alfa Romeo 156, jer se za mali novac (već od 1500 eura) može kupiti primjerak u dobrom stanju. Lijepo je dizajniran i solidno kvalitetan, a užitak ga je voziti. Dobro se podsjetiti, riječ je o ‘Europskom autu 1998. godine’, koji je na jesen 1997. prvi promovirao direktno ubrizgavanje preko zajedničkog voda (common-rail), u turbodizelašima 1.9 JTD/105 KS i 2.4 JTD/136 KS i time ušao u povijest. Već je od starta bilo jasno da će uspjeti. Nažalost, za slavnu tvrtku iz Milana (znate li da je Giuseppe Farina, prvi prvak Formule 1 iz 1950., vozio bolid Alfa Romeo 158/50? Sjetite se Giulije, Giuliette, Duetta…) bio je to ‘labuđi pjev’.

Model 156 je, dakle, posljednji uspješan Alfa Romeo, premda ni 147 nije zakazao. Šteta za nekad kultnu marku, koju je upropastio talijanski ‘deal’ s tadašnjim Sovjetskim Savezom (SSSR-om), oko proizvodnje Fiata 124 (VAZ-2101, Žiguli, Lada…), koja je startala 1970. Rusi su, velikim dijelom, plaćali limom sklonim hrđanju. Loš glas Alfasuda (nije bio problem samo u lošem limu, ali o tome drugom prilikom) zahvatio je cijelu slavnu marku, a i Fiat. Konkurencija je to iskoristila i krenulo se prema propasti. Kasnije, a posebno od sredine 90-ih i modela 145, Talijani su drastično podigli kvalitetu, osvojili i dvije titule ‘Europskog auta godine’ (156. za 1998. i 147. za 2001.), ali ništa nije pomoglo. Da nije bilo ‘utega povijesti’, 156-ica, i nasljedna preteška 159-ica, uspjeli bi znatno bolje.


‘Europski auto 1998. godine’ brzo je riješio ‘dječje bolesti’, prvenstveno u elektronici, a kod benzinaca 1.6 i 1.8 ostao je problem varijatora faze ventila. Limarija je od starta bila otporna na hrđanje

Netočna je dogma da Talijani rade nepouzdane i kvarljive aute, koji ne traju dugo. Takvo mišljenje ne dijeli većina vlasnika Alfi 156, a testni primjerak, 2.4 JTD to potvrđuje. Jer, što zaključiti kad auto sa 12,5 godina i 318.570 km ‘na leđima’ vuče kao prvog dana, limarija je očuvana i bez hrđe, a sve izgleda kao da nije došao ni do pola vijeka? Kapa dolje! Doduše, njemačke statistike pouzdanosti ‘ne vole’ Alfu 156, jednako kao ni kompaktnu 147-icu. Na listama TÜV-a za 2014., među modelima starim 8-9 godina, plasirala se na 91. mjesto od 95 kandidata, a među 10/11-godišnjacima je 72. od 78. No, neki tvrde da kriteriji za te ocjene nisu da kraja transparentni, niti neutralni…

Testni se model pokreće 5-cilindrašem 2.4 JTD, obujma 2387 ccm, nastalim dodavanjem jednog cilindra na 4-cilindraša 1.9 JTD/1910 cm. U DOHC izvedbi sa 20V razvija razmjerno visokih 175 KS i moment od 385 Nm. Brojke su danas veće, ali 156-ica ima stotinjak kilograma manje od aktualnog prosjeka, pa dobro potegne. Urbana je legenda da je turbodizelaš 1.9 JTD bolji od 2.4 JTD, jer oba imaju istu mehaničku ‘logistiku’ (podmazivanje, hlađenje…), što manjemu više odgovara. Iskustva nekoliko vlasnika koje smo konzultirali, pogotovo konkretnog, to demantiraju. Oduševljava limarija, bez tragova hrđanja (niže dodatno o tome), a i podvozje je solidno.


Unutrašnjost je obzirom na godine i kilometre vrlo dobra, mjenjač kompaktan, a volan bez zazora. Sjedala nisu deformirana, a tkanina i obloge nemaju većih dotrajalosti. Dobar znak…

Prednji dio 5-cilindarskog modela 2.4 JTD, zbog povećane mase (+80 kg), malo je spušten, što naglašava sportski ‘štih’. Ako kupujete primjerak proizveden od srpnja 2001. na dalje, ne bi trebalo biti značajnijih problema. Benzinci 1.6 i 1.8 imaju tradicionalne probleme s varijatorom faze ventila, ali to je potencirano oštrom vožnjom, uz loše održavanje, s rijetkim izmjenama ulja. To zajedno ne ide! Zbog toga je jako važno temeljito provjeriti sve, od karoserije (je li auto bio slupan?) i podvozja, do motora i mjenjače. I unutrašnjosti, koja otkriva puno. Alfe 156 često se voze dinamično i neumjereno, a to nije dobra referenca za kupnju rabljenog.

Za prednji je dio karoserije bolje da je dizelaš manji, pa je dobro stanje s masivnim 5-cilindrašem dodatna potvrda vrijednosti. Sadašnji ga vlasnik ne misli uskoro prodavati, jer nema naznaka dotrajavanja, a na tržištu rabljenih, gdje 156-ice znatno lošije kotiraju od njemačkih limuzina (‘ubio’ ih je EuroNCAP), ni približno ne bi dobio koliko auto realno vrijedi. Uspješno se Alfa Romeo 156 prodavao do 2005., posebno u osnovnim verzijama, kad ga je naslijedila 159-ica. Potvrdila je da su, Alfe, a i noviji Fiati , pouzdanije i solidnije nego se misli i govori o talijanskim autima. Premda je bilo dječjih bolesti, talijanska se sportska limuzina  brzo ‘pribrala’.


Dizelaši serije JTD su od 2001. besprijekorni, jer su riješili probleme s ubrizgavanjem. Bolji je 4-cilindarski 1.9, ali ovaj test potvrđuje i da je 5-cilindraš 2.4 vrlo trajan i pouzdan

Prema statistikama ADAC-a, modeli iz 1999. imali su 52,4 kvara na tisuću vozila godišnje, 2001. – 31,7, a tek u modelima iz 2003. broj kvarova pao je na solidnih 11,3, što je ostalo do kraja, pa su posljednje serije i najpouzdanije. Zbog hrđanja Alfasuda 70-ih ‘već u prospektu’, u Milanu su od 145-ice natkompenzirali pocinčavanja te je zaštita limarije super. Ali na EuroNCAP crash testu rezultat je bio – užas,  Uh, pazite da se ne sudarite… Za normalno korištenje, računajući da masivan motor i 1,4 tone ukupne mase osiguravaju ipak dovoljno zaštite u normalnom prometu, sve ipak može  proći…

Najčešće mane benzinaca: modeli 1.6 i 1.8, pored varijatora faze, imali su problema s pucanjem zupčastog remena, otkazom usisne zaklopke i lambda sonde te upravljačkom elektronikom – često zbog pranja motora, što treba izbjegavati. Robotizirani automatski mjenjač Selespeed nije preporučljiv, zbog osjetljive elektronike za šaltanje i mehaničkog habanja. Modeli do 2002. imali su osjetljiv isparivač klima uređaja te pokazivač razine goriva. Premda je u početku bilo problema s brizgaljkama, visokotlačnom pumpom i vodovima te EGR ventilom, dizelaši su se pokazali pouzdanim i dugovječnim.


Vrijednost bitno ovisi o stanju karoserije i motora, godinama i izvedbi te se kreće od manje od 1000 do više od 3000 eura. Alfa Romeo 156 najjeftiniji je rabljeni auto ‘od formata’

Glavnina problema riješena je sredinom 2002. Masivna i solidna dizelska izvedba, izvorno VM-ova, nadmašuje njemačke standarde, pa nisu rijetki primjerci s više od pola milijuna kilometara. Probleme su stvarali i zamašnjak podijeljene mase te mjerač protoka zraka, ali ne uvijek, što pokazuje besprijekorni testni primjerak. Peterocilindraš donosi dodatnih 80 kg, a povećana masa na prednjim kotačima dodatno opterećuje amortizere i spone. Testni je primjerak dokaz da su Alfe 156 među pouzdanijim modelima D segmenta (to su bili krajem 90-ih, po današnjim je mjerilima to C-segment).

Jer, kad auto prijeđe više od 300.000 km, a promijeni se samo stražnji ispušni lonac, bez kvara podvozja, a na motoru se mijenja samo redovno (ulje, filtri…) ne treba bolja potvrda kvalitete i pouzdanosti. Na limariji ima sporadičnih tragova hrđanja, koja su posljedica struganja i oštećenja na parkiralištima. Zamućenje farova je, obzirom na starost očekivano, kao i sitna oštećenja. Diskovi su dvaput mijenjani (opterećeniji su zbog povećane mase), ali to bitno ovisi o stilu vožnje. Teško da bi Passat ili Vectra, usporedive snage i opreme, iz tog doba, bili u boljem stanju.


Prof. dr. Vedran Mudronja sa zagrebačkog FSB-a, vlasnik je testnog 156 2.4 JTD iz 2003., sa 318.570 km. Zbog besprijekornog stanja ne namjerava ga prodati, pogotovo jer bi teško dobio koliko vrijedi

– Ne štedim na okretajima, jer Alfa je ipak Alfa, ali zato ulje s filtrom, od početka, mijenjam svakih 10.000 km. I nikakvih problema nije bilo s motorom, osim što sam prije dvije godine primijetio da je visokotlačna pumpa natopljena gorivom, naglašava prof. Mudronja, vlasnik testnog primjerka. Premda se u radu motora i potrošnji ništa nije promijenilo, dao sam je prebrtviti. Dvaput sam mijenjao prednje diskove i jedanput stražnji ispušni lonac.

Čuo sam da neki imaju probleme sa zamašnjakom podijeljene mase, ali mislim da je to više pitanje stila vožnje, jer ga nisam dosad mijenjao, niti sam osjetio ikakve vibracije. Nikad nije trebalo dolijevati ulje, motor je potpuno suh, a troši šest do sedam litara u normalnoj vožnji, čime sam zadovoljan. Ovo je najbolji auto kojeg sam dosad imao, zaključuje.

POGON

Motor: turbodizelski, 5 cil., DOHC, 20V (lanac), blok od sivog lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 2387 ccm
Provrt x hod: 82 x 80,4 mm
Kompresija: 18,5:1
Snaga: 129 kW/175 KS pri 4000/min
Moment: 385 Nm pri 2000/min
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Pogon: prednji
Start/stop: ne

KAROSERIJA

Izvedba: limuzina C/D-segmenta, 4V, 5 sjedala
Gabariti: 444 x 174,5 x 143 cm
Međuosni razmak: 259,5 cm
Cd: 0,31
Krug okretanja: 11,1 m
Masa/nosivost: 1395/550 kg
Prtljažnik: 380 l
Spremnik: 50 l
Euro NCAP: 2 zvjezdice

PODVOZJE

Ovjes: sprijeda McPherson, straga polukrut
Kočnice: sprijeda samov. diskovi 284 mm, straga diskovi 276 mm
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 205/55 R 16

PERFORMANSE

Brzina: 225 km/h
0-100 km/h: 8,3 s
Potrošnja (EU): 8,8/5,3/6,6 l/100 km
Realno: 6 – 8 l/100 km

izvor: autoportal.hr

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga. Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori