Novosti

AUTI KOJE NITKO NIJE VOLIO: ovo je 13 najvećih dizajnerskih promašaja našeg vremena

Vlasnicima ovih nesretnih automobila u životu ne preostaje ništa drugo nego lagati prijateljama da su na kavu došli tramvajem. Prisjetimo se koji su to modeli

O izgledu je uglavnom nezahvalno raspravljati, nekome se više sviđa jedno, a nekome nešto drugo… Svijet automobila kroz minula desetljeća pamti brojne modele koji su podbacili po pitanju izgleda ma koliko god bili dobri ispod lima, a tako je i danas. Ovih će 13 kreacija na kotačima zasigurno ostati zapamćene kao dizajnerski ili konceptualni promašaji, pa opet sigurno ima i onih kojima se sigurno sviđa osobnost ovih modela jer su “drukčiji”…

Ford Scorpio

 Za jedan od najvećih dizajnerskih podbačaja europske autoindustrije zapravo je najviše zaslužan Fordov službeni fotograf koji je iz neobičnog kuta snimio fotografiju za novinare pa je bezvezno oblikovan auto učinio još bezveznijim. Nesretnom Fordu Scorpiju druge generacije (1994. –1998.) zamjerao se i preamerikaniziran izgled naročito straga, a za to tko će jače uvrijediti izgled natjecali su se svi važniji novinari i mediji tog vremena od Jeremyja Clarksona koji je rekao kako je Scorpio sigurno najružniji auto na cestama, do Quentina Willsona koji je 1997. u Top Gearu izjavio da je Scorpio dizajniran kao da su ga crtali Ray Charles ili Stevie Wonder…

Ssangyong Rodius

 Južnokorejski proizvođač koji je poznat po tome da po pitanju pogona tradicionalno surađuje s Mercedesom imao je svijetlih primjera u svojoj gami, no i potpuno nevjerojatnih modela poput jednovolumena Rodius prve generacije (2004.) koji je mogao primiti do 11 putnika! Svaki opis karoserije je suvišan jer Rodius doista izgleda kao s drugog planeta. Nisu mu pomogli ni Mercedesovi 3,2-litreni V6 od 217 KS kao ni 2,7-litreni common-rail dizelaš od 162 KS ispod poklopca.

Fiat Multipla

 Po mnogim izborima, specijaliziranim časopisima i općenito automobilističkoj publici Fiatov jednovolumen za šestero izrastao na bazi Fiata Brave najružniji je auto na svijetu svih vremena. Kada su ga Talijani tek najavljivali govorili su kako pripremaju auto za šestero putnika u dva reda sjedala koji će biti dug poput Brave, širok poput Lancije Kappe i visok poput Scuda. Već je ta najava dala naslutiti kako stiže nešto totalno otkačeno. Tako je i bilo; auto je imao karakterističan “kljun” poput pačjeg i prednja svjetla u tri reda od vjetrobrana do branika. Kako bilo, Talijanima ipak treba čestitati na hrabrosti jer nitko drugi ne bi imao hrabrosti ovako što doista i pustiti na cestu. Konačno, auto je 2004. jako redizajniran jer je dotad dobro prolazio samo u Italiji, no činjenica da je 1999. izložen u Muzeju moderne umjetnosti MOMA u New Yorku u sklopu izložbe “Drugačije ceste, auti idućeg stoljeća” govori još ponešto o ovom Fiatu.

Subaru B9 Tribeca

 Japanski SUV koji se proizvodio od 2005. do 2014. godine život je započeo kao model neobičnog prednjeg kraja koji nije svima legao najbolje, a tek je s redizajnom postao “mainstream” SUV, no bez pretjeranog uspjeha. Proizvodio se u Americi uglavnom za američko tržište, a čak je trebao u život krenuti i kao Saab 9-6 no projekt je zaustavljen na vrijeme.

BMW Serije 7 (e65)

 Nakon i danas po mnogima najljepše i najelegantnije Serije 7 treće generacije (e38), BMW je s nasljednikom napravio salto mortale jer je crtaču olovku dao u ruke kontroverznom američkom dizajneru Chrisu Bangleu. Četvrta je generacija (e65) predstavljena 2001. godine zahvaljujući svojim neobično dizajniranim detaljima pobrala vrlo negativne kritike dotadašnjih kupaca BMW-a te opće automobilističke javnosti. Takav je otkačeni izgled jednostavno bilo teško provariti, pa je vrlo brzo stigao redizajn koji je ‘ispeglao’ sve detalje koji su boli oči. Ipak, generalno auto nije bio neuspješan, ali su tek iduće dvije generacije po pitanju izgleda vratile najveću BMW-ovu limuzinu na pravi put. Danas u BMW-u tvrde kako im je tada baš to, nešto novo te provokativno i trebalo kako bi skrenuli pažnju na svoju marku.

Daewoo Tacuma

 Obiteljski kompaktni korejski jednovolumen trebao je 2000. godine biti odgovor na Renault Megane Scenic, no premda je za dizajn karoserije bio zadužen studio Pininfarina, auto je ispao jednostavno oku neobičan, najblaže rečeno. S valovito oblikovanim linijama karoserije nije dobro prošao u Europi premda je generalno postigao solidan uspjeh kao Chevrolet Tacuma, Chevrolet Rezzo, Chevrolet Vivant ili Daewoo Rezzo ovisno o tržištu gdje se prodavao.

Mini Paceman

 Okej, BMW je na temelju branda Mini poželio izgraditi široku gamu modela što je legitimno, ne neke su ipak mogli i ne pustiti na cestu, poput Minija Pacemana. Jer, riječ je o coupe izvedbi s dvojim vratima visokog modela Countryman s peterim vratima što se po svemu sudeći pokazalo nepotrebnim eksperimentom. Neka se vlasnici Pacemana ne naljute…

Mercedes R-klasa

 Kontejner na kotačima: tri su riječi kojim se najčešće opisuje Mercedesova R-klasa. No, zaslužuje li zapravo ovaj neobičan jednovolumen s tri reda sjedala goleme i luksuzne unutrašnjosti s pogonom na sve kotače (nastao na osnovi prethodne generacije ML-a) i po želji čak s oznakom 63 AMG ovakav grubi nadimak? Ako pitate Europljane većinom da, ali ako pitate Amerikance ne dolazi u obzir. Tamo je naime R-klasa od samog predstavljanja 2006. jedan od najomiljenijih Mercedesa…

Suzuki Baleno

 Suzuki ima neke već kultne modele poput malenog penjača Jimniya ili vrlo popularnu novu Vitaru, no ima i Baleno, potpuni dizajnerski flop. Još bi i mogao proći u Indiji (gdje se i proizvodi) no europski kupci i u klasi jeftinih imaju puno toga za birati. Baleno je 90-ih, ako se prisjetimo, bio oku bitno privlačniji automobil.

Jeep Cherokee

 Dokazano sposoban i kvalitetan SUV kultnog imena Cherokee mogao bi postati prodajnom žrtvom svog izgleda. Od samog predstavljanja željelo se najaviti kako je stiglo novo doba za Jeep pod skutama Fiata, no izgled Velikog poglavice kojeg su oduvijek cijenili tradicionalisti nenavikli na dizajnerske eskapade nije pao na plodno tlo, a još je uvijek pitanje je hoće li privući one koji dosad nisu kupovali Jeep.

Nissan Micra CC

 I dok je Peugeot s 206 Coupe Cabrioletom bilježio enormnu potražnju i plovio na valovima uspjeha odmah su brojni drugi proizvođači pokušali ponuditi koncept gradskog lifestyle, ali dostupnog kabrioleta s tvrdim sklopivim krovom – od Mitsubishija s Coltom CZC, do Nissana s Microm CC. Nisanov cabrio s tvrdim krovom bio je predstavljen 2005. godine, a za izvedbu sklopivog krova Japanci su zadužili specijaliste iz ugledne karoserističke radionice Karmann. I sve bi bilo dobro da auto ne izgleda tako kako izgleda, kao da je rađen na brzinu i bez rezona, samo kako bi se što prije priključio tada rastućem CC trendu…

BMW Serije 5 GT

 Dok je BMW Serije 5 na zalasku (F10) jedna od najljepših limuzina uopoće, njena GT izvedba predstavljena 2009. godine koja nudi više prostora u kabini i veću upotrebljivost s petim vratima (nastao na osnovi Serije 7), ako ne koncepcijski onda je dizajnerski potpuni promašaj. Barem po ukusu europskih kupaca gdje je prošao vrlo mlako.

Bentley Bentayga

 Prvi SUV Bentleya nastao na osnovi Audija Q7 pod nazivom Bentayga, dizajnerske smjernice izgleda vuče od koncepta EXP 9 F koji nije pobrao pozitivne kritike pa tako nije slučaj ni sa serijskom Bentaygom. Implementiranje linija inače savršeno oblikovanih coupea, kabrioleta i limuzina Bentleya na jedan SUV nije ispalo osobito uspješno.

jutarnji.hr/autoklub

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga. Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori