Novosti

VELIKI TEST: BMW 730d xDrive Eccelsa top dizelska limuzina koja nudi neograničeni luksuz, a može i voziti sama

U Italiji je Auto klub testirao luksuznu i kao nikad prije tehnološki naprednu novu BMW-ovu top limuzinu, koja se čvrsto oslanja na gotovo 40 godina tradicije vozačkih užitaka, ali koja istovremeno jasno pokazuje da je fantazija iz James Bond filma u kojoj je vozila sama, već sada stvarnost

Pojam za luksuz u svijetu automobila posljednjih godina drastično se promijenio i još uvijek mijenja svoje konotacije. Mekoća kože, broj kvadrata obloženih nekim egzotičnim drvom ili količina konja ispod prednjeg poklopca danas više ne predstavljaju mjerilo. To su tek detalji, koji su dobili standardne okvire i o kojima se više rijetko kad raspravlja. Nadmetanje proizvođača prebačeno je na drugu razinu i ono što sad donosi razliku je količina elektronike koja auto pretvara u vozačevog osobnog asistenta, u neku vrstu metalnog batlera ili conciergea.

FOTO: Lorenzo Marcinno, Daniele Russo

Novim zakonima prilagodio se stoga i BMW serije 7, bavarska top limuzina koja će iduće godine dosegnuti respektabilnih četiri desetljeća postojanja. Kroz šest generacija najveće BMW-ove limuzine mnogo se toga promijenilo, no posljednje izdanje najbolji je dokaz i potvrda novih trendova. Dovoljno je već uzeti u ruke ključ službeno nazvan Display Key. Banalnim rječnikom mogli bi ga nazvati daljinskim upravljačem, ali njegov izgled kao i funkcije koje objedinjuje čine ga sličnijim malenom pametnom telefonu. Uz već uobičajene radnje otvaranja i zatvaranja, tu je i zaslon na kojem se očitavaju brojne informacije o stanju auta te uključuje grijanje ili hlađenje, no to je tek početak priče.

Teško je, naime, ostati ravnodušan na količinu luksuza koju donosi unutrašnjost. Sjedanjem za upravljač otvara se pravi festival osjetilnih iskustava pri čemu svaki detalja koji se nađe u vidokrugu ili pod rukama djeluje hipnotički. No, nema raspojasanosti ni pretjerivanja. Nova Sedmica je raskošna, ali istodobno elegantna, jednostavna i moderna izvana i iznutra, no, ponavljamo, ono što ostavlja bez daha je količina elektroničkih uređaja.

Uz brojne senzore i kamere što očitavaju položaj, otkrivaju prepreke i reguliraju dinamičke osobine, doista smo došli na korak do autonomne vožnje. Scene iz filma Sutra nikad ne umire u kojima Pierce Brosnan kao James Bond posebnom izvedbom Sedmice upravlja mobitelom postale su stvarnost. Jer nova Sedmica s lakoćom će se pakirati sama čak i kad vozač ne sjedi za upravljačem. No, mađioničarski trikovima ni tu nije kraj.

Za pojačavanje tona nije potrebno ništa dotaknuti, pa ni displej (a Sedmica je prvi BMW model s displejem osjetljivim na dodir). Dovoljno je tek u njegovoj blizini rukom napraviti gestu okretanja i sustav će reagirati, kao što će i instrument ploča promijeniti boju čim se aktivira jedan od četiri pretprogramirana načina vožnje. U stvarnom svijetu ništa od toga nije nasušno potrebno, ali je zabavno i dobro će poslužiti u situacijama kad treba zadiviti suputnike.

Položaj za upravljačem doveden je do savršenstva, a još više oduševljava ugodni osjećaj kontrole i prisnosti koje Sedmica nudi od prvog trenutka. Njemački inženjeri vješto su silnu količinu komandi učinili dostupnim i jednostavnim za uporabu. Ponekad i kod manje kompleksnih automobila vrlo često danima traje lagani, neugodni osjećaj izgubljenosti među pojedinim funkcijama, praćen metodom uzaludnih pokušaja. No, u slučaju bavarske limuzine sve je pojednostavljeno, s iDriveom posljednje generacije dodatno ojačanom središnjim zaslonom osjetljivim na dodir.

Sprijeda kao i straga, Sedmica nudi izvanredan komfor i tek će super osjetljivo uho ili kralježnica dati malu prednost Mercedesu S klase. U pitanju su doista sitnice, jer Bavarci su tijekom razvoja šeste generacije savjete potražili kod ekipe u Engleskoj. Odnosno, da ne bi ništa prepustili slučaju obratili su se ekspertima iz Rolls-Roycea i rezultat je zaista izniman. Kombinacija zračnog ovjesa (standardni dio opreme) i pomno osmišljenog sustava aktivnih stabilizatora (serijski je u paketu opreme Executive Drive) pretvorit će grubi sivi asfalt u zeleni filc biljarskog stola. U sve je, naravno, uključena neizostavna elektronika, koja se u radu koristi i navigacijskim kartama kako bi predvidjeli konfiguraciju ceste, a prednjim kamerama motri na moguću prisutnost rupa ili udubljenja.

Ugođaj dostojan kraljeva i njegovih najbližih (osobito kada se iz načina rada Comfort prijeđe na Comfort plus) ne isključuje činjenicu da je novi BMW Serije 7 jednako naklonjen tradicionalnim vrijednostima bavarskih automobila, osobito onih koji se odnose na dinamičke kvalitete i užitak vožnje. Pritom nije neophodno aktivirati ni način rada Sport, jer Nijemci su osmislili novi modus nazvan Adaptive, koji na neobično učinkovit način ujedinjuje suprotnosti.

Uz elektroniku koja nastoji prepoznati stil vožnje, očitava podatke GPS-a i prednjih kamera (a, tko zna, možda i udaljenost mjeseca od zemlje ili gustoću cvjetova trešnji u Japanu…) BMW 730d pruža iznimnu udobnost dok se vozi sporijim ritmom, ali čim se od motora zatraži više postaje rezolutan, odlučan i spreman za borbu sa zavojima. Sve se to odvija automatski, bez potrebe za lutanjem izbornikom, ali vrlo uočljivo i brzo čime je konačno pronađeno rješenje za antagonizam između udobnosti i kvalitete voznih osobina.

A vozači koji ipak nisu spremni za ustupke i od BMW-a bez obzira na njegovu veličinu i vokaciju žele uživati u tradicionalnim vrijednostima, dovoljno je aktivirati program Sport. Možda definicija Sport zvuči malo pretenciozno i smiješno u luksuznoj limuzini, ali rezultati su vidljivi u trenu i auto dug 510 centimetara i težak 2 tone pokazuje jedno sasvim drugo lice. Između ostalog, zahvaljujući zakretanju stražnjih kotača postaje okretan ili stabilan (ovisno o brzini kretanja), a za sve ostalo brine se integralni pogon koji vožnju čini još lakšom, a prolaske kroz zavoje neutralnijima. Na prvu ništa novo kad je u pitanju Serija 7.

Slične karakteristike pokazivali su i prethodnici, ali u svakom slučaju ostaje nevjerojatno s kojom lakoćom se podiže ritam, pogotovo kad se uzme u obzir da je ispod prednjeg poklopca tek 265 KS. Ta brojka, doduše, nije mala, ali s obzirom na veličinu auta nije ni posebno velika i nakon nekoliko žestokih prolaza poželite još malo zaviriti ispod prednjeg poklopca ne bi li otkrili u čemu je tajna. Jer trolitreni dizelaš zna biti energičan, snažan i pri malim brzinama, i dovoljno je malo inzistirati na gasu da se osjetiti odlučnost kojom nabire okretaje. Za što, naravno, dio zasluga ide i na račun automatskog ZF mjenjača sa 8 stupnjeva prijenosa koji je dobio na preciznosti zahvaljujući sposobnosti da “vidi” cestu…

Ukratko

Uporabom legura čelika i plastike ojačane ugljičnim vlaknima masa je smanjena za 130 kg, pa u kombinaciji s pogonom na sve kotače i pneumatskim ovjesom nova Sedmica zadivljuje voznim osobinama

Sustav prepoznavanja ceste (prednje kamere i GPS) koji je prije tri godine predstavljen na Rolls-Royce Wraithu sad je zaživio u najvećoj bavarskoj limuzini

Trolitreni dizelski motor sa šest cilindara u liniji ima turbinu promjenjive geometrije za optimalno korištenje energije protoka ispušnih plinova, a za ubrizgavanje (2500 bara) piezo brizgaljke. Podešavanje protoka zraka kroz prednju masku prema potrebama aerodinamike i motora nije novost, ali po prvi put je dobro vidljivo baš na novoj Sedmici

Diodna prednja svjetla dio su serijske opreme, a među opcijama su i laserska (nadoplata 23.811 kn). Za učinkovitije hlađenje kočnica vrlo je diskretno iskopan i dodatni otvor u podnožju blatobrana. Podesivi nagib naslona stražnjeg sjedala i oslonac za noge što izranja iz naslona suvozačkog sjedale pružaju ugođaj prve klase

U stražnjem središnjem osloncu za ruke usađen je pravi tablet koji omogućuje ulazak u izbornik i podešavanje brojnih detalja unutar vozila, ali i spajanje na internet. Dovoljan je samo pogled na unutrašnjost i odmah postaje jasno zašto u većini od 36.364 prošle godine prodanih bavarskih sedmica vlasnici umjesto stražnjeg sjedala biraju ono za upravljačem

Po prvi put BMW je u neki od svojih modela ugradio zaslon osjetljiv na dodir, no za neke funkcije, poput pojačavanja tona, dovoljan je već i samo pokret ruke

Unatoč impozantnim dimenzijama 730d vozi se s nevjerojatnom lakoćom i impresivna je okretnost i stabilnost koju pokazuje pri naglim promjenama smjera

Izmjerili smo 450 litara obujma prtljažnika, odnosno desetak više u odnosu na prethodnika, a uz nadoplatu (2391 kn) dolazi i torba za skije. Na stražnjim sjedalima mjesta ima dovoljno za košarkaškog centra, a grijanje, hlađenje, masaža, električno podešavanje, tablet, pokretna konzola i oslonac za noge učinit će putovanje još komfornijim

Način rada motora i ovjesa Sport nije u Sedmicu stavljen tek forme radi, ali najsuptilniji užitak donosi lagano klizanje cestom u potpunoj tišini, što i najbanalniju vožnju pretvara u apsolutno jedinstveni doživljaj

TEHNIČKI PODACI

MOTOR

Vrsta turbodizelski

Cilindri/ventili 6/24

Obujam 2993 ccm

Pogon na sva četiri kotača

Mjenjač automatski, 8 stupnjeva

Gume sprijeda 245/40 R20,

straga 275/35 R20

Dimenzije 510 x 190 x 148 cm

Osovinski razmak 307 cm

Prtljažnik 515 litara

Spremnik goriva 78 litara

Masa 1900 kg

Nosivost 640 kg

PERFORMANSE

Najveća brzina 250 km/h

0-100 km/h 5,8 sekundi

Potrošnja 5,7/4,3/4,8 l/100 km

Ispuh CO2 127 g/km

Cijena 911.842 kuna

S doplatama 988.500 kuna

SUPARNICI

Volvo S90 D5 (235 KS) 490.847 kn

Jaguar XJ (300 KS) 830.720 kn

BMW 730d (265 KS) 849.150 kn

Audi A8 3.0 TDI (262 KS) 851.145 kn

Mercedes S 350d (258 KS) 874.800 kn

Maserati Quattroporte D (275 KS) 1.012.500 kn

Porsche Panamera 4SD (421 KS) 1.259.500 kn

OPREMA

OPREMA ECCELS: 18-colni alu-naplaci • automatska dvozonska klima • automatsko otvaranje i zatvaranje prtljažnika • hands free uređaj + usb • pokretanje bez ključa • hi-fi (12 zvučnika) • pogon na sva četiri kotača + prilagodljivi zračni ovjes • parking senzori sprijeda i straga • prednja i stražnja diodna svjetla • komande i koža na volanu • tempomat s funkcijom kočenja • automatska duga svjetla • el. podešavanje sjedala i upravljača • kožom presvučena sjedala…

DOPLATE: 19-colni naplatci • metalik boja • četverozonska klima • internet povezivost • elektronska kontrola ovjesa / ukupno 76.658 kuna

SVI MOTORI

BENZINSKI

740i (326 KS) 941.256 kn

750i (450 KS) 1.139.181 kn

DIZELSKI

730d (265 KS) 849.150 kn

740xd (320 KS) 969.944 kn

izvor: jutarnji.hr/autoklub

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga. Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori