Novosti

Trkački automobil za svakodnevicu – najjači Type R u povijesti

Hondin znak s crvenom podlogom je oznaka sa samo jednim značenjem – Type R. Prisustvovali smo predstavljanju najjačeg Type R do sada.

Type R oznaka krasila je 1992. godine Hondu NSX Type R, 1995. Integru Type R, 1997. oznaka dolazi i na Civic Type R, pa zatim godinu dana kasnije ponovo na Integru Type R te 1998. na Hondu Accord Type R. U novom tisućljeću, 2001. godine Type R se ponovo pojavljuje na Integri i Civicu, 2002. na NSX-R te na Civicu 2007. godine.

Honda Civic Type R 2015 (1)

Potražnja za novom Hondom Civic Type R je velika i to je razlog zašto automobil tek sada dolazi u Hrvatsku, uz malo kašnjenje. Očigledno je i Honda iznenađena potražnjom za turbo-benzincem, prvim benzinskim turbakom nakon puno godina.

Sportska inačica devete generacije Honde Civic, koja se proizvodi od davne 1972. godine prodane u više od 20 milijuna komada je perjanica Hondine ponude.

Honda Civic Type R 2015 (4)
Honda Civic Type R 2015 (5)

Civic TypeR pruža trkači osjećaj u vožnji, konstruiran je da bude blaži oblik automobila za svakodnevnu vožnju. To je hatchback s prednjim pogonom, ima snažni novi 2.0 VTEC turbo motor, a turbo stiže nakon puno godina izostanka. Turbo punjači na nižim okretajima razvijaju veću snagu pa tako VTEC i dual VTC sustavi Civicu daju 310 KS na prednjim kotačima pri 6500 okretaja, uz 400 Nm maksimalnog okretnog momenta dostupnog od 2500 okr/min. Dakle, ovo je najjači Type-R do sada, a maksimalna brzina je 270 km/h. Mjenjač je (samo) ručni 6-brzinski, ima posebne ležajeve, ojačane su sve komponente i smanjena masa uz specijalne materijale, a hod ručice mjenjača je samo 40 mm, u što smo se i sami uvjerili na licu mjesta u Zagrebu. Ima djelomično blokirani diferencijal, emisija CO2 je 170 g/km, potrošnja 7,3 litri te zadovoljava Euro 6b normu.

Honda Civic Type R 2015 (7)

Aerodinamika pri 270 km/h s ravnom podnicom uz downforce doslovce lijepi vozilo uz cestu, prednji branik dizajniran je za postizanje snažnog downforcea, a istovremeno prednji branik smanjuje turbulencije zraka prema prednjim kotačima. Stražnji branik s difuzorom i spojler isto djeluju na downforce pri velikim brzinama. Otvori u prednjem braniku dovode zrak do hladnjaka motora, turbo punjača, mjenjača i kočnica, a ima i odvode za topli zrak na prednjim blatobranima.

Honda Civic Type R 2015 (8)
Honda Civic Type R 2015 (19)

Ovjes je kombinacija McPhersona i trapezoidnog ovjesa, zanošenje od prijenosa momenta smanjeno je za 55% u odnosu na konkurenciju. Amortizeri imaju aktivne senzore i mjere opterećenja pa očvrsnu ili omekšaju prilikom startanja, kočenja i naginjanja u zavojima.
Gume dimenzija 235/35 R19 su Continental koji je za novi Civic Type R razvio ovu potpuno novu gumu s unaprijeđenim prijenosom snage i odličnom stabilnošću u zavojima. Trajnost ovih guma je, jasno, manja nego klasičnima, a preporuka je da se s njima ne ide na mokru cestu. Prednje kočnice Brembo također su specijalno napravljene za Type R, promjera su 350 mm, a diskovi su bušeni kako bi se što bolje hladili. Karoserija je kod velikog broja spojeva lijepljena te nije varena čime se dobila za 4,5 kg manja masa.

Honda Civic Type R 2015 (10)
Honda Civic Type R 2015 (9)

Sada slijedi najzanimljiviji dio s predstavljanja nove Honde Civic Type R, a to je gumb +R za intenziviranje vožnje i povećanje performansi, uz istovremenu promjenu osvjetljenja interijera iz bijele boje kontrolne table te klasičnih podataka na središnjem ekranu u crvenu boju i prikaz informacija G sile, sile kočenja, pritiska turba, temperature rashladne tekućine, pritiska i temperature ulja te prikaz štoperice namijenjene za praćenje pri utrkama.

Honda Civic Type R 2015 (12)

Pritiskom na gumb +R ubrzava se odziv na gasu, direktnije je upravljanje, mijenjaju se VSA postavke stabilnosti pri većim brzinama, moment se povećava, brže je ubrzavanje, mijenja se postav amortizera, povećava brzina prolaska kroz zavoje. Dakle, to je ono što sigurno svi čitatelji VidiAuto portala žele isprobati 🙂

U novom TypeR sjedi se 20 mm niže nego u ostalim Civicima, sjedala od alkantare su s dodatnim bočnim potporama za bolju vožnju kroz zavoje. Za razliku od klasičnog Type R-a čija je cijena 360.000 kuna, jači GT pack donosi 8 zvučnika, navigaciju Garmin, dual klimu i crveno ambijentalno osvjetljenje, prednje i stražnje parking senzore, senzor kiše. crvene podrube na prednjem i stražnjem braniku – sve to za 383.900 kn.

Honda Civic Type R 2015 (17)
Honda Civic Type R 2015 (18)
Honda Civic Type R 2015 (20)
Honda Civic Type R 2015 (14)
Honda Civic Type R 2015 (11)
Honda Civic Type R 2015 (24)
Honda Civic Type R 2015 (22)
izvor: vidiauto.com

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga. Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori