Novosti

Da je živ, Opel Kadett bi slavio 80 godina

Poznato “jaje”, tj. Opel Kadett i njegova nasljednica Astra su česti primjerci na našim i europskim cestama, ali sigurno niste znali da njihovi korijeni slave čak značajnih 80 godina.

Nitko od konkurentnih kompakt i sedan automobila nije toliko dugo u igri kao Kadett, koji je s vremenom evoluirao u Astru. Automobil čiji su preci i potomci svakidašnja pojava gdje god se okrenemo. Prva od 11 generacija seže još iz 1936. godine. te je svojom jedinstvenom karoserijom, neovisnim prednjim ovjesom i specifičnim farovima, vrlo napredna za svoje doba. Napravljeno ih je 100 000 komada, kada je proizvodnja prestala ratne 1940. godine.

Prvi Opel Kadett iz 1936. godine.

Prvi Opel Kadett iz 1936. godine.

Model je nastavio živjeti nakon rata, ali iza “Željezne zavjese” pod okriljem Istočno-Njemačkog proizvođača Moskvich-a. Ime mu je tad bilo Moskvich-400, a Kadett A se kao ime pojavilo tek 1962. godine. To je bila krajnje konvencionalna kompaktna limuzina koja je imala 1,0 litreni motor s 40 KS. Također je imala nevjerojatno veliki prtljažnik. U tri godine proizvedeno je 650 000 komada, a nastavio ga je Kadett B.

Opel Kadett A.

Opel Kadett A.

Novi Kadett B je bio veći, snažniji i imao je moderni, u stilu Amerike nadahnuti dizajn. Brojke od 2,6 milijuna prodanih primjeraka pokazuju ga iznimno popularnim automobilom. Čak 120 država diljem svijeta poludjelo je za Kadettom B pa je izvoz porastao do 50%.

Opel Kadett B u karavan izvedbi.

Opel Kadett B u karavan izvedbi.

Kadett C je označio početak platformi General Motors-a. On je zapravo bio Opelova verzija “T” šasije. Kadett C sa stražnjim pogonom predstavljen je 1973. godine. Proizvedeno je 1,7 milijuna modela C. GT/E izvedba iz 1975. godine bila je prava poslastica. 1,9 litreni motor s Bosch ubrizgavanjem isporučivao je 105 konjskih snaga koje su ultralakog Kadetta sa samo 900 kg vodile skroz do 184 km/h.

Kadett C.

Kadett C je za svakog nudio nešto.

Revolucija se nastavlja 1979. godine. Tada je na red došao Kadett D i njegov pogon na prednje kotače te hatchback oblik. Dobio je novi 1,3 litarski OHC motor sa 60 ili 75 KS. Karavan izvedba je nudila čak 1425 litara prtljažnog prostora. Kadett D broji sveukupnu brojku od 2,1 milijuna primjeraka.

1984. godine dolazi Kadett E, u narodu poznat kao “jaje.” On je zadržao mnogo toga od svojih prethodnika (šasiju i podvozje), ali je stekao najaerodinamičniju karoseriju u svojoj klasi. Te godine je čak proglašen “Automobilom godine.” Inženjeri su uložili ogroman trud u njega te je model E nakon čak 1200 sati ugađanja u zračnom tunelu postigao koeficijent otpora zraka od 0,32. Njegova sportska izvedenica (GSI – Grand Sport Injection) iz 1987. godine sa 16-ventilskim motorom imala je otpor zraka od 0,30. Izvedbe ovog modela bile su na vrhovima klase, a prodane su u preko 3 700 000 primjeraka.

Kadett E GSi. San snova krajem 80-ih.

Kadett E GSi. San snova krajem 80-ih.

1991. godine Kadett postaje Astra F. Preuzeo je ime od britanskog modela jer se četvrta generacija Kadetta u Velikoj Britaniji prodavala od 1980. pod imenom Vauxhall Astra pa su se odlučili valjda ugledati na Britance. Ovo je najprodavaniji Opelov model svih vremena s čak 4,13 milijuna proizvedenih komada. Na ovom modelu su se usredotočili na više udobnosti i manjoj emisiji štetnih plinova. U svim vratima ovih modela dolazila su ojačanja u obliku duplih čeličnih cijevi.

Opel Astra F.

Opel Astra F u 2.0 GSi izvedbi raspolagala je s čak 150 KS.

1998. godine dolazi Astra G. Povećali su joj dvostruko torzijsku čvrstoću i otpornost na savijanje. U početku se nudila kao hatchback s troja ili četvora vrata te karavan. Kasnije su u ponudu ubacili kabrio, coupe i limuzinu. Podvozje je potpuno redizajnirano s dinamičkom sigurnošću.

opel-astra-g-opc

Opel Astra G OPC u karavan izvedbi.

Opel Astra H se ne čini tako starom, a izašla je 2004. godine. Ovaj model je nudio ogromnu ponudu motora i karoserijskih izvedbi. 12 motora (90-240 KS) te sedam karoserijskih izvedbi. H model je bio tehnološki vrlo napredan, a imao je prilagodljivi sustav podvozja s elektroničkom stalnom kontrolom amortizera. To su tada imala samo luksuzna vozila. Treba napomenuti i prilagodljiva prednja svjetla. Zbog svoje sigurnosti često su je smatrali najsigurnijom limuzinom u kompaktnoj klasi. Prodana je u više od 2,7 milijuna komada.

Opel Astra H.

Opel Astra H.

Predzadnja generacija, Astra J na tržištu je bila od 2009. do 2015. godine. Po uzoru na veliku sestru Insigniju, uskladila je dizajnerske smjernice Opela te naprednu tehnologiju. Astra J nudila je pregršt dinamične vožnje upravo zbog prilagodljive tehnologije podvozja “FlexRide”, nove konstrukcije stražnje osovine te Wattove veze koja radi na poboljšanju kontrole kotača. Iznimno su svi hvalili prednja sjedala koja su ergonomski bila korak ispred svih. Astre ove generacije su imale i sustav “Opel Eye” prepoznavanja prometnih znakova te obavijesti o ograničenjima brzine. Također pomaže i u slučaju opasnosti od napuštanja prometne trake.

Opel Astra J OPC. Pomogla je Opelu postati još jači konkurent u klasi sportskih hatchbackova.

Opel Astra J OPC. Pomogla je Opelu postati još jači konkurent u klasi sportskih hatchbackova.

Prošle godine u rujnu na Frankfurtskom sajmu automobila predstavljena je Astra K. Zanimljivost ovog modela je ta da je ovo prvi Opelov kompaktni model s motorom od 1 litre još od Kadetta prije 53 godine. Naravno, napredak je očigledan te je dvostruko snažniji. Izravno ubrizgavanje i turbo su zaslužni za lijepih 105 KS. Tradicionalno, Astra je uvijek imala moderna i napredna svjetla te nova Astra K brine o napretku tehnologije svjetala te je prvi automobil kompaktnog segmenta koji uvodi prilagodljivu tehnologiju LED matrice IntelliLux. Neke stavke sigurnosti i udobnosti je preuzela i unaprijedila s prošle generacije. Opel se hvali da nije uopće poskupjela u odnosu na prethodnika, ali je zato masa olakšana za 200 kg. Proglašena je i Europskim automobilom godine, drugi automobil u povijesti ovih modela koji se okitio ovom titulom.

Opel Astra K. Zasigurno najkonkurentniji u svojoj klasi od svih svojih prethodnika.

Opel Astra K. Zasigurno najkonkurentniji u svojoj klasi od svih svojih prethodnika.

Gledajući kroz povijest ovog modela, uvijek je bio u korak s konkurencijom. Zapravo, on je taj koji je postavljao uvjete konkurenciji. Brojka od 24 milijuna prodanih Kadetta i Astri u Europi, koja i nije tako ogroman kontinent, govori o važnosti i uspjehu ovog modela. Nijedan konkurentski model nema toliko daleku povijest i nijedan drugi proizvođač nije napravio model koji je toliki niz godina usmjeren na točno jedno tržište.

Kakva povijest!

Kakva povijest! Kadett i Astra karavani broje 10 generacija.
foto: Opel
izvor: automobili.dnevnik.hr

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga. Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori