Novosti

Das beste vom besten! : Mercedes-Benz 600

Ako govorimo o automobilskoj ekstravaganciji onda je ovdje definitivni kralj Pullman, odnosno Mercedes-Benzov model 600. Znam, znam, spominjete razne Rollsove, Bentleye i Cadillace no Pullman je ipak bio i ostao nešto posebno.

Filozofija je u njemačkoj tvornici Mercedes-Benz u Stuttgartu oduvijek bila: luksuz, kvaliteta i moć, no 1963. godine, na salonu automobila u Frankfurtu, činilo se kako je Mercedes-Benz nadmašio samoga sebe. Model 600 bio je najveća zvijezda salona i na licima posjetitelja vidjelo se istinsko oduševljenje ovom automobilskom krstaricom. No ta ista lica istovremeno su i sjetno komentirala: «Ah, znam da nikada neću sjesti u taj Mercedes».

Naime, nije ni bio potreban pogled na cijenu ovog modela jer sama je pojava najavljivala kako je riječ o najskupljem automobilu izašlom iz tvornice u Baden-Wűrtembergu. Kraljevi, prinčevi, svjetski diktatori i tek izuzetno bogati pojedinci mogli su primirisati hotelu s pet zvjezdica na četiri kotača. Iako je potražnja bila velika Mercedes-Benz je model 600 namijenio samo odabranima i stoga je produkcija bila limitirana. Model je na tržištu bio nevjerojatnih 18 godina, od kolovoza 1963. pa do lipnja 1981. godine, no iz tvornice je izašlo samo 2677 modela.

0.116825001100612391_pul_2_v

Landaulet za Papu

Mercedes-Benz 600 mogao se naručiti u jednoj od četiri varijante: limuzina s kratkim međuosovinskim razmakom, limuzina Pullman s dugačkim međuosovinskim razmakom; u verziji s 4 ili 6 vratiju, te po dimenzijama identičan model no namjenom potpuno drugačiji – kabriolet Landaulet. Bila je to najekskluzivnija varijanta koja je svojom pojavom obarala s nogu. U stvari nije to bio klasičan kabriolet (zaboga, kakav bi i bio s gotovo 6 metara dužine?!) već mu se spuštao samo stražnji dio krova, onaj u kojem su boravili «oni».

Pogađate, upravo je Landaulet bio omiljen među svjetskim diktatorima, vođama i ostalima koji su željeli ili morali paradirati između mase ljudi. Najpoznatiji korisnik Landauleta u svijetu bio je Papa Pavao VI. Vatikan je, naime, 1966. godine dobio specijalnu verziju ovog modela i od tada je Sveta Stolica usko vezana uz Mercedesove modele. Nakon 20 godina u službi Vatikana automobil je doniran Mercedesovom muzeju.

Napravljeno je svega 59 modela + od čega je deset imalo produženi krov. Gotovo jednako senzacionalan svojom pojavom bio je 6-vratni model Pullman kojih je napravljeno 428 komada. Limuzina s kratkim međuosovinskim razmakom i 4 vratiju napravljeno je u najvećem broju – 2190.

Ispod 10 s do 100 i preko 200 km/h

Neovisno o karoserijskoj izvedbi motor je bio samo jedan. I to kakav! 6332 kubičnih centimetara raspoređenih u 8 cilindara u V formaciji. Motor je imao mehaničko ubrizgavanje goriva, bregaste osovine u glavi te kompresiju od 9:1. Snaga je iznosila 250 KS pri 4000/min uz moćan okretni moment od 502 Nm pri 2800/min . Bio je to prvi Mercedesov produkcijski V8 motor te je bio rezerviran isključivo za model 600 sve do 1968. godine kada počinje ugradnja u ekskluzivnu limuzinu 300 SEL 6.3.

Model s dugačkim (3900 mm), a ništa manje ni model s kratkim (3200 mm) međuosovinskim razmakom izazivali su istinsko divljenje svojim proporcijama – 5540 mm dužine kod kraće verzije te čak 6248 mm dugačak Pullman! Težina? Poprilična: od 2422 kg do 2600 kg kod limuzine i od 2640 do 2699 kg kod Pullmana. No unatoč velikoj masi, koja ruku na srce i nije pretjerana (današnji VW Phaeton W12 u 5 metara dužine teži 2480 kg), 600-tka je zahvaljujući moćnom 6.3 motoru i četverostupanjskoj automatici bez problema jurila i više od 200 km/h! Uh, kakav je to negdje osjećaj bio; Pullman vas poput zahuktale lokomotive pretječe sa 190 km/h dok se vi na autoputu koturate sa svega 80 km/h i čini vam se kako jurite poput aviona!

0.115628001100612391_pul_368

Bilo je to negdje osobito iskustvo no sigurni smo kako je takovih bilo prilično malo. Još malo o performansama; ubrzanje je trajalo od 9.7 do 12 sekundi (ovisno o verziji i broju putnika) dok se četvrtina milje (402 metra) prelazila za 17 sekundi. Kako bi se osiguralo dovoljno energije za velik broj pomoćnih sustava koji su se brinuli za luksuz motor je pokretao dva alternatora.

Kao kod kuće…Ma vraga – bolje!

Sama ideja modela 600 bila je jasna – ponuditi najbolje moguće, superluksuznu lađu na četri kotača. Jedan od odgovornih ljudi, Rudolf Uhlenhaut, jednom je rekao kako je trošak izrade ovog modela bio posve nebitan. Tražilo se, kako je Uhlenhaut još dodao: »Dovoljno mjesta za visoke ljude, najbolji mogući ovjes, minimalno uvijanje karoserije u zavoju, velik broj kombinacija u namještanju svih sjedala, izvanrednu ventilaciju, grijanje i klimu, tih rad kompletnog automobila i električno upravljanje svim manualnim komandama». I to je 600 mogao! Bio je to automobil poput nijednog drugoga. Njegov nezavisni i podešavajući ovjes osiguravao je nevjerojatno mirnu i udobnu vožnju bez obzira na uvjete.

0.116503001100612391_pul_1_v

Hidrauličnim amortizerima upravljalo se preko trostupanjske (mekano, srednje, tvrdo) komande smještene kod upravljača. Ako je cesta zahtijevala povišeno odstojanje karoserije od tla 600 je mogao narasti za dodatnih 5 centimetara. Nije ni potrebno spominjati kako je svaki model 600-tke bio ručno rađen u tvornici u Sindelfingenu. Putnici su uživali u najfinijoj koži, najboljim tkaninama i najskupocjenijem drvu.

Prvi su modeli imali i hidraulično zatvaranje vrata no taj je sistem napušten kao prekompliciran. Pullman modeli su uglavnom isporučivani s hlađenim mini barom. Hidraulika je pokretala gotovo sve komande, a ventilacija je uključivala i dvozonsku klimu (za prednji i stražnji dio). Radio je imao daljinsko upravljanje dok je 13 svjetiljaka osiguravalo dovoljno svjetla. Najspominjaniji patent 600-tke bilo je daljinsko namještanje vanjskih retrovizora. Ne zaboravimo, riječ je o 1963. godini!

Bez premca

Najbolji od najboljih prestao se proizvoditi nakon nevjerojatnih 18 godina no njegova genijalnost još je i danas jednako opsesivna kao i prvoga dana njegova nastanka, prije 41 godinu. Iako danas Mercedes nudi izvnarednu hi-tech krstaricu Maybach u kojoj lako možemo zamisliti mnoge iz ove priče Mercedes-Benz 600 je ipak ostao automobilsko božanstvo bez premca.

0.117195001100612391_pul_3_v

    U pravim ali i krivim rukama

Otpočetka se znalo kome je namijenjen model 600. Njegova ručno rađena impozantna figura s najluksuznijim materijalima i najekskluzivnijom tehnologijom mogla se naći u garaži samo izuzetnih svjetskih ličnosti. Rekli biste, na prvu, čistih odlikaša, no istina je ipak malo surovija. Iako su vlasnici 600-tke bili i nešto više spomenuti Papa, kraljica Elizabeta II, Princ Rainer, vlada Savezne Republike Njemačke i drugi koji su, dakle, zasluženo imali tu privilegiju voziti se najboljim vozilom na četiri kotača, s druge strane njegovu su genijalnost u svojim rukama morali imati i ponajveći zlobnici 20.stoljeća – između ostalih Mao Ce Tung te rumunjski predsjednik Causescu.

Da, upravo oni koji su zdušno zagovarali smrt kapitalističkom poimanju svijeta i njihovim proizvodima; sve koji bi i pomislili na taj ideal odmah bi strijeljali, dok su istovremeno te iste proizvode itekako uživali. Zar uopće treba spominjati da je jedan od Mercedesa 600 bio i u Titovim rukama (i to rijetki Landaulet iz 1967, u izvedbi koja je proizvedena u samo deset primjeraka i još nekoliko običnijih modela). Jugoslavenski vođa tako se meškoljio u jednoj od svojih «Mećki» dok je slijepa raja mahala licemjernom manipulatoru. Druže Tito, ljubičice bijela, eno vam tamo novog Moskvića u GLS izvedbi sa pepeljarom kao dodatnom opremom… Jer to su prava kola, zar ne?!

Luka Lukčić, © www.vidiauto.com

Proizvodnja:    1963.-1981.
Motor:    V8, 6332 cm3
Snaga (kW/KS):    186/250
Maksimalna brzina (km/h):    204
Broj proizvedenih primjeraka:    2677

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga. Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori