Novosti

Ford Mustang i jedna nesvakidašnja vijest

Kada vam netko spomene američki automobil, prva stvar koja vam pada napamet svodi se na predimenzioniranu mašineriju pod haubom i megalomansku žeđ tih prometala koje na stari kontinent stižu „preko bare“. 
Hm…jesmo li svi s takvim načinom razmišljanja zapravo bili u krivu?

Ford Mustang u svom aktualnom izdanju.

Ford Mustang u svom aktualnom izdanju.

Ford Mustang – legenda koja već preko pedeset godina živi i oduševljava sve zaljubljenike u Ford i one koji se tako osjećaju. Automobil koji je iz generacije u generaciju postajao sve popularniji, ljepši i bolji, te jedan od legendarnih modela s kojim su Ameri ustrajali u proizvodnji.
Mustang je za mnoge ikona, a za neke čak i više od toga. To je automobil koji je desetljećima trošio oveće količine goriva i u sklopu serijske opreme imao „američki san“ (što god to zapravo bilo), te je odgojio generacije autoljubaca i oktanoglavaca.
Tijekom svog je postojanja Ford Mustang bio obiteljski automobil, statusni simbol, filmska zvijezda i uvijek rado viđena pojava na bilo kakvoj utrci. Vozili su ga roditelji, djedovi i bake, tinejdžeri i trkači, a filmske su zvijezde njime nadopunjavale vlastite karijere, te stoga ne čudi da je Mustang opstao i do današnjih vremena.

Pony car je stigao daleko.

Pony car je stigao daleko.

Nova je generacija Mustanga inicijalno najavljivala omanju revoluciju, jer svijet automobila još od sedamdesetih godina prošlog stoljeća ne pamti taj Fordov model u kombinaciji s četiri cilindra. Tu je odluku masa štovatelja marke i modela dočekala „na nož“, te je Mustang s EcoBoost motorom čak i u nekim medijima uspoređivan s Focusom.
Sama ideja je u sklopu downsizing-ideologije zapravo kristalno jasna, te je za cilj imala približiti Mustang onim kupcima kojima je sama naznaka američkog automobila oduvijek izazivala smijeh i strah za kućni budžet. No „Go Further“ filozofija je u svom naumu barem donekle uspjela, jer se ovaj Focus-Mustang na tržištu doista pojavio i time donio izbor za sve one koji su za sebe htjeli otrgnuti makar mali komadić „američkog sna“ uz snižene troškove vezane uz potrošnju goriva.
Uglavnom, Ford s tom verzijom modela nije samo izašao iz ormara, već iskočio uz ratne poklike.

Konj u trku - simbolika za Mustang od šezdesetih do danas.

Konj u trku – simbolika za Mustang od šezdesetih do danas.

Nakon što je aktualna generacija Mustanga osvojila nekolicinu titula vezanih uz količinu prodanih primjeraka u svijetu, te nakon što je čak i među prgavim Nijemcima upravo Mustang odnio titulu najprodavanijeg sportskog automobila, Mustang su mnogi naknadno shvatili kao silu koju treba poštovati. Čak se i u našim krajevima Mustang prezentirao javnosti, a navodno kraj naših prometnica postoji nekolicina jumbo-plakata s kojima se ovaj model oglašava u našim krajevima, što je pak apsolutni presedan na domaćem tržištu koje dalje od nekih proizvođača automobila ne vidi ni pod razno.
No percepcija Mustanga kao (još) jednog američkog automobila i dalje je ista kakva je i bila, pa se upravo iz tog razloga učinilo zanimljivim prenijeti ovu vijest.

Naime, prije nešto sitno vremena završila je inicijativa pod nazivom MPG Marathon, koju svake godine uz britanski RAC na sebe preuzima određena količina medija, raznoraznih tvrtki naklonjenim javnom dobru i osiguravatelja.
Ideja je zapravo jednostavna – skupiti ekipu koja će se sa svojim automobilima natjecati čiji će automobil potrošiti najmanje goriva unutar zadanog vremena. Rute su također smještene u stvarni svijet, odnosno daleko od testnih poligona na kojima proizvođači automobila izmišljaju apsolutno nerealne podatke o potrošnji goriva i njima pune medije i kataloge. Ideja je zapravo cijelu priču okrenuti prema vozaču i njegovom načinu upravljanja s njegovim automobilom, pa nerijetko rezultati budu uvelike drugačiji od onih koje smišljaju i testiraju proizvođači.

Andrew, Andy i njihov Mustang GT koji malo troši.

Andrew, Andy i njihov Mustang GT koji malo troši.

Tijekom proteklih godina je na ovom natjecanju pobjedu ostvarivala nekolicina sasvim normalnih automobila, čiji su vozači izuzev poznavanja tematike vožnje imali i ekstremno laganu nogu na papučici gasa. No ove su godine titulu najštedljivijeg tima vozača uzeli Andrew Marriott i njegov kolega Andy Dawson.
To najvjerojatnije nikome ne predstavlja nešto šokantno, jer realno gledano niti mi nemamo pojma tko su ta dvojica likova. No to nije ni toliko bitno, koliko automobil s kojim je titula najštedljivijeg ugrabljena iz ruku konkurencije.
Vjerovali ili ne, titulu je dvojac ugrabio vozeći Ford Mustang. I to ne onaj četverocilindrični koji se u šali uspoređuje s Focusom, već onaj pravi sa sufiksom GT.
Za one koji ne znaju, Ford Mustang GT nema četiri cilindra, već duplo više od toga. Nema 2,3 litre zapremine motora, već dvostruko (i još malo) više od toga. Snaga motora doduše nije dvostruko veća od one u EcoBoost-varijanti, ali je svejedno riječ o sasvim solidnih 435 konja, čime se za Mustang šeste generacije tj. za jedan sportski automobil osiguravaju i sasvim solidne performanse.
Uglavnom, takav Mustang nitko normalan ne bi koristio u sklopu iste rečenice s pojmovima poput „štedljivost“ i slično, zar ne?!
E pa reklo bi se da bi s takvim pretpostavkama bili u krivu, jer su gospoda Marriott i Dawson za volanom Mustanga nekih 690 kilometara unutar zadane rute „stvarnog svijeta“ prosječno trošili nekih 7,6 litara na stotinu kilometara. Time je Mustang GT zajedno sa svojim V8-motorom ispao štedljivijim automobilom od Yarisa koji vozi moja mama, pa samim time mogu bez problema reći kako percepcija američkog sportskog automobila (barem u Velikoj Britaniji) više nikada neće biti ista.

Poziv na uživanje.

Poziv na uživanje.
foto: Ford

Naravno da su g. Marriott i Dawson težinom perca pritiskali papučicu gasa i usmjerili način vožnje prema maksimalnoj štedljivosti, ali to ni u bunilu ne umanjuje finalni rezultat.
Zašto? E pa jednostavno zato što su dečki Fordu objasnili kako su inicijalne kalkulacije oko potrošnje jednostavno krive, te su ih poboljšali za nekih 75%.
Uglavnom, takvog što nitko normalan ni pod razno ne bi očekivao, a kako je do toga konkretno došlo, dečki ne žele ni otkriti ni komentirati.
Dapače, rekli su samo da su pokušali voziti „što štedljivije“, što je pak jasno i vrapcima na grani.

Ford Mustang GT - lijepe linije i pravi motor pod poklopcem.

Ford Mustang GT – lijepe linije i pravi motor pod poklopcem.

Na kraju cijele priče se s jedne strane vrijedi zapitati tko je tu zapravo lud i tko je percepcijom Mustanga u današnjem automobilskom univerzumu bio u krivu.
…a ako ćemo cijelu priču okretati prema zločestoj zezanciji (što naravno da hoćemo), onda se vrijedi podsmjehivati ekipi koja se i dan-danas kune u svoje Diesele i njihovu ekonomičnost, te okretni moment (buraz).
Stoga vjerujem da će tijekom sljedećih dana neki od vlasnika diesela itekako plakati i slamati se pod salvama zezancije prijatelja koji će ih mlatiti s rečenicama poput „jesam ti rekao?“.
Pa eto… Neka zabava počne.

Netko se potrudio oko ove fotografije.

Netko se potrudio oko ove fotografije.
izvor: automobili.dnevnik.hr/

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga. Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori