Novosti

LEGENDE: MERCEDES 560 SEC AMG WB Najbolji auto svog doba

Rijetka zvjerka iz 80-ih, coupe 560 AMG WB do Samobora je stigla preko dalekog Japana

Mirno i lijeno sunčano samoborsko poslijepodne, već uobičajeno, kao i bilo koje druge nedjelje, nagonilo nas je da potražimo debeli hlad u kojem ćemo nakon finog ručka lagano ispijati kavu i opušteno uživati u savršenoj mirnoći… No, ova nedjelja ipak nije bila uobičajeno izletnički ležerna. Bili smo, štoviše, i pomalo napeti, jer smo žudno iščekivali da tišinu poremeti zvuk draži nam od cvrkuta ptica. A onda se napokon i začuo!

Prvo se tek iz daljine javila naznaka karakteristične grmljavine V8 motora starog kova, kakvu danas mogu proizvesti još samo luksuzne jahte. Brutalna, duboka, teška i sve glasnija dala nam je na znanje da stiže njemački masivan i talijanski elegantan, petmetarski Mercedesov coupé 560 SEC, u radionici AMG Motorenbau und Entwicklungsgesellschaft oboružan proširenom karoserijom Wide Body, spojlerima i blještavim troslojnim aluminijskim naplacima od 17 cola. Kultni auto, koji kao da je pred nas ispao sa stare fotografiranje iz vremena Gerda Müllera i Jürgena Klinsmanna, u tim je trenucima zvukom svog motora mnogima u Samoboru narušio nedjeljni odmor, ali nama usta razvukao u osmijeh od uha do uha.

Jer, rijetke su danas prilike u kojima možete vidjeti i čuti najkarizmatičniji Mercedesov coupé svih vremena, uz to još i u izdanju AMG. Mercedes 560 SEC AMG Wide Body obožavali su okrunjene glave, slavni sportaši, i pripadnici jet-seta, jer je od konkurencije nudio više svega – snage, tehnologije, opreme, sportskog nastupa, luksuza i stila. Sličniji današnjim Brabusima, no suvremenim modelima tvrtke AMG, jer AMG je tad još bio samostalna tvrtka, a ne tek kućni tunerski odjel Mercedesa. Takvih su coupéa napravili tek stotinu i prodavali ih za nemalih 208.000 njemačkih maraka (serijski 560 SEC stajao je 146.000), a vrh ponude bila je izvedba sa 6,0-litrenim motorom i 385 KS, realizirana u samo šest primjeraka, koja je stajala 270.000 DEM.

Primjerak na našim fotografijama, s brojem šasije 1260451A395012, odjeven u netipičnu plavu boju Nautical, AMG je 1988. izradio za naručitelja iz Japana, a poseban je i po tome što je prvi vlasnik stavio X na baš sve opcije izgleda i opreme koje je AMG tad nudio, preskočivši samo preradu serijskog 5,6-litrenog motora u 6,0-litreni. Sadašnji vlasnik Dinko Bartulović kupio ga je 2008. i brodom vratio na Stari kontinent, pa bi se moglo reći i da je taj automobil, prije no što se skrasio u samoborskoj garaži, prešao pola svijeta. − Oduvijek sam želio Wide Body SEC, jer je to vrhunac automobilske gradnje, sve je na njemu sklopljeno ručno u manufakturi AMG, koja je tad imala samo šest dizalica. Bio je istinski nadauto osamdesetih godina i koštao kao Svetog Petra kajgana. Dobro drži cijenu i danas, pa sam se zato i upustio u avanturu kupnje i transporta auta iz Japana.

Cijena mu je bila sasvim pristupačna, a razlog prodaje bivšeg vlasnika za naše pojmove – vrlo bizaran. Tad je u Japanu, naime, uvedeno pravilo da se za svaki auto mora imati parkirno mjesto (koje je u Tokiju u to doba stajalo oko 50.000 dolara), a kako je gospodin iz Zemlje izlazećeg sunca imao tri auta i samo jedno parkirno mjesto, odlučio se pod hitno riješiti dva, pa ih je prodao ispod cijene, sa smiješkom nam objašnjava Bartulović. Njegov Wide Body na vlastiti je pogon dosad prešao tek 68.000 kilometara. Utegnut je kao i prvog dana, na njemu sve radi besprijekorno, a Bartulović ne kuka na cijene potrošnog materijala.

Kao najveći problem kod nabave dijelova ipak je istakao paprene cijene procesora za ABS, koji se ne može nabaviti nigdje osim kod ovlaštenog trgovca, pa su i cijene paprene. Pokazuje nam i originalnu dokumentaciju auta na japanskom jeziku i govori da je po nekim procjenama takvih auta u dobro očuvanom, voznom stanju diljem svijeta preostalo tek 20 do 30 primjeraka, od kojih je uz njegov u Hrvatskoj još bar jedan. Sa 27 godina na leđima Wide Body još uvijek nije klasik ili oldtimer, no sigurno je dobro ulaganje za budućnost. Bartulović vrijednost svog primjerka procjenjuje na oko 50.000 eura, što se nekome može učiniti puno, no ljubitelji tvrtke AMG to ne smatraju prevelikim izdatkom. Na kraju krajeva, podsjeća nas Bartulović, riječ je o ipak o autu koji je, kad se pojavio, od struke i publike odmah proglašen najboljim autom na svijetu, pa je i AMG paket tu doista tek šlag na prekrasnoj torti…

560 SEC AMG WB (1987. – 1990.)

TEHNIČKI PODACI

Motor benzinski, V8

Obujam 5547 ccm

Snaga 300 KS pri 5000/min

Moment 455 Nm pri 3750/min

Mjenjač automatski, 4 stupnja

Dimenzije 491 x 182 x 140 cm

Pogon stražnji

Masa 1750 kg

Brzina 250 km/h

0-100 km/h 7,1 sekunda

Potrošnja (tvornička) 13,3 l/100 km

Cijena (1988.) 208.000 DEM

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga. Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori