Zanimljivo

Rezervni dijelovi su skupi, ali reparirani su i do 70 posto jeftiniji

Primjenjuje se potpuni tvornički test kako bi se osigurala jednaka kvaliteta kao da se radi o novim originalnim dijelovima.

Rezervni dijelovi za automobile skupi su, ali vlasnik vozila i tu ima više opcija. Uz originalne dijelove nude se i zamjenski, no kod njih se mora paziti da strogo udovoljavaju specifikacijama koje je propisao proizvođač vozila, kako se ugradnjom neodgovarajućih dijelova ne bi poništilo jamstvo. Treća su opcija originalni obnovljeni (reparirani) dijelovi.

Dijelovi i dalje vrijede

Ne nude ih u servisima svih marki, ali broj onih koji su prepoznali ovaj tržišni segment raste. Među proizvođačima automobila prvi je s obnavljanjem originalnih dijelova – 24. listopada 1947. u Wolfsburgu – počeo Volkswagen. Sada to rade u Kasselu u Njemačkoj, a razina kvalitete koju postižu odgovara proizvodnji originalnih dijelova za nova VW vozila.

 

Na svijetu ne postoji sličan proizvodni pogon koji može postići ove standarde. Obnovljeni dijelovi ne razlikuju se od novih originalnih dijelova ni izgledom ni karakteristikama. I jedni i drugi isporučuju se s 2-godišnjom garancijom – navode iz zastupništva VW-a, uz napomenu da nisu svi dijelovi pogodni za obnavljanje, ali da trenutno raspolažu s više od 16.000 elemenata iz 60 grupa dijelova. Njihovi su reparirani dijelovi do 40% povoljniji od novih, a isporučuju se u roku 24 sata od narudžbe kupca.

 

Opel također godinama nudi i obnovljene originalne rezervne dijelove – u svim svojim ovlaštenim servisima, za sve modele, za više od 2500 dijelova. Iz Opela objašnjavaju da dijelovi i dalje vrijede, usprkos tome što su bili korišteni i što su se trošili. Korištene originalne dijelove Opel skuplja i oni se industrijski obnavljaju. Upravo bi industrijska obnova, ISO certifikati i inženjerska ekspertiza trebali jamčiti visoku kvalitetu, navode iz Opela, a tu tvrdnju pojačavaju i dvogodišnjim jamstvom na svaki reparirani dio – jednako kao i za novi originalni dio. Korišteni se dijelovi rastavljaju, pregledavaju, čiste i obnavljaju prema Opelovim specifikacijama za originalne dijelove. Elektroničke komponente se pritom opremaju najnovijim softwareom, a mehanički dijelovi najnovijim tehnološkim poboljšanjima. Komponente koje se troše (npr. brtvila, ležajevi, gumeni dijelovi), a imaju utjecaja na učinkovitost ili trajanje dijelova u potpunosti se mijenjaju.

Kombinacija novog i starog

Stoga je reparirani dio zapravo kombinacija obnovljenih i novih komponenti, što ga čini kao novim, ali povoljnijim. Iz Opelove usporedbe cijena proizlazi da je obnovljeni dio od istovjetnog novog povoljniji do 55 posto. Primjerice, originalni alternator za Astru H stoji 10.006,14 kn, dok je cijena obnovljenoga 4477,33 kn, što predstavlja uštedu od 55%. Astrin dizelski motor nov stoji 43.951,31 kn, a obnovljeni je 31.654,83 kn (ušteda 28%). Nova letva volana za Insigniju stoji 27.106,43 kn, a repariranoj je cijena 15.115,93 kn (ušteda 45%).

MOTORI, MJENJAČI, TURBO PUNJAČI…

Ponuda obnovljenih dijelova stalno se širi. Trenutno se kod većine marki nudi glava motora, motori, mjenjači, upravljački mehanizam, kompresor, elektropokretač, EGR ventil, instrumentna ploča, pumpa servo uređaja, turbo punjač, alternatori, filtar čestica, kočiona kliješta, set kvačila, homokinetički zglobovi, visokotlačna pumpa, brizgalice za gorivo, motor brisača, navigacija, radio uređaj, sklopivi krov… Osim uštede novca, velik je i utjecaj na okoliš – štede se sirovine i energija za njihovu obradu.

Comments

comments

Na vrh