Novosti

Legendarna a još uvijek se dobro krije : Sve tajne ALFA ROMEA

Anonima tvrtka Lombarda Fabbrica Automobili, tačnije tvrtka koja nam je  danas poznatija kao čuvena Alfa Romeo S.p.A. je osnovana  1910. godine, odnosno još prije ukupno 107 godina (a to je za one kojima se tu ne da brojati). Time stoji  Alfa Romeo  u samom vrhu koje današnje auto-industrije se prema stažu svojim i  raspolaže.
Od tih nekih relativno skromnih početaka pa do danas, Alfa je još i prevalila ogroman put i usputu osvojila srca mnogih zaljubljenika, a ne samo onih u talijansku auto-industriju,nego i u atomobilski svijet  u svom općenitom smislu. Zato nas nimalo ne čudi i da svaka nova Alfa stiže na tržište dolazi popraćena uzdasima.

Zatim, s obzirom i na to da su i prve trkaće Alfe se dobrim dijelom poslužile kao dodatni pokretni jumbo-plakati za poznati Ferrari (da, dobro ste pročitali), zbog toga što  Enzo Ferrari sa svojim danas legendarnim poznatim  prezimenom u sklopu velikog svijeta automobila nije još bio ni u povojima, jednostavno nevjerojatno je da Alfa Romeo danas još nema nikakvog doticaja s svijetom utrkivanja.
Ne baš tako davno, stvari su i bile kud i kamo drugačije, a danas to je jednostavno tako.
Prva  utrka za Alfu bilaje  još davne nam 1911. godine, kada dva primjerka modela 24HP su stigla na utrku kod Targa Fiorio. Od slavne te utrke Alfa Romeo na svim stazama diljem cjelog svijeta bilježi još  ogroman niz uspjeha sve unutar raznoraznih kategorija za natjecanja, onda je tu i još nekolicina stvarno posebnih brzih trkaćih automobila koji tijekom dekada razvaljivali su konkurenciju i još malo pomalo si stvarali „Cuore Sportivo“.

Audi, Peugot, Mercedes-Benz, , Chevrolet i brojni drugi također se ne odstupaju od nastupa nad svjetlima reflektora pojedinih grana i pojedinih kategorija utrkivanja. I ne tu samo to, već neki od njih prednjače u tom sportskom svijetu, dok za poput nas civile pod „zanimljivim“ sloganima se prodaju slavu sa staze.

Čak se  Japanci i orijentiraju prema tim svojim nastupima i tim uspjesima unutar raznoraznih grana kod auto-sporta,pa i Peugeot usprkos se često vrlo vrlo upitnoj kvaliteti elektronike i još dan-danas sve prodaje zbog uspjeha na utrci  od 24 sata Le Mansa.
Stoga nam nije nimalo upitno da filozofija  „win on Sunday, sell on Monday“  i dan-danas si još ne prestaje biti aktualna.

Alfa Romeo u svemu tome se ne spominje. Trkaćih automobila od  te marke jednostavno nema nam ni na pomolu, te kako za sad tu stvari stoje, u tom  smjeru se nam ova marka ne kreće pa niti pedlja.
Naravno da bilo je tu nekih planova i da svako se toliko pojavi tu neki novi, ali sada realno gledano, to su sve tek ostala puka nagađanja i samo prazne ideje, jer Alfina se slavna trkaća povijest i dalje nikako nam ne prelazi u sadašnjost.Stoga entuzijasti su prema ovoj marki od automobila osuđeni na dodatno podsmjehivanje.

Tijekom posljednjih nekoliko  godina, Alfa nam  svako toliko trzne iz svog  sna, te na novo tržište izbaci neki mnogima svima zanimljiv automobil. Uostalom, kao još i dokaz tome imamo model taj 8C Competizione te  koji usprkos očitim poveznicama s Ferrarijem uspio je opstati kao poznata legenda sam za sebe. Kasnije  taj se isti 8C Competizione s gubitkom krova bio pretvorio u apsolutnu tzv auto-pornografiju, a zatim pokrenuta je i priča oko 4C, odnosno manjeg nešto sportskog modela sa Alfinim potpisom.
Danas nam Alfa Romeo na tržištu nudi tek svojih pet modela. I to  super je hm, jer prije samo nekoliko godina u ponudi se ove marke bilo našlo tek do dva modela: MiTo tj Fiat Punto sa poremećajem osobnosti), te Giulietta. Ostatak je u obliku modela 4C, te Giulije i Stelvia stigao godinama kasnije, odnosno za neke tek nedavno.
Samim time za Alfu tijekom posljednjih desetak godina svjetlo na kraju tunela često nije bilo upaljeno i nekoliko se puta nagađalo oko toga hoće li i Alfa (poput Lancije) potpasti u ropotarnicu povijesti.
Srećom, to se nije dogodilo i Alfa Romeo danas grabi nekim drugačijim i puno uspješnijim putevima, ali realno gledano, sve to skupa nije ni do koljena onome što je Alfa nekada predstavljala u svijetu automobila.

Jedan od najdojmljivijih i apsolutno prepoznatljivih simbola u sklopu auto-industrije definitivno bi bio logotip koji predstavlja Alfa Romeo. Iako za sam znak realno ne postoji objašnjenje, već hrpetina raznoraznih naklapanja vezanih uz značenje istog, niti ja neću biti pretjerano pametan i objasniti što logotip zapravo znači, no u mojoj glavi je objašnjenje relativno zabavno. Naime, zagledavši se neki dan u sam znak, primijetio sam kako s desne strane stoji crveni križ, što vjerojatno objašnjava stotine oboljelih ljudi koji su zbog neke od Alfi u vlasništvu završili u bolnici, a s desne se strane nalazi jedan poprilično velik gmaz koji nekog nesretnika jede za ručak. Ah ti Talijani

  1. Slavna američka tuning-tvrtkaCallaway Engineering u pravilu je najpoznatija po preradama automobila marke Chevrolet. Godinama je Callaway zapravo apsolutni rekorder u brzini jednog tuniranog automobila, koji je još krajem osamdesetih godina prošlog stoljeća postizao brzinu od 408,88 kilometara na sat. Naravno, riječ je o uratku nazvanom Corvette Sledgehammer“. No isti taj Reeves Callaway u portfelju svoje tvrtke ima jednu jako čudnu stavku koja datira od 1985. godine, a podrazumijeva jednu crvenu Alfu GTV6. Doduše s dvije turbine i svega 230 konja dotična Alfa i nije bila pakleni stroj, no svejedno Alfa Romeo Callaway u istoj rečenici za mnoge jednostavno ne funkcionira.


    3. Alfa Romeo
     je tvrtka nadaleko poznata po svojoj beskompromisnosti u smislu ljepote i čistoće dizajna, pa moram priznati da mi nikako nije jasno što im je trebalo da se osamdesetih pokušaju povezati s Nissanom i na tržište ponuditi model Arna.
    Glupavi hatchback, bezličnog dizajna, kompletno impotentnog motora i performansi na kakvima bi zavidjela obitelj puževa nije nudio apsolutno ništa posebno ni u kom pogledu. No Arna je postojala. Prodano ih je jako malo i kao model je ugašena jako brzo. Svejedno ostaje kao jedna velika crna mrlja u povijesti Alfa Romea.
  2. Kada se devedesetih na tržištu etablirala Opelova Calibra, svijet je ostao iznenađen njenim rekordnim koeficijentom otpora zraka. S druge strane, dizajn tog automobilaje zapravo poprilično bezvremenski i univerzalno lijep. No Zašto spominjem Calibru? Jednostavno zato što je Calibra naslijedila titulu najaerodinamičnijeg automobila na svijetu od jedne konceptne Alfe.
    Dotična je poznata kao B.A.T. 7 Concept, napravljena je davne 1954. godine, a koeficijentom otpora zraka od 0,19 bila je apsolutno najaerodinamičnija stvar na četiri kotača. No iskreno, B.A.T. 7 za razliku od Calibre ne bi baš puno ljudi htjelo imati ispred vrata, zar ne?!
  3. Sjećate se “Self preservation society” slogana koji je krasio plakate originalne verzije filma “The Italian Job“? Ne? Nema veze, jer plakati i slogan zapravo i nisu toliko bitni koliko sam film koji je u nebesa probio tadašnji Mini Cooperkao jedan od najsposobnijih, najslađih i najomiljenijih automobila svih vremena. S druge strane tijekom potjere ulicama Milana tu se našla nekolicina Alfi Giulia Super koje su u usporedbi s “Minićima” bile pomalo nesposobne uhvatiti ih. No to je film i nema veze s realnošću, jer Giulia Super(inače u stvarnom svijetu korištena od strane talijanske policije) bila je jedan iznimno sposoban i poprilično brz automobil.

ALFA Romeo će sutra u Los Angelesu predstaviti Stelvio, prvi u nizu SUV modela ovog kreativnog proizvođača.

 

Alfa će Stelvio predstaviti u svojem najjačem izdanju. Da, Quadrifoglio izvedba je spremna, a pokreće ju moćni 2.9 V6 biturbo sa 512 KS i 601 Nm, hvalospjevima opjevan pokretač top izvedbe Giulije.

U Alfi sukladno najavama pucaju visoko i očekuju da bi Stelvio odmah mogao udariti na najjače.

Naravno, kao i kod Giulije i ovdje su Nijemci glavni rivali, a posebno se spominju Audi SQ5 i Porsche Macan. Potonji je na udaru već samim time što Alfa tvrdi kako je Stelvio usmjeren na vrhunski užitak u vožnji i usprkos SUV-ovskoj arhitekturi u potpunosti je podređen vozaču.

 

Stelvio će po svemu sudeći gamu motora posuditi od prije spomenute limuzine a vjerojatno će isti uzor biti i u slaganju razina opreme. U prodajne salone trebao bi stići tijekom ljeta iduće godine, a prve špekulacije govore kako će start biti na najmanje 45.000 EUR.

 

 

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga.Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori