Galerija

Najzanimljiviji mali crossover: nova Hyundai Kona (foto)

Gotovo pa nam je i nepotrebno više ponavljati kako svaki već  proizvođač koji razmišlja prema budućnosti već sada ima do dva, tri od SUV ili crossoverovih modela na svojoj ponudi, jer  riječ  je o segmentu koji već rapidno raste. A to već odavno znaju i u Hyundaiju koji je nakon modela Grand Santa Fe, Santa Fe i Tucson odlučio predstaviti i i najmanjeg člana u SUV klana -je  model Kona.  On je nastao na platformi sa međuosovinskim razmakom od 260 centimetara i još  broji 416,5 cm za duljinu i 180 cm za širinu.
Hyundai ovdje ne prepušta ništa slučaju. Želi ‘zahvatiti’ nešto širi krug kupaca, ali to pokazuje nam nekoliko stvari. Donekle žele se napraviti odmak od  većoneostalih, već poznatih modela iz takve ponude, pa i u reklamnim materijalima neće da govore Hyundai Kona, već navode  ‘KONA by Hyundai’. Tako također, poznato je i da u ovom novom gradskom segmentu u pravilu dolaze još  modeli samo sa pogonom prema prednjoj osovini, a sa obzirom da i Kona bi na mnogim tržištima još trebala biti i nositelj prodaje il čak i u samom vrhu, za tvrtku Hyundaiju su odlučili ponuditi još  verziju sa pogonom na sva četiri kotača.

Jedan od najzanimljivijih dizajnerskih malih crossovera je istovremeno  kvalitetno napravljen, a bogato opremljen sa svim modernim pomagalima još tu i tehnički dobro je potkovan. U toj najskupljoj se izvedbi i nudi i 4×4 pogon i 7-stupanjski mjenjač automaik sa dvije spojke
Hyundai snažno tu grabi na svima poljima, ali sada mu smiješi se i još jedan novi dobar posao. Novi  se adut zove  Kona, a ulazi u klasu brojniju i brojniju od malih crossovera, kojoj na našem tržištu su najpoznatiji predvodnici Captur i Vitara, a još se ovih dana pridružuju i zanimljivi Opel , noviteti Kia Stonic,  Crossland X, Citroen C3 Aircross… Prvi uživo susret međutim , ostavlja dojam jako čvrst i da će Kona, bez svog obzira za konkurenciju,i  biti jedan od favorita za  svoje klase. Uživo ona izgleda atraktivno i snažno, a puna jei  zanimljivih dizajnerskih detalja i sa čak do tri para svjetala; gornja dnevna, srednja glavna , donja za maglu) a na cesti pravi je lovac na poglede. I tu ona kao cjelina izgleda jako moderno pa i mladenački, a to  se sve potpisuje njemačkom dizajneri Peter Schreyer i Thomas Burkle, a dokazani majstori su od svog zanata. Izgled  naravno je, uvelike i definiran pa i količinom opreme, a tu Kona nam ih nudi čak šest. Već osnovni 16-colne ima aluminijske naplatke, a diodna dnevna svjetla, i krovne nosače…

Interijer  pak jest dizajnerski smireniji i još na klasičniji je način moderan, a i u konačnici jako ugodan, komforan i još prostran. Dobra izrada aproizvodi se u Koreji ,na sve  solidni materijali i njegova kvalitetna zvučna izolacija ne ostavljaju tu mjesta značajnijim nekim primjedbama, pa ugodna je i blago povišena pozicija a za fino odmjerenim upravljačem. Sa  najskupljim paketima iz opreme (LoveIt i GripIt) ulazi se tu i u sferu luksuza prema visoke tehnologije. Grijanje sjedala, diodna glava svjetla, 18-colni naplaci, navigacija sa besplatnim doživotnim ažuriranjem i još kompletna sigurnosna logistika sa pravovremenim i aktivnim kočenjem samo eksponiraniji je dio sadržajnog arsenala.
I tehnički je dio  odrađen prilično  veoma uzorno. Doduše, sve do proljeća 2018. za cjeniku će nalaziti se  jedino već poznati motori turbobenzinski korejskog koncerna, (120KS) živahni 3-cilindarski 1.0 T-GDI i muškiji 4-cilindraš 1.6 T-GDI (177 KS), dok treba se dizelski 1.6 CRDi (115 i 136 KS) strpjeti do proljeća 2018. Već  je i osnovni motor u kombinaciji sa poprilično dobrim ručnim mjenjačem sa do 6 stupnjeva i sa  prednjim pogonom daje još sasvim pristojan jak temperament 1235 kilograma ovom teškom crossoveru. Za neke svakodnevne uobičajene vožnje ubrzanje i do 100 km/h na 12 sekundi i još najveća brzina do 181 km/h i još  više su oni nego dovoljni. Jači motor nam dolazi samo sa 4×4 pogonom i pristupom odličnom 7-stupanjskom automatikom sa dvije spojke a to je dobra i baš brza zvjerka, koja će stotku da uhvati za oko 7,9 sekundi i postiže je na 205 km/h.

Hyundai

Osim samim svojim performansama, Kona nam je uvjerljiva i u samoj  vožnji. Novo razvijena njezina platforma prihvaća i još  4×4 pogon, ali se  i u dolazeću električnu izvedbu (a Stonic tu ima platformu Rija i još samo prednji pogon). Doima seako  j čvrstom, ugodna je za volanom  i sa sigurnošću pegla zavoje, a poput čistokrvnog njemačkog auta. Naima, dobru formulu , potpisuje nam Albert Biermann, a donedavno i jedan od vodećih  vodiča BMW-ova sportskog dijela M i to  nam sve govori. Jača je izvedba pritom u ekstremnijoj nešto vožnji i superiornija je i zbog ovog svog naprednijeg multilink ,stražnjeg ovjesa. Bez obzira, za motor od 120 KS se  koristi standardni ovjes, polukrut ovjes.


Ukratko
Prvi primjerci već stižu krajem studenog, a s turbomotorima od 1.0 (120 KS) i od  1.6 4×4 (177 KS). Dizeli od  1.6 CRDi (115 i 136 KS) nam dolaze u proljeće 2018. Već se od početka prodaje na raspolaganju nalaziti i biti čak 6 od paketa opreme, a svi sa aluminijskim naplacima u toj seriji (16, 17 i 18 cola). Kona dugačka je do 417 centimetara i vozi se na novorazvijenoj platformi od osovinskog razmaka za 260 centimetara, konstruiranoj za prihvat  pogona električnog  (2018.). Samo je u osnovnoj opremi ovaj  Drive It središnji zaslon nešto mali  od 4-inčni, pa u svima ostalima i veći, sadržajniji i  još dodirni.
Ručni mjenjač (6 stupnjeva) dolazi nam uz 1,0-litreni motor, benzinski motor, a tu i automatski (7DCT) samo uz 1,6-litreni. Prtljažnik se mjeri za pristojnu 361 litru obujma, a i  preklapanjem  svog naslona raste do na 1143 litre. Poglede još posvuda privlače i još brojni neobični mali  dizajnerski detalji. Modeli sa 1.0 T-GDI prednjim pogonom i sa ručnim mjenjačem stoje do 119.990 i 158.990 kuna (ovisno o kojoj opremi), dok za 1.6 T-GDI ima i 4×4 pogon, svoju automatiku i punu opremu (207.990 kuna)
Kona ističe se upečatljivim dizajnom, pa  tako se na prednjem dijelu i mogu vidjeti dva reda svjetala, a tu još  su i za ovaj drugi segment gotovo i neizostavni blatobrani plastični i pragovi. “Kona nam predstavlja stilski i još funkcionalni nešto mali SUV sa  kojim želimo se postaviti standarde u klasi”, izjavio nam je Euisun Chung, dopredsjednik za Hyundaija. Zasad objavljene su samo slike izvana, a  za tu unutrašnjost morati ćemo se još strpjeti . S mnoštvom rješenja tehnoloških  poput infotainment sistema  kojim  upravlja se  putem 5, 7 ili 8-inčnog zaslona osjetljivog za dodir, od bežičnog punjanja te head-up zaslona za Hyundaiju žele oni privući mlađe kupceorijentirane na tehnologiju i za moderan dizajn. Utom  skladu sa standardima na tržištu, ovaj nam novitet dolazi s mnoštvom sigurnosnih sistema . Kona  postavljena je  na novorazvijenu platformu za koju će dijeliti sa nadolazećom bratskom markomKijom Stonic. Kupci uz doplatu moći će odabrati i ovaj pogon na sva četiri kotača.

Trend rasta za zanimanja kupaca prema SUV vozila je veći od rasta od bilo kojeg drugog nekog razreda automobila. U toj je kategoriji najtraženiji je i modeli koji zamjenjuju junake nekadašnje  Fiestu, Clio ili Polo. Zato ne mogu popularni B-razred SUV škole preskočiti niti čak sposobni Korejci. Hyundai i KIA su  istodobno na hrvatsko tržište lansirali i potpuno nove SUV modele. Nakon prezentacija i još  puno novih podatka tu evo i što treba znati i kako će razlikovati ove blizance.

Kraj godine će obilježit SUV modeli, a ovo su i budući bestselleri!

Vanjskim su  dizajnom jako različiti. Zašto ih onda zvati blizancima?
Oba modela tu imaju puno više  zajedničkih dijelova. Od početka osnovne platforme pa i nadalje. Krovna organizacija by Hyundai Motor  Grupa samo stilistima je dala slobodne ruke za stvaranju novih modela.

Vanjske dimenzije kod Kije Stonic 414 cm su u dužinu dok ova Kona ima do dva i pol centimetra više 416,5.
Kona je do 4 centimetra šira (180 cm), a 4,5 viša (155 cm) te još  ima do 2 centimetra nešto veći razmak među osovinski . Stonic se pak pobjeđuje na udaljenosti od tla i za to punih 1,3 centimetara (18,3 cm) te još je minimalno 48 kg lakši od Kone sa istim motorom.

Jedni a i drugi nude nam više od 20 raznih  kombinacija dvobojne karoserije a to dodatno naglašava nam moderan dizajn ova oba modela.
Hrvatski uvoznik za Hyundaija odlučio je sada ponuditi poput  samo dva motora – za navedeni trocilindarski te u top opremi četverocilindraš 1.6 sa čak 177 KS i sa pogonom na sve kotače.

KIA sa druge strane nam nudi samo prednji pogon za te  sve modele te i još dva benzinska motora od po 84 KS i 100 KS te sa dizel 1.6 motor s 110 KS i snažnih 260 Nm momenta.
Koje su  tu sličnosti u ovom vozačkom okruženju? Imali li ih uopće?
Unutrašnjost izgleda tu svježe i nudi nam dodatnu kolorističku, personalizaciju dok sitni elementi su poput prekidača i ekrana viđeni već  u drugim modelima za oba proizvođača.

 

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga.Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori