Lifestyle

Poznata tvrtka BMW nije namjenjena za proizvodnju automobila

U ovom svijetu u kojem postoje tvoritelji određenih marki automobila itekako nam  postoje i baze znanja na Internetu ali u sklopu foruma i sličnih mjesta. Ipak, tu i tamo nama se dogodi neka rupa u znanju, pa smo se odlučili iz sedmice  u sedmcu  na portale ubacivat raznorazne bitne i one  manje bitne informacije koje s uvezane uz određene marke automobila. Ovog vam puta i donosimo oko  desetak zanimljivosti koji su vezani za BMW.

1. Kada je ugledni gospodin pod imenom Franz Josef Popp 1916. godine osnovao poznatu tvrtku BMW, ista nam ni približno nije za ideologiju  imala proizvodnju automobila. Dakako , inicijalno je da je ideja bila proizvoditi motore za tadašnje avione, ali uz to je BMW bio poznat i kao proizvođač motocikala i nekih kočionih sistema za vozove. Sam logotip znači i pomalo piktogramski prikaz ovih propelera, no taj dio ste najvjerojatnije ste već svi znali.

2. U drugom smo svjetskom ratu  u pravilu smo nastavili ista priču  oko produkcije motorizacije za te avione, te proizvodnja motocikala, no tada je prekinuta ova  proizvodnja kočionih sistema za vlakove. U to je vrijeme oko 90,000 radnika je  proizvodilo sve i svašta u sklopu te tvornice i to nije ništa posebno. No bitna nam je činjenica da je oko 30,000 radnika u ovom BMW–i u to vrijeme radilo je kao roblje – doslovce. I vjerovali mi ili ne, ti ljudi nisu imali  nikada sindikalne predstavnike.

3. U ranim nam je osamdesetima je Serija 7 (E23) imala i po nekoliko varijacija na temu motorizacije. No tada sve zajedno nisu se ni prodavale koliko je  jedna jedina u ovom obliku i verziji 745 i koja je tad  pod haubom imala 3,4-litarski Turbo motor s 286 konjskih snaga. Naravno, da uz značku i oznaku modela kao i kod motora tu je obavezno bila prisutna i sva ta sila vrhunskih performansi za ono neko  vrijeme, pa nam je slavna “sedmica” uskoro postala sve vodeći model jednog proizvođača u sklopu ove  klase velikih limuzina na tržištu.

4. Svi već znamo da  za BMW M3 u svojoj izvornoj seriji E30 i od milja nazvanoj “kockica”, no na  malo ljudi zna kako M3 u početku uošte  nije trebao postati cestovnim automobilom, već je isključivo namijenjen uporabi na trkalištima. Modelu i cestovnoj verziji “presudila” mu je homologacija, no u početku BMW nije ni proizveo dovoljno primjeraka cestovnog M3, pa se oko petstotinjak primjeraka selilo iz jedne garaže u drugu garažu, kako inspekcija ne bi primijetila da uvijek  nekoliko primjeraka fali.

5. Prvi M-automobil je prema mnogima je E30 M3, ali naravno to i nije baš tako. Naime, 1978. godine su se  nakon raznoraznih problema oko velike  suradnje s Lamborghinijem, BMW je tada na tržište predstavio jedan od najteže rođenih modela u ovoj svojoj historiji – BMW M1. Iako nam je kao model zapravo i ispao nepopularan, M1 je u današnje vrijeme naravno i postao jedan od onih bezvremenskih automobila koji nam mnogima predstavljaju predmet snova. Ali kako i ne bi, kada je jednostavno i fenomenalan u svakom pogledu.

6. Prije skoro više i od trideset godina, odnosno tačnije rečeno 1972. godine, BMW nam je u sklopu svoje  euforije koju su izazvale Olimpijske igre u Münchenu te su iste kasnije pretvorene u jedan od najvećih užasa u nama sportskoj historiji  svih vremena predstavio BMW Turbo. Dizajner Paul Bracq tada je potpisao ovaj skoro i svemirski automobil, ali BMW je pod haubom strpao izvedenicu 2-litrenog M10 motora sa preko 270 konjskih snaga dobivenih posredstvom  posebnog Turbo-punjača. Šteta što nam postoje samo u  dva primjerka.

7. Prvi BMW auro koji je ikad nosio oznaku CSL bio je izobličen u modele E9. Od milja je nazvan “Batmobile“, CSL je od velikog premijernog pojavljivanja na cesti odnosno stazi a do relativno rane mirovine i postao jednim od legendarnih trkaćih automobila. Sa druge nam strane cestovnu  verziju prvenstveno je obilježila cijena. Naime, E9 3.0 CSL, koštao je oko  skoro kao četiri  poznata Jaguara E-Type, što je na svakom svom jeziku bilo jednostavno i previše od najviše. No možemo li mu sada to zamjeriti?

8. Kada nam  se 1973. godine na salonu automobila u Frankfurtu pojavio i ovaj BMW 2002 Turbo, svijet se uveliko  smijao. Mjesec dana je kasnije, odnosno pri svim prvim testovima, svijet je naravno zanijemio, a danas je upravo ovaj model naša svojevrsna legenda na četiri kotača. U ono tadašnje vrijeme je 2002 Turbo za jedan “normalan” i stabilan automobil bio toliko brz, da su se dizajneri odlučili na prednji spojler naopako napisati logotip, kako bi ekipa na cesti znala da u retrovizoru ne vide normalan automobil, što je i već samo po sebi previše posebno.

9. Većina zaljubljenika naravno u ovaj BMW često nam se cereka kadase  na cesti vide neki japanski automobil sličnijih performansi. Iako je veoma i jako glupo smijati se naročito  japanskim automobilima u tom općenitom smislu, eto to je razlog više da se takvo omalovažavanje i prekine. Naime, BMW auto je s modelom 335 i u velikom dijelu napravio i upravo ono što su nam  Japanci s modelima Supra ili  Skyline radili godinama  3 litarski redni 6-cilindrični, Twin-Turbo motor. Dakle, ko je onda u cijeloj priči na kraju ispao smiješan?

10. Početkom tako devedesetih, najrenomiranija je tvrtka za preradu BMW-ovih modela, Alpina,itekako  odlučila svijetu prikazati što nam  sve može precizni inženjering, pa je u takvoj maniri iza toga nastao jedan od onih najcjenjenijih automobila sa četverim vratima svih vremena – Alpina B10 Bi Turbo. Bazirana je na Seriji 5 generacije E34 a i sa svojih 3,5-litara zapremine koje su pod haubom u kombinaciji sa dva Turbo-punjača, i ovaj je automobil probio svu granicu od 290 km/h, što ga je u to vrijeme načinilo i najbržom limuzinom ikad.

Bavarski je ovaj sportski odjel osnovan je 1972., sinonim nam je za modele viših performansi, a 2012. uspjeh su okrunili posebnim naslovom u DTM-u
Proizvođači automobila funkcioniraju poput ljudskog bića, jer dok se oni  bavi sportom, ostaju nam u dobroj kondiciji, pun zanosa i uspješan, izjavio je tada  Robert A. Lutz, član uprave BMW-a. Za bavarsku tvrtku  su se  dogodila prijelomni trenuci početkom 70-ih. Tada je preuzela upravljanje ta nova generacija menadžera s Eberhardom von Kuenheimom koje su na čelu, a jedan su od prvih poteza i bio im je izgradnja te impresivne upravne zgrade u Münchenu. Istog dana je  kada je  ušao u upravu BMW-a, Lutz je nazvao Jochena Neerpascha ali i  ponudio mu da on kormilo preuzme tog sportskog odjela. Bivši je tvornički trkač Porschea kao i direktor trkaćeg odjela Forda tada se sjetio i svoje majke, koja mu je uviejk i  stalno govorila :  Ostavi se utrkivanja, već sinam  dovoljno star da,  trebao bi pronaći pravi posao.

Tada je  26-godišnji Neerpasch naravno imenovan  1. svibnja 1972. je generalnim direktorom tada novoosnovanog odjela BMW Motorsport GmbH i dakako odmah se okružio proslavljenim vozačima kod  utrka poput: Chrisa Amona, Toinea Hezemansa, Hans-Joachim Stucka odnosno i Dietera Questera. Odjel je  radom započeo u novoj zgradi na Preussenstrasse sa svega  nekih  35 zaposlenika.

Entuzijastički početak koji najbolje opisuje činjenica da su nam već 1973. pripremili posebnu reli izvedbu na osnovi modela 2002. Pravi nam je biser bio model 3.0 CSL (L kao ‘leicht’, odnosno na njem,  ‘lagan’), koji je imao vrata i poklopac ovog  motora izrađene od aluminija, a kućište tog mjenjača je  od magnezija. U posljednjoj je verziji za pogon korišten je  redni 6-cilindraš 3.3 sa 360 KS, na svega ukupnih  1092 kilograma.

Tako legendarna staza u srcu je brdovitog područja Eifel, i nudi uzbudljiv krug od 21 kilometra s više od 150 zavoja. Golobradi su je  trkači oduvijek  se bojali, ali prekaljeni stari majstori ovog  zanata nadjenuli su joj poseban nadimak ‘Die grüne Hölle’ (Zeleni pakao) ili naravno jednostavnije – Ring. Kada sjednete u neki CSL, osjećaj nam se vraća u sedamdesete. Obruč volana veoma  je velik i tanak, školjkasta su sjedala još uvijek  iznenađujuće i udobna, ali  čak i grube prijelaze između betonskih ploča na zavoju  su Karusell  i uvijek upija jako dobro.

 

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga.Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori