Premijera

Nenormalan terenac s poremećajem ličnosti

Čudan naslov zar ne,  ali  ako ste se i jednom  samo  našli za ovim volanom nenormalnog terenca s poremećajem osobnosti, bit će vam jasno zašto je naslov takav.
A za one koji nažalost nisu ni blagoslovljeni ovim iskustvom slijedi i granično dementan nam opis ali u tekstualnom obliku.

Mercedes-Benz „Gelandewagen“,je  odnosno G-klasa. Automobil koji nam još od početka sedamdesetih ideološki kombinira osvajanje malih država, spašavanje radnika u rudnicima ugljena, ultimativne sposobnosti predstavljaju na terenu i vrhunsku mehaniku gdje se  zbog nje  kupci ovog automobila postali ovisnici o pravokutnim oblicima i Diesel-gorivu.
Automobil koji nam se bez problema snalazi i na ulicama gradova,ali i na arktičkom krugu, u blatu je  ruske stepe ili je pak na pješčanoj podlozi vječno nam kipuće Sahare. Dakle, radi se o takvom  automobilu koji nam je u sferama terenaca zaista  postao legendom.

U današnje je vrijeme novi Mercedes-Benz G-klase odlazio u povijest, te ga uskoro će da  zamijeni neki nam drugi model. Mercedes je to (naravno)i  slavi sa 463 primjerka jedne posebne i limitirane serije G-klase koja nam  je ovih dana postala jako  aktualna, ali o tome nam se iskreno ne da pisati. Ta bi nam tema bila suhoparna ako poput vokabulara s kojim raspolaže i Ava Karabatić, ali i navodi se vezani su uz tih 463 primjerka slavljeničko-zalazne G-klase spominju tek nekoliko već svima poznatih motora i nekoliko stavki ove opreme koje će tek „odabranim“ kupcima izazivati višestruku sreću. Stoga idemo na korak  dalje u revijalnom tonu, odnosno na najjaču, najluđu, najbezobrazniju ali i općenito sumanutu verziju G-klase tj. onu sa oznakom G65 i sa potpisom poremećenih „tjunera“ iz AMG-a.

U svijetu kojem su kojem su terenci iz nekog razloga nastali i postali pripadnici klase SUV-automobila, te oni  koji svojom političkom a i sociološkom korektnošću se  dobrim dijelom lažno definiraju kao čovječanstvo, G65 AMG je jedan veliki i uglati srednji prst. U takvom nam je svijetu G65 AMG jedno oličenje zla,i neukusa,kao bezobrazluka, pretjerivanja, kiča i svih ostalih nepoželjnih osobina sa kojima se mogu tek  pohvaliti neki sociopati i kriminalci.

Mislim, da je već sa šest litara zapremine i sa 12 cilindara u V-konfiguraciji u jednom sklopu od europskog automobila jednostavno nam nije oprostivo, a i to nije ni početak nekih detalja koji sunam  u sklopu ove bolesne G-klase i naišli na svoje mjesto. Ispušni je sustav onaj koji nam svoje kromirane cijevi tako  pokazuje ispod pragova također nam  je neukus da na najjače, a i urlikanje od  motora koji nam pogoni kockastu karoseriju već obogaćenu pukim kilogramima kroma i tako nam  jednostavno i sablasno  vrijeđa ušne resice. Kockasta je  i za današnje pojmove većini jako  neugledna siluetasa  svojom nazočnošću koja nam služi poput svojevrsne je uvrede današnjim dizajnerima koji nam obožavaju tople linije a i blage prijelaze. No tako se  upravo u tome i jest stvorila apsolutna čar ovog automobila, jer već je samom svojom pojavom kao ni proizvođač ni kupci neće da  mare za efekt koji ovaj automobil na cesti može postiže.

Većina nas  će pretpostaviti kako je vlasnik ove  G-klase sa ovom megalomanskom oznakom ali i potpisom AMG-a ili lud ili kriminalac, jer platiti automobil preko tri milijuna kuna jednostavno nije  baš ni normalno. Isto tako ćemo plaćati preko neke 22 litre potrošnje i to na neku stotinu kilometara mogu imati samo oni kojima novac iz ovog ili onog razloga ne znači apsolutno ništa, a onda su nam tu i ostali troškovi koji nam podrazumijevaju ultra-skupo održavanje, te  takvu premiju kasko-osiguranja koja nam na godišnjoj bazi prelazi i preko 78,000 kuna (prema kalkulatoru  osiguranja). Kada se sve to zbroji al i  oduzme, Mercedes-Benz G65 AMG  nam ispada poput dolaska na simpozij i očuvanju faune u takvim cipelama napravljenim od beba-tuljana ili pak dolazak na Hip-Hop koncert u geto tada noseći na sebi odjevnu kombinaciju od  Ku Klux Klana.
Ovaj je automobil je već zbog svog postojanja savršena pljuska nekom u lice svakome tko tako želi živjeti „u sredini“ i neko ko mari za delikatnost eko-sustava koji svi zajedno dijelimo.
I zato je poseban i vrijedan je  obožavanja.

Istini nam je za volju, sjediti za ovim volanom tog automobila predstavlja jednu  svojevrsnu muku. Nenormalno nam  je glasan, nasilno nam je brz i zbog „sportskih“ kotača je udoban kao poput klupe  u parku.
Interijer sa kojim je moderna G-klasa koja raspolaže jedan savršen spoj turskog zatvora ali i muzeja moderne umjetnosti, ali i detalji mogu  prožeti sa kromom i kao „dijamant“ sa uzorkom na sjedalima i panelima vrata predstavljaju nam polje fascinacije tek onima sa kojima je normalno kombinirati i trenirku i koleđice za izlazak u kazalište. Oprema  nam je naravno itekako veoma prisutna i imamo je i  više nego je poželjno nabrajati. No za jednu cijenu od preko nekih tri milijuna kuna i neke stvari nam  i dalje nedostaju. Npr. nema tog  automatskog sustava za spoj  hologramskom starletom. Nema ni gumbića tako  presvučenih posebno tretiranim na  laticama velebitske degenije, a G65.

 

AMG nije auto koje u mogućnosti svojim kupcima ponuditi tako ni ne uokvireno uvjerenje o završenoj srednjoj školi. No sve ostalo ovdje  je prisutno ali nam i to u ogromnim količinama. Kičasto je do bola ali i u kombinaciji s dizajnom interijera koji nam potpisuju drogirani likovi iz nekih  sedamdesetih. Ali ni na  taj dio naše priče nemamo  nikakve zamjerke, jer se sve to kod nas nalazi unutar jednog kockastog i megalomanskog paketa na sva četiri kotača – paketa koji u ovim suludim politički i sociološki korektnim težim vremenima znači tek puko pretjerivanje a i apsolutni je hedonizam.

Realno gledano sada u današnje vrijeme postoji nam tek nekolicina automobila koji su nam u stanju svojom pojavom uvrijediti nekoga. Da, Lamborghini se tako  i dalje igra sa oblicima nalik poligonu, inspiraciju vuče iz borbenih zrakoplova ali i apelira na jednu ekipu koja nam obitava u Dubaiju. Pagani također nikad ne odskače nikad od tog trenda, jer su nam njihovi automobili sa svim svojim ultra-preciznim kromiranim, ali i aluminijskim i karbonskim dijelovima za neke mnoge apsolutno su pretjerani. Čak je inazivno civilizirani Bugatti Veyron (odnosno Chiron u novije nam vrijeme) svrstan je  u tu pretjerivačku jednu kategoriju, jer nama prosječnom vlasniku automobila jednostavno ne treba tolikih šesnaest cilindara kao ni  sposobnost da za  brzinu gluposti koja uz trajanje guma od petnaest minuta, prije nego što  se istope.

Stoga je nama svaka takva posebnost od ove strane i onih kojima je „sredina“ ali i najbitniji dio svijeta automatski osuđena, jer su ih svojim pukim pretjerivanjem kao  iz ovog ili onog razloga vrijeđa.
No niti je jedan od tih proizvođača kod automobila sa svojim modelima nije ni blizu Mercedesovoj G-klasi u svom najjačem izdanju. Razloga je tome ima doista mali milijun. G65 AMG je terenski automobil iz sedamdesetih nama je koji  igrom slučaja zapeo u ovom novom mileniju, te tako postao najblesaviji SUV-automobil koji je moguće zamisliti. Stoga nam  je ovaj automobil svojevrstan dokaz vremena i to u kakvima smo nekada živjeli – neopterećeni smo s ljudima koji barbarski uživaju tako jedući meso i s onima za koje razlike između nam spolova nisu bile okosnicom svađe kao ni animoziteta.

Današnje nam je doba uvelike čudno i prepuno je  brigom za stvari koje se nalaze već  u „tuđem dvorištu“. Krcati smo sa animozitetima i prigovorima smo  oko najbanalnijih stvari koje se  sa većinom svode na individualne afinitete prema ovome alo i onome. Mrzimo se zbog takve  ekologije, religije, nacionalne pripadnosti,  i svih ostalih nepotrebnih gluposti kakvih u današnje vrijeme ima tako jedan mali milijun.
No Mercedes-Benz sa ovim automobilom svemu je tome prkosi i na današnje suludo i sumanuto tržište donosio tek dah nekih prošlih vremena.
G-klasa se u ovom sumanutom a i megalomanskom izdanju neće da pati od pretencioznosti. No, ne dodvorava vam se bilo kakvoj jednoj  ideologiji i sa  svojim postojanjem ne služi samo nekome. Radi nam se o automobilu koji sa svojim kockastim dizajnom ali i ogromnim motorom doista guramo  srednji prst u lice svima,  onima koji su svoju sreću tražili u definiranju života drugih.

Ova G-klasa nam  s AMG-ovim potpisom  itekako pljuje na legislaturu ali i  iskrivljuje zakone i zakonitosti današnjeg svijeta. Kao jedan je automobil  drugačija samo zato što nam  se ne srami svog porijekla kao ni vremena u kojem je kao automobil i nastala, te nikome svojim postojanjem ne pametuje oko toga kako nam neke stvari danas trebaju izgledati. Samim time nama je uza svu svoju pretencioznost ali  i „vrištanje“ upravo taj Mercedes-Benz G65 AMG jedan od onih najboljih automobila kojima mišljenje drugih nije uopšte ni približna okosnica postojanja.

Da, ali možda nam  je popis kupaca doista ispunjen takvim  lopovima, kao i kriminalcima, i mafijašima i nogometašima (što u našim krajevima  dođe na isto). Možda  nam je svojom pojavom pretjeran na sve vrste a i ne  zamislive načine. Možda je za mnoge u  ovom takvom obliku uvredljiv pa i odvratan, a možda će se i auskoro raspisivati i referendum sa kojim će ga neki sasvim marginalni  odnosno trivijalni likovi pokušati čak zabraniti zakonom.

 

 

 

 

 

 

 

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga. Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori