Biznis

Njima nemate zamjerku: Brzina je oduvijek bila u trendu

 

Bugatti Chiron
U 2016. je godini Bugatti nam predstavio svoj  model novi Chiron koji  zadržao je osnovne proporcije iz Veyrona, ali  ipak je u potpuno i nov i kreiran a da se u potpunosti on iskoristi za zakone fizike. Maksimalna je brzina koju  postigao je ovaj drugi najbrži automobil na svijetu do 420 km/h.
Motor je tu razvijen još na temelju veyronovog od 8.0 litarskog kvad-turbo W16 sa 1.500 konjskih snaga, mjenjač bolja je verzija veyronovog dvostrukog nejgovog kvačila s sedam brzina koji nam pokreće sva četiri kotača. Chiron se od 0 do tih 100 km/h stiže za samo 2,5 sekundi, dok treba mu nekih 6,5 sekundi kako dosegao bi brzinu od 200 km/h. Do brzine  300 km/h ipak ubrzava na 13,6 sekundi.
Cijena mu kreće se od 1,9 milijuna funti.

Najavljen namje konceptom Vision Gran Turismo iz prošle godine, i Chiron je dugo već očekivana zamjena za Bugatti Veyron i on ima za cilj tu da bude bolji od drugog svog prethodnika u bilo kojem  mogućem smislu.

Iako oblik je i dizajn više i evolucija dizajna Veyrona nego samo potpuna novost, ispod ove atrkativne niske i fino široke karoserije od karbonskih vlakana se krije znatno drugačija tehnologija nego što je u odnosu na onu koju je imao Veyron.

Šef Bugattija, tj. Wolfgang Durheimer, tu kaže da chiron je  u osnovi auto potpuno novi jer koristi samo vrlo malu količinu iz komponenti Veyrona. Detaljno je prerađen i nadograđen W16 8.0-litarski motor s četiri turbopunjača i sada razvija čak do 1.500 KS a pri 6.700 obrtaja u jednoj  minuti i na 1.600 Nm od obrtnog momenta između 2.000 i 6.000 okr/min. Motor povezan je sa prerađenim do sedam-stepenim automatskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom, a njegova se snaga šalje na sve točkove.

Performanse su tu fascinantne. Chiron nam do 100 kilometara na sat već stiže za nešto manje od 2,5 sekundi, a od 0 pa do 200 kilometara na sat i u manje od nekih 6,5 sekundi, te se od 0 do 300 kilometara /  h u manje od nekih  13.6 sekundi. Chiron  nastaviti će da se ubrzava do novih  postizanja određene maksimalne brzine i od 420 kilometara na sat.

Ostali detalji nam biće poznati nakon zvanične svjetske premijere na jednom  sajmu
automobila u Ženevi.

SSC Ultimate Aero
Shelby Supercars skraćeno SSC tu nema nikakve veze sa Cobrinim Carroll Shelbyem ali bez obzira na to, je Ultimate Aereo  u jednom trenu bio čak najbrži auto na svijetu. Mogao je i on postići brzinu do 411 km/h i već time i  bio brži od Bugattievog Veyrona.
Kako bi on to postigao ima zato 6,3-litarski twin-turbopunjač V8 s 1.287 konjskih snaga. Ovaj nam auto nema drugih elektroničkih pomagala koji  vam će pomoći kontrolirati tu snagu već  vam će osigurati sasvim sirovo iskustvo vožnje.
Da se zna ssc ultimate aereo je isto na listi za najbrži auto na svijetu!!!


Saleen S7 Twin Turbo
Glavna pa i najsjajnija stvar je na ovom automobilu  već i u njegovom imenu: tu inovativni dvostruki  punjači turbo (Twin Turbo) dodani su na postojećem V8 motoru kji je od 7.0 litara. Što  Saleen je učinilo najbržim autom na svijetu, nije to samo motor već  je tu i pomoć dizajna i pomoć aerodinamike.
Motor Saleena ima do 750 konja, njegov šestostupanjski mjenjač, šasiju i od 1247kg. Od 0-100km/h on ubrzava za 2.8 sekunde, dok maksimalna brzina mu je 400 km/h.
Cijena je mu  do 450 hiljada funti.

Koenigsegg CCR
Koenigsegg CCR  bio je najbrži auto na svijetu tek 2005. godine kada on je na stazi Nardo postigao je brzinu od 387,87 km/h.
CCR pokreće 4.7 V8 benzinski motor od 806 KS i 920 Nm.

Ubrzanje mu je  do 100 km/h traje 3,2 sekunde

Prosječna potrošnja mu  iznosi do 17 l/100 km

Zaustavni put 1.180 kg teškog automobila sa brzine od 100 km/h je impresivnih 31 metara.

McLaren 720S

Mclaren 720S

McLaren  izbacio je novi model 720S sa svoje Super Serije nakon modela 650S i 675LT.
Ovaj se automobil pokreće na twin-turbo 4,0- litreni V8 svoj motor snage od  720 KS ubrzavajući do nekih 100 km/h i za manje od tri, a on je do 200 km/h za nekihsvega 7,8 sekundi. U suprotom smjeru,a  od 200 km/h do 0 je potrebno mu niti tih pet sekundi na 117 metara putu, dugom zaustavnom putu, pa od stotke do 0 staje na 29,7 metara za nekih 2,8 sekundi. 300 km/h McLarenov 720S on postiže za 21,4 sekundi na tom svom putu do maksimalnih dugih 341 km/h. Mjenjač je mu 7-stupanjski SSG.
Dug je do 4543 mm, širok 1930 mm i još  visok 1196 mm. Međuosovinski razmak mu iznosi 2670 mm, a osnova težina je 1283 kg. Zapremnina njegovog prtljažnog prostora u njegovom prednjem dijelu iznosi nam 150, a u stražnjem do 210 litara.
Cijena ovog standardnog paketa se kreće od 208 tisuća funti.

Tesla model ; S P100D
Teslin model S P100D  bio je najbrži serijski automobil već i na svijetu. Model Tesla S P100D je sa svojom novom baterijom od potrebnih 100kW i sa modom Ludicrous do potrebnih 100 km/h ubrzava za samo 2,5 sekunde. Nova, bi jača baterija trebala moći tu povećati i doseg Modela S pa Tesla bi automobil trebao tu moći prijeći kroz  506 km prema američkim standardima, to i  jest čak 613 kilometara po svom Europskom standardu.
Maksimalna mu brzina je sve preko 250 km/h.

Rimac Concept One
Karakteristike kod ovog hrvatskog novog električnog automobila su stvarno odlične – do 1,088 konjske snage, ubrzanje mu je od 0 do 100 km/h za nekih samo 2,6 sekundi, tj. od 0 do 200 km/h za samo 6,2 sekundi, dok mu i najveća brzina koju nam doseže ovaj automobil već iznosi čak 355 km/h.
Rimac Automobili kreću sa osvanjem tržišta za ono što je dokaz već 6 do sad prodanih Concept One automobila. Cijena se mu kreće na oko 675 thiljada funti.

 

Nastali su u garaži, a već danas ovdje, na tako jednom od najznačajnijih salona automobila na svijetu, nemali  broj je renomiranih automobilskih brendova koji sve od nas preuzimaju komponente. Od tako  sna i zanesenosti, tako od garaže smo danas , u maloj Hrvatskoj koja se u globalnoj automobilskoj velikoj industriji participira vrlo skromno, stigli i do globalno respektabilne te  visokotehnološke tvrtke sa 260 zaposlenih, tvrtke a čiji proizvodi nam  itekako pronalaze novo  tržište, istaknuo nam  je na početku svog obraćanja novinarima pa prigodnoj press konferenciji ovogodišnjeg, 87. po redu salona automobila u Ženevi Mate Rimac, vlasnik istoimene tvrtke iz
Svete Nedjelje je i pridobio velike nove simpatije novinara.

Benzinci tu ne posustaju
I on se ubrzava fantastično, maksimalno i do 420 km/h, a mogao bi i još bi da na tom stupnju nije zapravo – elektronski limitiran. Cijena koju imamo? »Sitniš« zar od 2,4 milijuna eura i to no prije što se dodaju tu porezi i trošarine. Do njega  smjestio se Pagani sa svojim autom Huayarom roadster a čija je pak »nabavna« cijena – do 2,2 milijuna eura. Preračunato za strano  hrvatsko tržište, sa davanjima, riječ je tu o automobilima koji ipak prelaze iznos od 30 milijuna kuna. Po jednom komadu.

Ono što  također je obilježilo Ženevu tu su električni automobili i nastanak sasvim drugih novih tvrtki koje oni i  proizvode. Ne samo »iz garaže« kako  rekao je Rimac, ali sa internetskim suportom već svakako da. Jedna od njih je i Micro iz Züricha, ali i povezan s talijanskom produkcijom, čiji  proizvod je  Microlino također i bio vrlo zapažen. Pa je etablirani Smart, a kako dalo se nazrijeti i globalni su divovi ubrzano prešli  na struju kako bi i oni  spremni dočekali novo desetljeće prema kojem će većina automobila biti upravo takva – na struju.

A osim i njega, posebno je zanimljivog hrvatskoj javnosti koja tu naprosto čezne za globalnim gospodarskim uspjesima, Ženeva  još jednom je pokazala kako u njoj – caruje luksuz. I tako ako ste mislili kako i Mercedes, BMW, Ferrari ili još i  Porsche proizvode  samo skupe, pa i preskupe jako  automobile, novinarska javnost je  na prvom danu koji  posvećen je isključivo »sedmoj sili«, na kojem okupilo se oko 12 tisuća medijskih djelatnika, mogla i upoznati poznati Bugatti Chiron.

 

 

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga.Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori