Biznis

Ko prednjači u poslovnom svijetu? Volkswagen ili Škoda?

Ko prednjači u poslovnom svijetu? Volkswagen ili Škoda?

 

Čelnog čovjeka iz  američke korporacije nam uvijek, pa barem ako  suditi je prema američkim filmovima, mi možemo vidjeti u moćnoj crnoj limuzini a dugačkoj i do desetak metara, svih zatamnjenih stakala i sa uvijek sarkastičnim vozačem. Ali ,naravno, taj isti će CEO da u svojoj garaži i ima nešto oko desetak novih turbo skupih automobila, od onih najmodernijih i drugih najbržih pa do sve određenih starih klasika. Pak ako vratimo  se mi  u našu  stvarnost, a pogotovo tu čelnici kompanija se ne voze baš u limuzinama, što  evidentno  svakome je i tko se ikada tu prošetao po gradu ili na cesti tražio duge limuzine. Kompanije se u posljednjih tu nekoliko godina i nisu nešto baš bile zainteresirale za nabavu modernih vozila za svoje luksuzne vozne parkove jer, je eto, navodna dugogodišnja kriza gospodarstva i teška  recesija u zraku jednostavno su prisilile njih većinu na jaku štednju. No to se mijenja.

 

– Poslovnim vozilima se  koristi i više nego njihovim osobnim pa  samim time se i oni češće zato i mijenjaju. Budući da  percepcija financijske je nešto malo  krize iza nas, vidimo vozni se  parkovi ponovo  obnavljaju. Nažalost, naša poslovna je flota za menadžere tu uglavnom  u klasi modernog Passata, a za nešto tu viši menadžment u klasi poznatih Audija. Popularna tu je i poslovna Škoda. Performanse još koje se danas i traže su, tu osim udobnosti, i drugi standardni paketi različitih nešto vrsta senzora i kamera – izjava je  vlasnika PR agencije Apriori World.

Propisana poznata automobilska politika

Nedavno  Erste banka je putem natječaja bila i izabrala vozila koja su svojim performansama bila odgovarala njezinoj automobilskoj prednjačkoj politici. – Riječ tu je o nekoliko samo kategorija vozila, a i na ovom su natječaju tu odabrani naravno poznati VW Passat, zatim i Škoda Octavia 2,0 TDI i te nova Škoda Octavia 1,6 TDI – još nam poručuju  iz Erste banke. Njihova je politika upravljanja poslovnim voznim parkom vrlo, vrlo  jednostavna. – Sukladno s politikama dodjeljivanja i sa potrebnom upotrebe službenih automobila još je u Erste banci i drugim članicama iz Erste grupe, je još i definiran i rok upotrebe kod  službenih vozila, a on i ovisi još o prijeđenoj kilometraži svih  automobila i/ili nekom vremenu za  njihove upotrebe. Kada nam vozilo dođe do  određenih preporučenih parametara (a to je nam otprilike 150.000 kilometara i/ili pet godina starosti), tu već i počinje proces nabave nekog  drugog vozila te zatim i  prodaje starog – to je sve što poručuju  u toj banci.

Spomenimo još i ovdje kako je, primjerice, još u Croatia Airlinesu prosječna starost za kompanijskih vozila do desetak godina i kako se ona redovito održavaju, a za posljednjih par mjeseci nije se tu obnavljao njihov vozni park. Dok zato još Raiffeisen banci, primjerice, u ovo  posljednje vrijeme također se i nisu nabavljali neka nova vozila.

 

– Najpopularnija su vozila koja imamo iz grupacije Volkswagena te iako mi za sada nemamo ni potrebu za nekom zamjenom voznoga parka, ako pokaže se  potreba za obnovom, vjerojatno da to će nam opet i biti vozila iz već navedene grupacije Volkswagena – kažu iz RBA. Istu ovu marku automobila vole i u  poznatoj Addiko banci. Iako nisu još nabavljali nova vozila u posljednje vrijeme, vozni park ove banke je propisan internim procedurama i internim standardima. – Tu trenutačno  u voznom parku je najviše novih vozila iz marke Volkswagen. Naravno obnavljamo ga mi i prema potrebi i prema zahtjevima posla – poručuju oni iz te banke.

Prodaja automobila u zemlji  Hrvatskoj nešto posljednjih mjeseci raste, čemu  svakako su i pridonijeli službeni automobili. Prema podacima iz Centra za vozila Hrvatske, tu je i novih vozila koja su po prvi put i bila na jednom tehničkom pregledu bilo lani je do  45.600, što je  čak za 23 posto nešto više nego u prethodnoj  godini. To ujedno je  i najveći nam broj od novih automobila ikad registriranih prvi put od godine 2008., kada ni kriza još žestoko nije bila udarila to  gospodarstvo. U ovoj se  statistici najviše još i  spominju automobili poznate grupacije Volkswagen. Budući da gospodarstvo se okrenulo novim pozitivnim predznacima, a kako i kada kompanije sve sa  sebe otresu čađu od financijske krize, može očekivati se još aktivnija kupnja kod službenih automobila. Jer i onome tko službeni automobil je kupio davne 2007. ili 2008., ali još ga  do danas nije nikako ni mijenjao, za to je mu  itekako vrijeme.

Test automobila prije odabira

Za tu razliku od bankara, Ina već ima malo neke drugačije potrebe. Njezina flota tu uključuje široki spektar i šarenu lepezu vozila – od osobnih, do preko lakih auta komercijalnih do tegljača. U skladu sa svim tim, specifikacijekod  vozila i njihove sve karakteristike variraju. – možda mi preferiramo neke posebne brendove,ali i štoviše, je naša  politika da imati tu što veći izbor i veću  mogućnost kod korištenja prednostima od ponude  različitih brendova sukladno sa potrebama poslovanja. U skladu sa tom javnom politikom se naša flota sastoji i od vozila određenih različitih brendova. Naravno, pri svakom izboru vozila, uz  par osnovnih kriterija zadovoljavanja poslovnih potreba, važnu ulogu svima još  ima i cijena te  stvarna troškovna učinkovitost kod pojedinih modela i onih bendova u duljem razdoblju – priča je u Ini.

 

– Najpopularnija su  vozila  Audi, Škoda i Passat, a  i kao su to gospodarska poslovna vozila još su i  caddy i pick up vozila Fiata, poznate iz Peugeota i iz Volkswagena. No još  u poslovnom segmentu nam raste prodaja tzuv minivan kombija potrebnih  za prijevoz putnika – napominje tu Koletić, koji još i kaže da njega kao osobu još iz privatnog poduzetništva baš u ovom posebno trenutku samo zanimaju atraktivna vozila iz poznatih  marki Volvo i Audi.

No kako neke tvrtke za svoj vozni park tvrde da moraju obnavljati mnogo češće nego je slučaj kod ostalih. Jedna tu od takvih je tvrtki i Cammeo Grupa, a koja je u pravilu za svoj vozni park kao  taksi-djelatnost i obnavlja ječak svake dvije godine.

– Prije no se  što tu  odlučimo za određenu voznu marku i model određenog vozila, testiramo ga, pa  da bismo bili uvjereni da on je zaista  u skladu sa našim najvišim mogućim  standardima. Upravo je prošle godine Cammeo Grupa si promijenila svoj veliki vozni park, odnosno za model vozila kojem ona pruža puno povjerenje. Prilikom ovog donošenja odluka i o nabavci drugog modela smo vodili  računa o samo tri ključne stavke – udobnosti za putnika, sigurnosti te i još ekološkoj osviještenosti – kažu nam iz  tvrtke.

 

Svoje povjerenje su i ovaj put dali auto modelu Dacija Logan MCV, koja iznimno ima tu veliki prostor u svom stražnjem dijelu od vozila, čime  putnicima se još i osigurava visoka razina za udobnost tijekom vožnje. – Naše Dacije Logan MCV LIFE, još su u karavanskoj verziji, a pokreće ih Renaultov motor 0,9 TCE s 66 kW, što  sasvim je  dovoljno i za naše obične  gradske vožnje. Ono što mi  bismo također ovdje vam istaknuli a kao prednost kod  tog je vozila  i njegova tvornička ugradnja plina, čime mi izravno sudjelujemo i u smanjenju kod emisije ugljičnog dioksida u atmosferi. Sada, već nakon skoro i  godinu dana za korištenjem  tih vozila, a kojih imaju  gotovo do 300 diljem Hrvatske i koja sve su ukupno prešla oko približno čak 40 milijuna kilometara – sa ponosom možemo tu reći da mi smo zadovoljni sa omjerom kod  kvalitete i kod cijene naših vozila iz Dacija, kao i sa  iskazanim mogućnostima – zaključuju nam iz Cammea.

Osobne sklonosti

Iako  Audi je  najčešće korištena marka od automobila, za zaposlenike  tvrtke koji mogu sami tu odabrati marku ili odabrati neki od modela koji njima odgovara baš njihovim poslovnim ili samo  privatnim potrebama tako se u slučaju potrebe za određenim obiteljskim automobilom još najčešće biraju VW Touran ili  vozila tipa Sharan – poručuju još  iz Lidla.

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga.Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori