Novosti

Zbog čega ljudi ovo rade automobilima

U moru opcija, boja, preinaka, prerada i dorada s kojima se na tržištu možemo počastiti, ljudima čak i ovakve nepotrebne gluposti padaju na pamet.

Da li se sjećate vremena kada je prvi „The Fast and the Furious“ stigao u naša kina, te kada su Vin Diesel i Paul Walker započeli svoju sagu o porodici, prijateljstvu, sporadičnom „tjuniranju“ automobila i krađi DVD-playera?
Naravno da se sjećate.
Taj film je stvarno bio doživljaj i ako ćemo realno, po izlasku je za tuning-scenu na globalnom planu napravio stoput više od svih medija zajedno, i to od početka vremena do tada. Ali ovaj  film će se zauvijek pamtiti zbog scena koje su se po izlasku iz kina i ulaskom u garažu imao mogle vidjeti: svaki drugi automobil je tek nakon okretanja ključa u bravi paljenja bio na 74,000 okretaja u minuti, a masa njih ih je iz čista mira škripala gumama prema izlasku iz garaže.

Od tog momenta i tog filma otpočinje nekoliko puta pojačana saga o tuningu, stylingu i javnom pojavljivanju subkulture koja je u svijetu spojlera, felgi i ovjesa pronašla svoje mjesto.
Tada su i u našim krajevima krenuli prvi forumi, okupljanja, a na kraju i prva službena, legalna i organizirana utrka ubrzanja na ovim prostorima.

Ovakve su scene popularizirale svijet tuninga.

Od tada do danas svijet je na globalnom planu zahvatila tuning-groznica. Na internetu se pojavilo mali milijun stranica, na Youtube je predstavljeno more projekata, te do danas svako malo imamo prilike vidjeti nešto novo i nikad prije viđeno.
Stoga  čudi kada usprkos ovoj globalnoj tuning-maniji neki ljudi sa svojim idejama odlaze još nekoliko koraka dalje.

Prvi primjer: Golf „dvojka“ koji je prekriven kokicama

Dobro ste pročitali, nekome je palo na pamet spremiti Golf Mk.2 u garažu te ga pokriti svježe pečenim kokicama „u ime umjetnosti“.

"Dvojka" spremna za odlazak u kino.

Taj netko je Lucas Danehnl, momak koji svoje vrijeme provodi studirajući na sveučilištu Braunschwig, a u slobodno vrijeme svako malo planira i postavlja eksponate, da bi fascinirao kolege i profesore s fakulteta. Za ovaj Golf Lucas kaže da je riječ o automobilu iz 1983. godine, tj. godine kada je i on rođen. Njemački je, jako je popularan i podsjeća ga na mladost koju je  provedio u društvu porodice i prijatelja sa kojima je  volio otići u kino. A u kinu se uz film, naravno, uvijek jedu kokice i to je za njega  dio kompletnog iskustva.

Ovaj Golf koji je prekriven kokicama ima svoju striktno definiranu idejnu bazu te predstavlja pomno osmišljen projekt.
To je sasvim u redu, ali i dalje ne znači da generalno gledano ima nekog smisla i da je svijet zbog ovakvog Golfa „dvojke“ na bilo koji način ljepše mjesto.

Drugi primjer: Subaru „dentalne“ tematike

 

Biti dizajner znači i biti „originalan“ u svom pristupu i izričaju, ali i u pogledu na svijet oko nas. S druge strane, biti umjetnikom također donosi određene posebnosti u glavi i oko nje. Biti i jedno i drugo često ne ispadne tako dobro, a za to je možda najbolji primjer g. Rex Rosenberg i njegov Subaru.

Najobičniji Legacy iz 1995. godine, u Rexovom je vlasništvu postao pokretna reklama za zubare i oralnu higijenu. Na automobilu se nalazi preko trideset kilograma umjetnih zuba, dentalnih odljeva i sličnih zubarskih proizvoda, a  tu je i još tridesetak kilograma raznoraznih detalja koji asociraju na dentalnu medicinu. Na automobil je postavljena  ogromna količina „gebisa“, mali milijun četkica za zube, lutaka s otvorenim ustima te sličnih detalja koji ovaj Subaru ne čine nimalo prijatnim za oko.

Koliko li je penzionera doniralo dijelove za ovaj Subaru...

Ako ćemo realno, ovaj „Chewbaru“  zapravo djeluje pomalo zastrašujuće i jako neukusno.

Tokom posljednjih desetak godina, Rex je za volanom zubarskog Subarua prošao oko 90,000 milja unutar 38 američkih saveznih država. Automobil je izložen na više od četrdeset raznoraznih priredbi. Ali usprkos tome nitko osim Rexa ne zna kako je i zašto do ove ideje došlo.

 

Treći primjer: Audi TT prekriven čokoladom

Belgijski proizvođač čokolade, Joos Arijs, a Audi je njemački proizvođač automobila, samim time automatske i instantne veze možda mogu biti jasne nekoj krajnje poremećenoj osobi. Za nas ostale je ipak potrebno objasniti kako je i  zašto ovaj automobil nastao.

Ideja je zapravo bila da se napravi pokretna reklama za tvornicu čokolade i pri tome je kombinirati s jednim od najzanimljivijih dizajnerskih automobila na tržištu.

 

Zbog toga je tvrtka koja je posvećena posvećena čokoladi ušla u kombinaciju s tvrtkom koja je posvećena automobilima i to je uglavnom to.

Konačna fuzija ovog automobila i čokolade rezultirala je sa ukupno 27,000 čokoladnih bombona koji prekrivaju karoseriju Audija, a ukoliko ste kojim slučajem posumnjali, naravno da se veća količina čokolade nalazi i unutar automobila, kako bi je gosti sajma interijera mogli degustirati.

 

Četvrti primjer: Range Rover prekriven kovanicama

Nama normalnima ljudima, iz civiliziranog svijeta, ovako nešto sasvim sigurno nikada ne bi palo na pamet. Ali bogata ekipa već godinama ne zna ni što bi sama sa sobom. Zbog toga nimalo ne čudi da se prije nekoliko godina u Dubaiju pojavila tvrtka Cars Coin koja svoje poslovanje doslovce odrađuje kovanicu po kovanicu.

Ovaj je konkretan Range Rover iz 2013. godine prekriven s nekih 170 kilograma „sitniša“ kakav je u Dubaiju osnovna nomenklatura valute, odnosno na sebi ima točno 57,412 Dirham novčića.
To ovaj automobil u Dubaiju možda čini jednim od zanimljivijih automobila na cesti, ali u ostatku svijeta ovakav automobil bi mogao izazvati samo podsmjeh ili glasno vrištanje od smijeha.

 

Naravno da  Range Rover nije jedini automobil koji je tvrtka Cars Coin prekrila novčićima, ima ih još. Svi na sebi izuzev sjajnih i poliranih kovanica imaju i kraljevske obitelji i slične obiteljske portrete koji su razvučeni preko staklenih površina, tako da ovakvi automobili  služe  za samopromociju.

Peti primjer: Fiat 500 prekriven kosom

Ukoliko ste slučajno pomislili kako je „Chewbaru“ najgnjusniji automobil sa ovog kratkog popisa, onda ste se prevarili. Najgnusniji je ovaj maleni Fiat koji je  prekriven pravom kosom, i to uvezenom iz Indije.
Autorica projekta je Maria Lucia Mugno , talijanska stilistica, koja je još 2010. godine s ovim Fiatom ušla u Guinnessovu knjigu rekorda kao tvorac automobila sa najviše kose na sebi.

Koristi li ovaj FIAT šampon protiv peruti?

Automobil na sebi ima kose u vrijednosti od oko 80,000 eura, što ovaj projekt čini nepotrebno skupim.

Jasno je zašto je  Maria za ovaj dlakavi automobil odabrala baš Fiat 500. U krajnjoj je liniji ona Italijanka, pa drugačiji ishod nije bio za očekivati. S druge strane svijet koji naseljavaju frizeri i stilisti uvijek radije bira npr. Ford Fiestu, Mazdu MX5 ili pak Audi TT pa je Fiat 500 prekriven kosom izvan Italije vjerojatno čudan većem broju ljudi.

To bi bilo to što se tiče ovih suludih i poprilično blesavih ideja u sklopu se kombiniraju dva dijametralno suprotna svijeta.
Naravno da u današnje vrijeme ih ima još i jednako su tako sulude, ali čak se i oni automobili koji su presvučeni kromiranom folijom ili plišom iza ovih pet primjera mogu sakriti i predstaviti kao nešto sasvim normalno.

Interijer Cinquecenta podsjeća na porniće iz sedamdesetih...

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga. Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori