Lifestyle

Polovni Golf III – stigle su ga godine ali idalje uporno vozi

 

Trojka nam je jedan od   nezahtjevni h tipova koji trpi neredovito održavanje i grubosti pa je i dalje tražen.Većina naših Golfova treće generacije koji se voze  svim našim cestama već  nam je punoljetna i rijetko koji od njoh ima ima manje od stvarnih 300.000 prijeđenih kilometara, ali Trojka golf nam je  i dalje je jedan od  posebnih i najtraženijih na tržištu polovnjaka. Razlozi su tako dobro poznati: to je dokazano najizdržljiviji  auto te je za održavanje jedan od najmanje problematičnih ali i zahtjevnih auta tog doba, a cijena mu je već dovoljno niska da ga mogu kupiti i studenti kojima se preko ljeta posrećio bolje plaćen posao. Tako se uz malo truda mogu naći primjerci prvih godišta proizvodnje u relativno pristojnom stanju već za oko 5000 kuna, dok se za novije dobro sačuvane turbodizelske verzije traži oko 25.000 kuna. A dosta mehaničara s dugogodišnjim iskustvom tvrde da je riječ o najkvalitetnijem Golfu ikad, boljem i od Četvorke.

Izvedba  ,mu je je masivna ali  i robusna, pa ono ko  malo francuskih i talijanskih konkurenata starih dvadesetak  nekih godina koji  nam se još kotrljaju, uglavnom su nam i u puno lošijem i u rasklimanijem stanju od većine Golfova, otpornih na grubu i vožnju po lošim cestama, nemarno održavanje ili veliku kilometražu. Podvožje dugo može dobro trpjeti veća nam  težinska opterećenja, a najslabija su mu točka prednji amortizeri, naročito da tad kod naših dizelskih verzija. Veliku  samo kilometražu teško ćete „pročitati“ i na temelju stanja unutrašnjosti. Sjedala gube tvorničku formu tek nakon izrazito dugog korištenja, a tvrda plastika je iznimno izdržljiva, jednako kao plastični upravljači, puno otporniji od kožom presvučenih… Očekivano, u našoj ponudi prevladavaju  takvi 1,9-litreni dizelaši i do u tri izvedbe snage (atmosferski 64 KS, turbodizelski 75 KS i i turbodizelski TDI s izravnim ubrizgavanjem od 90 i 110 KS). Početni dizelaš je veoma slabašan, ali nam je bez puno održavanja i kod većih zahvata prevaljuje  i preko pola nekoh milijuna kilometara, a sa turbodizelašima  od 75 KS ne treba riskirati. Imaju  problematičnu izvedbu zupčastog remena kao  koljenastog vratila pa su zabilježeni slučajevi sudaranja klipova i ventila, što posljedično dovodi do generalne reparature motora. Najbolji omjer potrošnje i performansi daju TDI motori, ali su i najskuplji.

Slikovni rezultat za GOLF 3 engine bay

Pri kupnji ovakvog dizelaša treba mo posebno biti oprzni, jer prodaju nam se uglavnom kada sui  već već preko svake naše  mjere istrošeni  odnosno i  izvoženi, često ili i nikako održavani, pa nam slijede veća ulaganja. Unatoč tomu, benzinci su nam slabije traženi. Najboljim se ovako  pokazao srednji u ponudi, ali kod nas je itekako i rijedak 1,6-litreni (75 i 100 KS), ali loš nam izbor uopće nije niti  ni osnovni 1,4-litreni sa 60 KS. Ne trebamo strahovati od posebno  velikog manjka snage, jer Golf  nam je prije dvadesetak i nekih godina težio tek 1000 kilograma, manje nego i od današnjih modela niže klase. Premda nam je dizelaš na ovom našem tržištu kasnije lahko prodati, rabljeni nam  benzinac je sigurnije ali i jeftinije rješenje za sve one koji nam ne  namjeravaju raditi maratonsku kilometražu.

VW GOLF 1.4 (1991.-1997.)

GODIŠTE 1997.

CIJENA 3000 KM

Kilometraža: 266.000

Motor: benzinski

Obujam: 1390 ccm

Snaga: 44 kW/60 KS pri 5200/min

Moment: 116 Nm pri 2800/min

Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije: 402x169x143 cm

Međuosovinski razmak: 248 cm

Brzina: 157 km/h

0-100 km/h: 15,9 sekundi

Potrošnja: 7,2 l/100 km

Volkswagen Golf treće generacije…mk.3…„trojka“…„trica“…„truja“…

Kako god ga nazivali ovaj automobil, dotični je itekako i sam po sebi zaslužuje svojevrsno poštovanje, jer ako išta ni već ništa drugo, isti nam  je zaslužan za nastavak snage o jednom je  od najprodavanijih modela automobila svih naših vremena. Doduše, mnogi   Golfu mk.3 „zamjeraju“ tek manjak osobnosti, te hrpetinu  nekoh edicija edicija koje ni u naznakama nisu imale posebno nikakvog smisla, pa je priča oko ovog nam automobila istovremeno zanimljiva al i  kontroverzna.  Zatimnam  je tu svijet tuninga koji nam ovu generaciju Golfa nimalo uopšte i nije štedio, pa su tokom posljednjih godina poput onih  gljiva poslije kiše rasli doista  i svakojaki primjeri  kod „stiliziranja“ ove nam generacije „Golfijanera“.Neke tako  su  nam bile itekako oku posebno ugodne, dok su neke neke ne samo graničile s apsolutnim  i neukusom vlasnika, već su na samom neukusu uporno  tako pomicale granice. Uostalom, samo kad  zavirite u našu povijest kod domaće scene koja nam  podrazumijeva pimplanje po automobilima i šta sve će vam  tako istog momenta postati jasno. Usprkos svemu tome Golf broj tri u rječniku ostaje kao pouzdan, jednostavan i maksimalno iskoristiv automobil koji samim svojim postojanjem čini svijetu automobila jednu veliku uslugu.

 

Iskreno, nikada nismo  jedni  od onih koji tako razmišljaju, jer nakon „jedinice“ i „dvojke“ treća generacija ispada i previše i  poprilično bezličnom hrpom lima ali i naravno plastike. Gore nam  pomenute edicije poput „Bon Jovi“,ili  „Rolling Stones“ ili  „Pink Floyd“ nisu imale apsolutno nikakvog smisla, no u usporedbi sa ovakvom edicijom pod nazivom „Croatia“ ispadaju nam pod  nekim od najpoželjnijih posebnosti iz svijeta automobila općenito. Cijeloj priči nije pomogla ni „Harlequin“ verzija modela, koja je itekako i svojoj  usprkos ideji nalik pokretnoj jednoj reklami za tadašnje marketinške posebne aktivnosti  iz modne kuće Benetton koja je doživjela svojevrsnu nam slavu, ali sve to zajedno itekao  pomnoženo s 13,843 nije nam spriječilo kult Golfa od nekog daljnjeg porasta. Stoga već  smo samo zbog toga „trojka“ apsolutno zaslužuje  poseban espekt, a onda  nam je tu i još jedan razlog – „četvorka“ koja  nam je zbog svoje velike apsolutne bezličnosti ali i sivila čak i u svojoj „paprenoj“ verziji  nam je bila uvreda za svaki Golf s oznakom GTI. Uglavnom, posebna  „trojka“ je za one mnoge zakon i iako  nam mogu reći da meni nikada nije bila, na neki način razumijem  samo one koji tako razmišljaju (ili citiraju riječi svog tate, djeda ili susjeda).

Za sve koje od  njih ovih dana na renomiranom na Njemackom oglasniku  poznatom Mobile pojavio jedan interesantan  postoji i  oglas u sklopu kojeg privatni vlasnik ne prodaje automobil čiju su nam oznaku generacije kao Hrvati dvaput učili pa pokazivati prstima, odnosno Golf mk.3. Sam nam naslov ovog oglasa navodi pomenuti Golf tamno crvene boje (ili bolje rečeno boje „trule višnje“ za one koji uz Volkswagen prate i Opel), automatski  mu mjenjački sklop, klima-uređaj i cijenu od 13,995 eura. Da, dobro smo mi to  pročitali – u zemlji gdje je Golf „trojku“ moguće samo  kupiti za vrećicu kikirikija ili kutiju cigareta, ovaj nam se drznik usudio oglasiti svoj primjerak za tu ogromnu količinu novaca.

Samim time smo se vrijedi naravno  zapitati ko je tu lud i zašto nam je cijena toliko visoka. Doduše, dio s „atraktivnošću“ ovog automobila  i nije nam toliko daleko od istine koliko nam se se možda na prvi pogled čini, jer ovaj  nam Golf izuzev  kod sveg navedenog ima i posebnu  servisnu knjigu debljine prosječne jedne hotelske Biblije, a onda je tu i originalna kilometraža koja (vjerovali ili ne) iznosi skromnih nekih 2,330 kilometara.

 

 

 

 

 

 

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga. Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori