Novosti

Skriveni farovi: Gdje su nestali?

Ako ste slučajno rođeni između 1936. i 2004. godine i ukoliko sebe opisujete kao auto-entuzijasta, pretpostavka je da ste se barem jednom zapitali istu stvar vezano uz ovu tematiku.

Kada u glavi krenete nabrajati svoju garažu snova, sjetite se modela koji jedni s drugima nemaju ama baš nikakve veze, jer budimo realni, staviti Lamborghini Countach i Peugeot 205 Gti u isti koš baš i nije moguće. Ali svačija se garaža snova uz malo mašte i znanja pretvara u naizgled razbacanu hrpetinu lima i tehnologije, pa na takvo razmišljanje gledamo kao na nešto sasvim normalno i prirodno.

Ali ako se čovjek malo zagleda u detalje, postoji nekoliko razloga zašto se baš pojedini modeli nalaze u našim zamišljenim garažama snova.
Riječ je o detaljima koji  nemaju baš nikakve veze sa stvarnošću i stvarnom upotrebljivošću pojedinog modela koji je svoje mjesto našao u garaži snova, nego se uglavnom radi o dojmu koji automobil sam po sebi dodaje, tj. o dizajnu koji ili privlači ili odbija.
Pa u toj maniri evo jednog detalja koji u sklopu današnje auto-industrije jako nedostaje.

Mislim da je Countach i dan-danas puno bolji poster-materijal od bilo kakve pripadnice "nježnijeg" spola

Naime, ukoliko ste nekim slučajem  odrastali u osamdesetima, sigurno ste kao automobil snova imali neki super-sportski automobil tog vremena. Mnogi se sigurno nisu mogli odlučiti između Lamborghini Countacha LP5000S, Ferrarija Testarosse i F40, te Porschea 911 i Chevroletovog savršeno neupotrebljivog modela Corvette C4.
Uglavnom, ako pobliže pogledate gore spomenute automobile, uočit ćete dvije stvari:

Prva je da gore navedeni automobili nemaju veze jedan s drugim, te ih je u smislu dizajna u pravilu teško međusobno uporediti, dok druga većinom ipak ima zajedničku tačku, a to su skriveni farovi, odnosno „Pop-up“ svjetla, kako su ih od milja nazivali ljudi bliski svijetu automobila.

Geneza ovih svjetala kreće od 1936. godine, kada je američki proizvođač automobila Cord predstavio model 810, na čijem su oblom prednjem dijelu svoje mjesto našla dva poklopca u boji karoserije ispod kojih su se skrivali okrugli farovi.

To je dočekano s oduševljenjem, jer je dizajnerski automobil bio čist, te mu prednji kraj nisu kvarili zakonom propisani oblici svjetala.
Ali nakon Corda 810  „Pop-up“ svjetlima se gubi trag na nekoliko desetljeća, a  prve sljedeće farove tog tipa moguće je naći tek šezdesetih godina prošlog stoljeća.

U to vrijeme je legislatura i dalje propisivala „izvana zatvorena svjetleća tijela okruglog ili rektangularnog oblika“, što je zapravo bila regulativa s kojom nije teško živjeti. Ali problem je bio to što se dizajnere nije pitalo da li se slažu  s time, a kako dizajneri često nisu baš pretjerano normalni ljudi, jednostavno se moralo poraditi na nekoj vrsti izbjegavanja tog pravila.

Tada se neko najvjerojatnije sjetio Corda 810, pa je svijet automobila dobio jednu sasvim novu priču o skrivenim svjetlima koja su se tako mogla uklopiti u ama baš svaki dizajn.

Chevrolet Camaro Z/28 - automobil s "alternativnim" mehanizmom skrivanja farova

Mehanizama i načina skrivanja prednjih farova je tokom nekoliko desetljeća osmišljeno mali milijon, pa su se tako pojedini modeli svojom inovativnošću skrivanja farova isticali i po tome, te su na tržištu djelovali „drugačijima“, ali većinom su ovi farovi bili sluge niskih prednjih dijelova automobila, pa su većinom izgledali poput nekih izrezanih vrata na prednjem dijelu poklopca motora ili branika, a pritiskom na dugme jednostavno su se dizali iz karoserije.

 Takve su farove skoro instantno usvojili Ferrari i Lamborghini, a nakon njih je krenula apsolutna manija u sklopu koje su čak i neki naizgled bezvezni automobili poput Mazde 323F ili Honde Accord skrivali svoje farove od pogleda. Uglavnom, „Pop-up“ farovi bili su obavezan dio priče o ekskluzivnosti i prestižu koji su pojedini proizvođači automobila donosili na tržište u sklopu svojih modela.

Ovakve scene su se kad-tad morale dogoditi, no popravci mehanizama za podizanje i spuštanje farova u pravilu nikada nisu bili skupi

Naravno, kako to uglavnom biva, nitko nije puno razmišljao o dugovječnosti motorića koji su bili zaduženi za podizanje i spuštanje takvih farova, pa se s vremenom često događalo da sistem jednostavno posustane i farovi ostanu dignuti ili spušteni.

S vremenom nije rijetkost bila situacija u sklopu koje bi samo jedan far izašao na površinu, dok bi drugi ostao skriven u rupi, pa bi takav automobil izgledao poput nekog jednookog gusara iz bajkovitih prikaza nekih prošlih vremena i sve što je nedostajalo do punog vizualnog dojma bila je papiga.
Uglavnom, malo pomalo je i taj modni detalj na automobilima prvo postao skoro ekskluzivno rezerviran za sportske automobile iz devedesetih, da bi do 2004. godine taj trend skrivanja farova sasvim nestao iz svijeta automobila.
Zapravo su „Pop-up“ farovi zauvijek ugašeni kada je Chevrolet ugasio proizvodnju Corvette C5, te kada je Lotus Esprit V8 nestao iz ponude tog britanskog proizvođača, te od tog vremena ni ovakvih svjetala više nema u ponudi.

Sredinom devedesetih je velika većina sportskih automobila imala "Pop-up" farove...

S jedne strane ovakav potez je sasvim logičan, jer je osim zamora materijala (tj. motorića i sistema otvaranja takvih farova) problematika bila i u aerodinamičkim osobinama automobila, odnosno u koeficijentu otpora zraka, ali uprkos tome što u potpunosti razumijemo razloge zbog kojih ovakvih farova više nema u svijetu automobila, ne može se reći da ne nedostaju.

Pa eto, budući da smo sigurni da ima dosta onih koji ovaj relativno nepotreban i često kvarljiv dio automobila iz prošlog stoljeća gledaju s nostalgijom, uz odličnu video-kompilaciju spomenuli bi nekoliko modela koji su se „Pop-up“ farovima (i kvarovima) mogli pohvaliti:

Acura/Honda Integra, 1986–1989
Acura/Honda NSX, 1990–2001
Adams Brothers Probe 15, 1969
Adams Brothers Probe 16, 1969-1970
Adams Brothers Probe 2001, 1970-1972
Alfa Romeo Montreal, 1970–1977
Alpine A610, 1991–1995
Alpine GTA, 1987
Aston Martin Lagonda, 1976–1989
Aston Martin Vantage Zagato Volante, 1986–1989
Asüna Sunfire, 1993
Bitter CD & SC, 1973–1979
Bricklin SV-1, 1974–1976
BMW serije 8, 1989–1999
BMW M1, 1978–1981
Buick Reatta, 1988–1991
Buick Riviera, 1965–1969
Buick SkyHawk, 1986–1989
Cadillac Eldorado, 1967–1968
Chevrolet Camaro (opcija), 1967–1969
Chevrolet Caprice (opcija), 1968–1969
Chevrolet Corvette, 1963–2004
Chrysler 300, 1968–1971
Chrysler Imperial, 1969–1993
Chrysler LeBaron Coupé i Cabriolet, 1987–1992
Chrysler New Yorker Fifth Avenue, 1990–1993
Chrysler New Yorker, 1976–1981 i 1988–1993
Cizeta Moroder V16T, 1991–2003
Cord 810, 1936–1937
DeSoto, 1942
De Tomaso Mangusta, 1970–1971
De Tomaso Pantera, 1971–1974
De Tomaso Guarà, 1993–2004
Dodge Charger, 1966–1970
Dodge Charger Daytona, 1969–1970
Dodge Daytona, 1987–1991
Dodge Magnum, 1978–1979
Dodge Monaco, 1972–1973
Dodge Royal Monaco, 1976–1978
Dodge Stealth, 1991–1993
Dodge St. Regis, 1979–1981
Eagle Talon, 1990–1991
Ferrari 288 GTO, 1984–1985
Ferrari 308 GTB, 1975–1984
Ferrari 328, 1985–1989
Ferrari 348, 1989–1995
Ferrari 365 California Spyder, 1966–1967

Cord 810 kao prvi automobil ikad koji se na tržištu pojavio sa skrivenim farovima

Ferrari F355, 1994–1999
Ferrari F40, 1987–1992
Ferrari 400/412, 1976–1989
Ferrari 456/456M, 1992–2003
Ferrari 512BB, 1973–1984
Ferrari 365 GTB/4 & GTS/4 “Daytona”, 1970–1976
Ferrari 365 GTC/4, 365 GT4 2+2, 1970–1976
Ferrari GT4, 1974–1980
Ferrari Mondial, 1980–1995
Ferrari Testarossa, 512TR, 1984–1994
Fiat (Bertone) X1/9, 1973–1988
Ford Galaxie 500 XL, 1968–1970
Ford LTD, 1968–1970
Ford Probe, 1989–1997
Ford Ranchero (samo verzija GT), 1970-1971
Ford Thunderbird, 1967–1969
Ford Thunderbird, 1977–1982
Ford Torino Brougham, Cobra, GT 1970-1971
Geo Storm, 1990–1991
Ginetta Dare DZ, 1998
Honda Accord, 1986–1989
Honda CR-X, 1984–1987
Honda Integra, 1986–1989
Honda NSX, 1990–2001
Honda Prelude, 1983–1991
Iso Lele, 1969–1974
Iso Grifo, 1965–1974
Isuzu Piazza, 1981–1987
Jaguar XJ220, 1992–1994
Lamborghini Countach, 1974–1990
Lamborghini Diablo, 1990–1998
Lamborghini Islero, 1968–1969
Lamborghini Jalpa, 1981–1988
Lamborghini Jarama, 1970–1976
Lamborghini Urraco, 1973–1979
Lamborghini Miura, 1966–1973
Lamborghini Silhouette, 1976–1979
Lancia Montecarlo, 1975–1979
Lancia Stratos, 1972–1973
Lincoln Continental, 1970–1979
Lincoln Mark (serije), 1968–1983
Lister Storm, 1993–1999
Lombardi Grand Prix, 1968–1972
Lotus Eclat, 1974–1982
Lotus Elan, 1962–1973
Lotus Elan +2 model, 1967–1975
Lotus Elan M100, 1989–1995
Lotus Elite, 1974–1982
Lotus Esprit, 1976–2004
Lotus Excel, 1982–1992
Manta Mirage, 1974–1986
Maserati Bora, 1971–1980
Maserati Ghibli, 1966–1973
Maserati Indy, 1969–1974
Maserati Khamsin, 1974–1982
Maserati Merak, 1972–1982
Matra 530, 1967-1973
Matra Bagheera, 1973-1980
Matra Murena, 1980-1983
Mazda 323F, 1989–1994
Mazda MX-5 Miata, 1989–1997
Mazda RX-7, 1978–2002
Mercury Cougar, 1967–1970
Mercury Capri, 1991–1994
Mercury Marauder, 1969–1970
Mercury Marquis, 1969–1978
Mercury Montego, 1970-1971
Mitsubishi GTO/3000GT, 1991–1993
Mitsubishi Eclipse, 1990–1991
Mitsubishi Starion, 1982–1990
Monica 560, 1973–1974
Nissan Silvia/200SX(S12), 1983–1989
Nissan 180SX/200SX/240SX(S13), 1989–1994
Nissan 300ZX (Z31), 1984–1989
Nissan Pulsar/N12 NX/N13 NX/N13 EXA, 1983–1990
Oldsmobile Toronado, 1966–1969 i 1986–1992
Opel GT, 1968–1973
Panther Solo, 1989–1990
Plymouth Fury, 1970–1971
Plymouth Fury III (opcija), 1972
Plymouth Laser, 1990–1991
Plymouth Superbird, 1970
Pontiac Fiero, 1984–1988
Pontiac Firebird (uključujući Trans Am), 1982–2002
Pontiac Grand Prix, 1967–1968
Pontiac GTO, 1968–1969
Pontiac Sunbird SE/GT, 1986–1993
Porsche 911 (930) Turbo SE ‘Slantnose’, 1985–1989
Porsche 911 (964) Turbo S ‘Flatnose’, 1994

Lotus Esprit je prestankom proizvodnje obilježio i kraj "Pop-up" farova

Porsche 914, 1969–1976
Porsche 924, 1976–1988
Porsche 928, 1978–1995
Porsche 944, 1982–1991
Porsche 968, 1991–1994
Quantum Sports Cars 2+2, 1993
Reliant Scimitar SS1, 1984–1990
Reliant Scimitar SST, 1990
Reliant Scimitar Sabre, 1990–1993
Saab Sonett III, 1970–1974
Saturn SC2, 1991–1996
Subaru XT / Alcyone, 1985–1991
Škoda 1100 GT, 1970
Škoda 110 Super Sport “Vampire the Ferat”, 1971
Tatra MTX V8, 1991
Toyota 2000GT, 1967–1970
Toyota Celica, 1984–1993
Toyota Corolla (neke verzije), 1983–1991
Toyota MR2, 1984–1999
Toyota Sprinter Trueno, 1983–1992
Toyota Supra, 1982–1992
Toyota Tercel, 1982–1988
Triumph TR7/TR8, 1975–1982
TVR 350i, 350SX, 1983–1989
TVR 350SE, 1990–1991
TVR 390SE, 1984–1989
TVR 420SE, 1984–1989
TVR 400SE, 1988–1991
TVR 400SX, 1988–1991
TVR 430SE, 1988–1991
TVR 450SE, 1988–1991
TVR 420 SEAC, 1986–1988
TVR 450 SEAC, 1988–1989
TVR Tasmin, 1980–1988
Venturi Atlantique, 400GT, Transcup, 1987–1999
Volvo 480, 1986–1995
Vector M12, 1995–1999
Vector W8, 1989–1993
Vector WX-3, 1993
Zimmer Quicksilver, 1986–1990

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga.Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori