Novosti

AUDI A4 : Nema status VW ali premija vrijedi i kao rabljena za najpozeljnijeg!

Svako tko  ikada je sjeo u Audi A4 priznaje  da se on doima kao izuzetno kvalitetno izrađen, čak i jedan  korak više od ljute njemačke konkurencije BMW serije 3 ili čak i od Mercedesa C-klase. Zanimalo je nas još i ima li takav dojam potvrde i u stvarnosti, pa smo mi na samom kraju životnog vijeka kod modela B8 – novi A4 samo što on nije stigao – pronašli rabljeni model iz prve generacijske godine proizvodnje. Automobil  u sedam godina je promijenio tri vlasnika, ali prešao je umjerenih 135.000 kilometara. Izvana, sve što treba zahvaliti i nedavno lakiranim odbojnicima, nema ni gotovo nikakvih tragova tu godinama, niti o prijeđenoj kilometraži.

Povezana slika

VEZANE VIJESTI
Zavirivši tako ispod podnice ostali smo svi iznenađeni besprijekornim stanjem njegove karoserije i podvozja – karoserija mu je temeljito zaštićena, pa na njoj tu nema ni najmanjih tragova hrđe, ali ni korištenja, iako  zabilježeno je i da pojedine boje, poput crvene i plave, blijede mu brže od drugih. Mračan, ali zato bogato opremljen interijer sa sjedalima u kombinaciji kože i alcantare također  u izuzetno je dobrom stanju –izlizani su mu tek upravljač, ručica od mjenjača i tek  pokoji prekidač. U vožnji  sve mu je čvrsto i robusno kao i prvog dana, osim mjenjača čije  vodilice su sa vremenom dobile malo zračnosti. Automatski mjenjači su osjetljiviji  od ručnih, a kod manualaca problema s vremenom može još biti sa dvomasenim zamašnjakom, koji mu zna stradati zbog mogućeg grubog i nepažljivog rukovanja vlasnika a bez osjećaja za velik okretni moment turbodizelaša 2.0 TDI.

Povezana slika

Dvolitreni common-rail turbodizelaš do 140 KS, kakav  i primjerak je na fotografijama, je  najtraženija  roba i samo je činjenica da  riječ je ovdje o snažnom, štedljivom i jako izdržljivom motoru koji mu izvrsno drži cijenu kao rabljeni dovoljna je da on nadmoćno prevlada tržištem. Premda dovoljno je snažni, benzinski 1.8 i 2.0 TFSI su rjeđi, a naročito žedni 3.2 V6 snažan kao 260 KS. Dizelski 3.0 V6 nam nudi odlične performanse, ali je zato i osjetno skuplji.

Svi motori, uključujući i  ovaj 2,0-litreni turbodizelaš, znaju sa vremenom početi trošiti ulje, pa  treba ga redovito kontrolirati, a i u rijetkim slučajevima dogodi se da mu otkaže pumpa za vodu, zablokira centralno zaključavanje i rasklima mu se poklopac pretinca za rukavice. Modeli sa krovnim prozorom mogu bučiti, a prednji ovjes  dosta je osjetljiv, što  poboljšano je  faceliftom 2012. Na primjerku koji smo mi našli otkazala je hill-holder funkcija na automatskoj ručnoj kočnici, promijenjene su  mu prednje kočnice i kugle koje mu znaju stradati kad vlasnici dizelskih modela koji  teški su u nosu, velikom brzinom i nalijeću na ležeće policajce i druge neravnine na cestama. A prema riječima od vlasnika, potrošnja mu se kreće oko 7,5 litara u gradu i oko 5 na otvorenoj cesti.

Slikovni rezultat za rabljeni audi a4

Audi nije ipak  tek luksuzniji Volkswagen. U tvornici iz Ingolstadta vrijede kao nešto viši standardi, zbog čega se A4 već izvedbom kokpita jasno nam nadmašuje C-klasu i Seriju 3. Riječ je o pretposljednjoj generaciji B8, koja je punih sedam godina, uz jedan blagi redizajn, bila tržišni lider u klasi. Uvjerljiva njegova  svojstva te serije upoznali smo mi na testu i nedugo nakon dolaska na naše tržište. Kod A4, za razliku od C-klase s početka 2000-ih, nikada nije bilo ni najmanjih problema s limarijom i prohrđavanjem, te  i stariji primjerci su u pravilu u dobroj formi.
Dobro, legendarni problemi su s prednjim kuglastim zglobovima, ali i više u serijama B6 i B7, nego u nekim novijima (kao i u slučaju A6). Dizelaši 2.0 TDI neugodnosti su nam stvarali s ubrizgavanjem (piezo brizgaljke Siemens), a kod starijih su se mnogi   žalili na otkaz zamašnjaka kod podijeljene mase. Ali, pak sve u svemu, Audi A4 je nam  vrlo kvalitetan i solidan, a kad je njegovo održavanje u pitanju, na ruku mu zato  ide srodstvo s Volkswagenom.

Povezana slika
Treba računati još  i na visok rizik krađe, što ovdje pri izboru traži nam temeljitu provjeru svega, ako  ne kupuje se od provjerene tvrtke. S druge mu strane treba računati na njegovu poželjnu ugradnju mehaničke blokade mjenjača, nakon kupnje (ako nije ugrađena). Najisplativiji su mu osnovni dizelski modeli sa ručnim šaltungom. Kod novih  drugaje to  priča, ali integralni pogon (4×4), i pogotovo automatski mjenjač sa dvostrukom spojkom, nisu nam baš (uvijek) za preporuku.
Razlog je tu često u lošem održavanju i nemijenjanju ulja/hidrauličkih tekućina, jer oni kad dođu na red, upravo tada istekne garancija, pa je mnogi ‘zaborave’. Pogotovo treba ovdje  izbjegavati benzince s CVT mjenjačem Multitronic. Analizirali smo  mi model iz 2011., koji  prešao je 151.000 km, uglavnom na nekim dužim relacijama, redovito održavan je i u gotovo besprijekornom je bio  stanju. Ali nije to pravilo, jer malo će tko se željeti riješiti ovakvog udobnog, sigurnog, temperamentnog i štedljivog auta jer je njemu  ‘prošla moda’.

Slikovni rezultat za rabljeni audi a4

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga.Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori