Test

Test Peugeot 308

Diskretnim estetskim korekcijama izvana i unutra, proizvođač iz Sošoa udahnuo je neophodnu dozu svježine svom bestseleru, Peugeot 308, koji i dalje nastavlja da pljeni kvalitetom i dominantnim voznim svojstvima.

Iako je zadnjih godina potisnuta u drugi plan pod najezdom mnogobrojnih SUV modela, ova kompaktna klasa i dalje važi za najkonkurentniju u Evropi. U takozvanom C segmentu odavno vlada velika gužva, gotovo svi „mejnstrim” proizvođači su tu i „guraju” se za svoj dio tržišnog kolača, a i svi ozbiljno i temeljno rade na tome da pridobiju naklonost što većeg broja kupaca.

Na listi najuspješnijih, ovaj renomirani proizvođač iz Sošoa nalazi se poprilično visoko. Od predstavljanja 2013. godine, do izlaska restilizovanog modela, Peugeot 308 je uradio u 760.000 primjeraka. Čak i prethodne sezone “lav” je uspio da završi u top pet iza neprikosnovenog Golfa, Opel Astre, Škode Octavie i Forda Focusa. Svi ostali su mu gledali u leđa, a da bi to tako i dalje ostalo u Peugeotu su pravovremeno odreagovali restilizacijom.

Tako smo dobili modernizovanu „308-ica”. Estetske korekcije na spoljašnjosti prilično su svedene, a opet i dovoljno efektne da udahnu ovom modelu dozu svježine. Naprijed je došlo do repozicioniranja maske hladnjaka, osim toga što je blago podignut „gril“ je sada ukrašen prepoznatljivim amblemom koji se ranije nalazio iznad. Pored toga, uvedena su i tri nova usisnika za vazduh, čime je dobijeno na agresivnosti. A  promjene na zadnjem dijelu kompletirane su redizajniranim svjetlosnim grupama.

Foto: Aleksandar Savin

Francuski dizajneri nisu propustili priliku da našminkaju unutrašnjost. Kokpit je zadržao svoje prepoznatljivo ruho, a „pojačanje“ stiže u vidu modernijih materijala i većeg i savremenijeg ekrana koji je osetljiv na dodir. Promjene su dosta diskretne, aali nije bilo ni potrebno posezati za nekom ozbiljnom revizijom. Enterijer je oduvijek predstavljao jaču stranu Peugetovih modela.

Nova generacija je prije četiri godine promovisala potpuno novi pristup arhitekturi enterijera, tzv. i-Cockpit sa autentičnim rasporedom komandi i instrumenata. Volan je dosta nisko postavljen, za razliku od instrument table koja je visoko tako da vozač posmatra instrumente preko volana, a ne kroz njegov obruč kao što je slučaj kod svih ostalih modela automobila. A to je baš neobično i originalno riješenje koje nam se dopalo još kada smo prvi put testirali novi 308. Svojevrsnu specifičnost predstavlja i to što mjerač broja obrtaja ide u smjeru suprotnom od kazaljke na satu.

Enterijer zaslužuje visoku ocjenu i to ne samo zbog pomenute arhitekture, već i zbog toga što je pedantno i kvalitetno izrađen. Materijali su jako prijatni na dodir, završna obrada ne ostavlja mjesta nikakvim zamjerkama, a jedino nam je zasmetalo to što podesivi središnji naslon za ruke, koji je ujedno i poklopac kasete, ponekada zapne prilikom podizanja.

Foto: Aleksandar Savin

Što se tiče ponude prostora, Peugeot 308 ostavlja polovičan utisak. Naprijed je dosta komotno i komforno, ali bi pozadi dobrodošlo još malo prostora. Na zadnjoj klupi nije tijesno, ali je očigledno da je prostor  u određenoj mjeri žrtvovan zarad većeg gepeka koji zahvata gotovo nevjerovatnih 470 litara. To je dosta iznad prosjeka klase, gotovo u ravni limuzina iz višeg segmenta.

Ovom testiranom primjerku pogon obezbjeđuje benzinski THP turbomotor sa tri cilindra zapremine 1,2 litra. Ovaj agregat dolazi u dva nivoa snage – 110 KS, odnosno 130 KS. Mi smo vozili snažniju verziju, uparenu sa šestostepenim ručnim mjenjačem koji prenosi snagu na prednje točkove.  Opremljen sa dva bregasta vratila i sa četiri ventila po cilindru, malolitražni benzinac se pokazao kao veoma elastičan i temperamentan. Budući da maksimalnih 230 Nm obrtnog momenta ostvaruje već pri 1.750 o/min, bez problema “vuče” od 1.500 obrtaja u svim stepenima prenosa.

Foto: Aleksandar Savin

Povoljnom utisku o voznoj dinamici doprinosi i dobro oblikovan volan, malog prečnika i zadebljan, tako da savršeno „leži” u rukama. Prava je šteta što ručica mijenjača nema kraći hod, tada bi sportski ugođaj u kabini bio u potpunosti usklađen sa temperamentnim karakterom ovog „lava”. Pored performansi, gdje 308 hvata “stotku” za 9,6 sekundi i dostiže 209 km/h, dinamična vozna svojstva omogućavaju precizno upravljanje i sigurno ležanje, a cijelu priču upotpunjuju snažne i efikasne kočnice.

Ni benzinski agregati nisu “žedni” kao ranije. Čak i onda kada raspolažu natprosječnom snagom, “daunsajzing” u kombinaciji sa turbo tehnologijom učinio ih je ekonomičnim gotovo kao što je dizeli. Nama je Peugeot u gradskim uslovima trošio oko 6,5 litara dok je na otvorenom, u kombinaciji brže vožnje auto-putem i umjerene na magistrali, ostvario je prosjek od oko 5 litara.

Za kraj, treba pomenuti i to da je automobil u srednjem nivou Active sasvim pristojno “skockan”. Sa spiska opreme ovog modela ističu se automatski klima-uređaj, alu-felne 16”, ekran koji je osetljiv na dodir, dijagonale 9,7 inča, tempomat, pomoć pri kretanju uzbrdo, automatsko uključivanje svijetala i brisača, samozatamnjujući unutrašnji retrovizor, itd. A sve to dostupno je po cijeni od 15.690 eura, što je korektna ponuda za prilično ubjedljiv automobil kao što je Peugeot 308 Active 1.2.

Foto: Aleksandar Savin

 

Peugeot 308 Active 1.2 Pure Tech
Karoserija kompakt, 5 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.253mm x 1.804mm x 1.457 mm, međ. rast. 2.620 mm, masa 1.165 kg, prtljažnik 470 l
Motor benzinski, R3, turbo, 1.199 ccm; 130 KS pri 5.500 o/min; 230 Nm pri 1.750 o/min
Transmisija ručna, šest stepeni; pogon na prednje točkove
Oslanjanje napred MacPherson, nazad torziona osovina
Kočnice diskovi napred i pozadi
Pneumatici 205/55 R16
Performanse 0-100 km/h za 9,6 s; 207 km/h; 4,0 l, 104 g CO2/km

Ocene
+ Motor, originalan i kvalitetan enterijer, prtljažnik
– Prostor na zadnjoj klupi

Utisak
Mada ga je restlizacija učinila svežijim i modernijim, Peugeot 308 se i dalje ističe proverenim atributima kao što su originalno rešen kokpit i veoma dobra vozna svojstva

 

Izvor: TopSpeed

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga. Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori