Novosti

Najluđi Porsche 911

Porsche 911, pedeset i kusur godina star pogled na ideju oko toga kako bi pravi sportski automobil trebao da izgleda i jedan od najpoznatijih automobila na svijetu. Dokaz apsolutnoj inženjerskoj tvrdoglavosti, dizajnerske lijenosti, prestiža, sportskog pedigrea.
Uglavnom, 911-ica je tokom godina i godina svog postojanja doista redefinirala sve i svašta. Od osnovne ideje oko sportskog automobila, pa sve do zakona fizike. I zbog toga je masa ljudi jednostavno obožava.

Posljednja generacija na tržištu je aktualna već nekoliko godina i sa sobom osim tradicije kupcima donosi i brojne posebnosti u odnosu na konkurenciju. Ali to ne znači kako je aktualni 911 dosadan automobil, jer se na njemu konstantno nešto radi, revidira i dograđuje.
Uostalom, ni jedna dosadašnja generacija ovog Porscheovog modela nije raspolagala sa tolikim brojem opcija i varijacija na temu, pa je i to već nešto – posebno kada se u obzir uzmu poslovično poremećeni i posebno usmjereni GT-modeli.
Pod time naravno prvenstveno podrazumijevam Porsche 911 GT3 RS, ali ni „običan“ GT3 nije daleko od takve klasifikacije.

Ono kad 911 GT3 RS ispadne dosadan...

Ali šta učiniti kada 911 GT3 RS postane jučerašnja vijest?
Nekima bi na ovo pitanje bilo teško dati kvalitetan odgovor, ali za Porsche to nikada nije bio problem. Treba samo sjesti, promisliti, konzultirati se s umom nekog masovnog ubojice te na gotov proizvod zalijepiti oznaku GT, brojku manje od tri i par slova s kojima se označava ono najluđe što je Porsche u stanju ponuditi – a što je Porsche prije nekoliko dana i službeno učinio.

Konačan proizvod o kojem pričamo naziva se 911 GT2 RS. I to možda nije ništa baš posebno, jer je takvih oznaka bilo i na prijašnjim generacijama ovog modela.
Izvana ta priča o „manjku posebnosti“ još uvijek ostaje aktualnom sve do trenutka dok se čovjek ne zagleda u detalje, jer tada ti detalji počinju pričati jednu sasvim drugačiju priču.
…a zatim na red stižu i brojke koje su u smislu ovog automobila nešto doista impresivno i posebno.

Strašan automobil, zar ne?!

Aktualni Porsche 911 GT2 RS ima motor na istom mjestu kao i kod 911-ice– iza vozača. Sam motor poput mnogih drugih unutar aktualne generacije 911-ice ima šest cilindara i zapreminu od 3,8 litara. Ali za razliku od ostatka svite, na ovaj su zakačena dva Turbo-punjača, te je revidirano i dorađeno sve što se moglo, pa je rezultatno stanje moguće izreći u obliku skoro 700 konja i 750 Nm maksimalnog okretnog momenta.
U kombinaciji s najnovijom generacijom PDK-mjenjačkog sklopa sa sedam brzina, 911 GT2 RS do stotke ubrzava za 2,9 sekundi, te nastavlja divljati do momenta u kojem se kazaljka brzinomjera zakucava na 340 kilometara na sat.

Inicijalna testiranja potvrđuju da ovaj 911 nije samo najjači ikad, već i najluđi. Doduše, za razliku od prethodne generacije modela s tom oznakom i homicidalnim sklonostima istog, ovaj je GT2 RS upravljiviji i lakši za voziti. Ali to su informacije koje velika većina stanovnika planete zemlje nikada u stvarnosti neće moći potvrditi u praksi, pa se oko toga ne bi trebala lomiti koplja i pisati unedogled.
Zasad je dovoljno reći kako je Porsche 911 GT2 RS ovdje i da je svijet ljepši otkad se pojavio u svijetu automobila.

Ah te sitne doplate...

 

Iz Porschea nude i optimistične vijesti po pitanju sve te brzine i upotrebljivosti, i neki način se čak nadaju kako bi aktualni GT2 RS na „zelenom paklu“ mogao popraviti vrijeme od 6 minuta i 57 sekundi koje je prije nekoliko godina postigao model 918 Spyder. Koliko je to moguće ili ne, teško je čak i pretpostaviti, ali ukoliko ovaj suludi stroj u tome uspije, vrijedi pretpostaviti i da vrijeme od 6:43 nije nemoguće pregaziti.

Uostalom, u tom dijelu priče možda je najbolje citirati izjavu čovjeka pod imenom Frank-Steffen Walliser: „Ovo je sedma generacija 911-ice. Ima 700 konja i sve vezano uz njega je označeno sedmicama. Ali nemojte misliti da to podrazumijeva i sedmicu na Nürburgringu. Samo pričekajte i vidjet ćete da ćemo s vremenom učiniti puno po tom pitanju“.

Sva ta snaga i tradicija sa sobom nose i cijenu, pa u tom dijelu priče treba spomenuti onu početnu od nekih 258,000 eura. Za te se novce dobije svih 700 konja, te 1,500 kilograma karbona, aluminija, magnezija i skela smještenih iza vozača.
Ali tih 258,000 eura nije sve što će neki platiti kada početkom 2018. godine GT2 RS krene u prodaju, jer Porsche nudi i mnogo opcija.

Dotične sežu od detalja poput sistema za podizanje prednjeg dijela automobila (za lakši prelazak preko ležećih policajaca), pa sve do „štoperice“ umetnute u armaturu. A kad se sve zajedno zbroji, kompletno opremljeni GT2 RS cijenom skače na zamjetnih 315,000 eura, odnosno nešto malo više.

Za taj se novac dobiva još više karbona, aluminija, magnezija i inih drugih više ili manje plemenitih materijala, te mnogo igračaka za čije bi savladavanje prosječnom vozaču trebala dva do tri fakulteta. Tu je naravno i „Weissach“ paket koji sam po sebi donosi instant-kuru mršavljenja za 911 GT2 RS i skida dodatnih 17 kilograma, ali i rezervoar goriva koji sa 64 litre zapremine „skače“ na 90 litara, što je i više nego potrebno s obzirom na potrošnju goriva za koju je ovaj automobil itekako sposoban.

Koža, konci i pribor za građevinu.

Porsche 911 GT2 RS postoji i to je odlična vijest, jer boljeg dokaza tradiciji proizvodnje psihotičnih 911-ica jednostavno nema.
Iskreno, ovaj automobil već na fotografijama izgleda toliko agresivno da ih sa strahopoštovanjem gledamo, a u kombinaciji s brojkama koje doista graniče s ludilom, nema sumnje u to da je ovo ne samo najjači 911 svih vremena, već i jedan od najluđih automobila koji su ikada izašli u serijsku proizvodnju.
Doduše, serija će biti poprilično mala, odnosno prema službenim navodima u obliku tek 1,000 primjeraka, ali i to je sasvim dovoljno da bi ovaj današnji pomalo bezličan svijet automobila ponovno dobio boju i fascinirao.

 

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga. Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori