Zanimljivo

Volvo i rekord za koji niko ne zna

Volvo je u današnje vrijeme jedan od najkontroverznijih proizvođača automobila na svijetu. Spoj IKEA-ideologije praktičnosti, sigurnosnih sistema kakvih se ni Euro-NCAP zajedno s ljudima iz NASA-e ne bi sjetio, te modelima koji na momente sežu prema apsolutnom uživanju u vožnji, dok u nekim drugim momentima redefiniraju poimanje vozača i sežu u domenu autonomne vožnje.

Dakle kada bi neki mali zeleni sletio na zemlju i zavirio u portfelj ove švedske marke, najvjerojatnije bi ostao itekako zbunjen. Ali srećom mi nismo marsovci i jako dobro znamo što sve Volvo može kad se male švedske ruke slože i prihvate posla.

Mnogi to ne znaju, ali Volvo još od davne 1959. godine aktivno sudjeluje i svako malo razvaljuje konkurenciju unutar pojedinih serija utrkivanja na stazama širom svijeta. Sve je počelo početkom šezdesetih godina prošlog stoljeća, odnosno tačnije 1964. godine, kada je tvornički tim ove marke odlučio da četiri primjerka tada aktualnog modela PV544 baci u pijesak i blato Safari-Rallyja.

Prvi nastup je prošao dobro, a već naredne godine Volvo pobjeđuje na ovom Rallyju te osigurava svoje mjesto pod kipućim suncem svijeta utrkivanja.

Tko se sjeća ovog švedskog trkaćeg čuda?

Od početka povezivanja marke Volvo sa svijetom utrkivanja, ova je marka svakako ostavila traga. I ne samo to, već je Volvo jedini proizvođač automobila koji je ikada na stazu ubacio karavan, što je bio jako hrabar i marketinški apsolutno ispravan potez, iako su se inicijalno toj ideji svi smijali.
Tokom godina Volvo je nastupao u sklopu konkurencije raznoraznih serija utrkivanja „turističkih“ automobila kao što su BTCC (British Touring Car Championship), WTCC (World Touring Car Championship), ETCC (European Touring Car Championship), ASTC (Australian Super Touring Cars), DTM (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft) i sličnih. Od modela koje apsolutno vrijedi spomenuti tu je prije svega Volvo 244 Turbo, koji je osim oblika pravougaonika malčice zaobljenih rubova i gabarita omanje planete bio i izuzetno brz, a onda je tu i već spomenuti „leteći kovčeg“, odnosno Volvo 850 T5R, koji je kao karavan među limuzinama na stazi iskakao poput slona u staklani.

Bilo je tu naravno i raznoraznih varijacija na temu pojedinih modela, a sve je zajedno dovelo do toga da se Volvo i dan-danas aktivno natječe i redovito pobjeđuje sa svojom Polestar-ekipom.
Dakle Volvo je puno više od samog proizvođača automobila koji manično propagira sigurnost, što u krajnjoj liniji dokazuje i ova posljednja, tj. oko godinu dana stara vijest za koju do neki dan nitko nije znao.

Prepoznatljivi dvorac u pozadini i S60 Polestar u fokusu.

Naime, prije otprilike godinu dana na Nürburgringu je održana jedna od utrka unutar sezone FIA-WTCC-a, pa kad su već bili prisutni, ljudi iz Cyan Racinga odlučili su i ostati još koji dan i na stazi testirati svoj model S60. Cijela je priča nazivno obavijena tajnošću, a ideja je bila već ionako dosta jakom modelu S60 Polestar podariti još nekoliko konja viška i doraditi ovjes kako bi bio još brži i uvjerljiviji među trkačima oblika limuzine.
Uglavnom, nakon nekoliko testnih krugova ekipa se malo povampirila, te je na nišan uzela najbrže vrijeme na „Zelenom paklu“ u klasi limuzina. Kada su se očnjaci vratili u svoje prvobitno stanje, vrijeme od 7 minuta i 51 sekundu bilo je dovoljno da Volvo S60 Polestar postavi rekord.

Dotični rekord je u klasi limuzina s četverim vratima izdržao skoro godinu dana, tj. do pojavljivanja Alfe Giulije Quadrifoglio, koja je postavila novo vrijeme od 7 minuta i 38 sekundi, ali u svemu tome ne treba zaboraviti jedan jako bitan detalj.

 

...kada fotografija izgleda brzo...

Volvo S60 Polestar pod poklopcem motora ima motor s četiri cilindra iz kojeg je uz dodatak respiratornih pomagala izvučeno nekih 367 konja. Dok Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio s druge strane pod poklopcem motora ima Ferrarijev „šestak“ koji je smanjenog obujma, ali svejedno raspolaže s 505 konja. Dakle već  tu je Alfa u velikoj prednosti.
Isto tako vrijedi treba i činjenicu koja kaže da je Volvo S60 Polestar na tržištu prisutan od 2010. godine, dok je Alfa tek izašla sa pregršt nove tehnologije koja je u međuvremenu izmišljena. Samim time ispada kako se Volvo s ovim automobilom i nakon šest godina odlično držao, a što je najbolje od svega, Švedi su na rekordno vrijeme jednostavno odmahnuli rukom i rekli „Vad som helst”, te otišli kući

.
Dakle Volvo S60 Polestar jedan je od onih automobila kojima reklama zapravo ne treba i to je u današnje vrijeme floskula i marketinških materijala upakiranih u roze kuverte apsolutni presedan. Time je dokazano kako Volvo ne samo da je u stanju napraviti  brz automobil, već i da prodaja tog automobila ne zavisi o reklamama i budžetima, već o tradiciji i realnim uspjesima koje ne proizvode odjeli marketinga, već vozači na stazi.

I iako u posljednje vrijeme Volvo konstantno u medije dolazi s nekim ultimativnim tehnološkim novitetima i rješenjima, a i konstantno u prvi plan gura SUV-modele i autonomnu vožnju, s obzirom na ovakve detalje i modele teško je ove spaljene Šveđane na bilo koji način ignorirati.

Volvo se za mnoge često nalazi ”ispod radara”, pa mnogi kupci nisu baš u stanju povezati Volvo i svijet utrkivanja, ali upravo u tome i leži dio ljepote ovog proizvođača automobila.
Sigurnost na prvom mjestu, tehnologija kao nit vodilja i udobnost kao jedna od osnovnih niša svakog od modela ove marke.
…a onda odjednom padaju rekordi na stazama, devastira se konkurencija na utrkama i rade se presedani raznoraznih vrsta i tipova.
I zato Volvo treba cijeniti puno više nego se to mnogima nazivno čini, a ovo ”tajno” testiranje i rekord koji je iz njega izašao tome idu apsolutno u prilog.

 Što reći, nego jednostavno Karusell.

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga. Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori