Zanimljivo

Devel Sixteen s 5,000 konja

U eri automobila koju sa svojim tehno-aero-monstrumima obilježavaju tvrtke Hennessey Performance i Bugatti, Dubai se opet gura na mapu te pokušava zapapriti već etabliranim proizvođačima i njihovim sumanuto brzim modelima. Zbog toga se vrijedi zapitati gdje staje megalomanija te pustinjske ekipe i koliko je od toga stvarno istina, a koliko tek pretjerivanje.

Kada se prije nekog vremena počelo šuškati o apsolutno megalomanskom projektu u obliku automobila iz Dubaija, Devel Sixteen istog je momenta podigao prašinu. Ali to je klasična priča nepoznatog proizvođača automobila koji odjednom kreće u proizvodnju automobila. Izvaliti nenormalne brojke te se nadati dovoljnom broju milijardera koji će ih popušiti. Uostalom, tako je nekako i krenula priča  oko Rimčevog električnog čuda pod nazivom Concept One.
Ali za razliku od Mate Rimca, čiji automobil je realno sposoban poremetiti tok krvi u tijelu, pa već globalno poznat i priznat kao električni hiper-automobil, za Devel Sixteen ne postoji ama baš nikakva potvrda. Barem ne ona realna i „opipljiva“.

Ovako je automobil prezentiran na auto-salonu.

 Devel Sixteen automobil je koji se još od prvih crteža hvalio sa praktički nenormalnim brojkama. Uostalom, kako biste vi definirali 12,3 litre zapremine motora, 16 cilindara i 5,000 konjskih snaga? Mi bismo to jednostavno opisali pukom megalomanijom koja sa realnošću ima ama baš nikakve veze.
Hajmo ovako postaviti stvari: Bugatti Chiron ima motor sa 16 cilindara i četiri Turbo-punjača. Zapremina mu je nekih osam litara, te je u stanju razviti cijelih 1,500 konja. Pogon je na sva četiri točka, ukupna masa je nekih 1,900 kilograma, ima mjenjački sklop sa sedam brzina i u stanju je postići maksimalnu brzinu od elektronički limitiranih 420 kilometara na sat, odnosno 463 km na sat bez limitatora, ako ćemo vjerovati ekipi iz Bugattija.

Ne, ovo nije Batmanov novi auto.

Devel Sixteen također ima 16 cilindara i četiri Turbo-punjača. Zapremina motora je 12,3 litre, što graniči s natjecateljskim traktorima. Ali za razliku od Chironove tehnološke apstrakcije pod haubom, Devel Sixteen ima dva ventila po cilindru, što ga u smislu motora čini i više nego pomalo arhaičnim. Uprkos tome je izmjerena snaga motora prije nekoliko mjeseci bila 4,515 konjskih snaga, nakon čega je uređaj za mjerenje odustao od saradnje, pa je na kraju onako „od oka“ za ovaj motor izbačena cifra od 5,000 konja.
Pogon je na zadnje točkove, pa se postavlja nekoliko itekako velikih pitanja vezanih uz diferencijal i njegovu otpornost prema pucanju, a onda je tu i automatski mjenjački sklop sa četiri brzine.
Sva ta nazivna sila trebala bi da rezultirati sa automobilom koji proizvodi skoro 5,000 Nm maksimalnog okretnog momenta, do stotke ide za nekih 1,8 sekundi, te prelazi brojku 500 na brzinomjeru, što prvenstveno postavlja pitanje veličine rezervoara za gorivo, ali i guma – pogotovo uz težinu automobila koja (navodno) iznosi nekih 2,3 tone.
Ne, ovo nije funkcionalan interijer.

Devel Sixteen je sada i službeno predstavljen svijetu na salonu automobila u Dubaiju. Hostese su s njega pred hrpetinom predstavnika medija maknule plahtu i otkrile aerodinamično čudovište nalik Batmanovom novom autu koje prate stvarno megalomanske brojke. Ali kada se malo detaljnije pogledala cijela priča, izloženi automobil pod haubom nema motor, niti je u njega montiran funkcionalan interijer.
5,000 konja je snaga s kojom već desetljećima raspolažu Top Fuel dragsteri. Ali dotični cjevasti „automobili“ nalik cigarama s krilima unutar životnog vijeka svojih motora prelaze tek nekoliko milja, dok Devel Sixteen sa svojih 5,000 konja ima namjenu prijevoza na dnevnoj bazi i trebao bi služiti za cestovnu upotrebu.

Samim time već su u tom dijelu priče svi ti megalomanski navodi jako upitni, a vrijedi dodati i to da današnje hiper-automobile proizvode tvrtke s istaknutim inženjerima na čelu. To su ljudi u kutama koji u svojim sterilnim laboratorijima globalno poznatih tvornica i manufaktura čuda računaju snagu na decimale, te apsolutno stoje iza svake konjske snage i svake komponente motora. Devel Sixteen i tu ima drugačiju priču, jer će se prema navodima glavnih ljudi tvrtke „motor proizvoditi u Italiji“. Nema detalja, nema naziva proizvođača, nema čak ni lokacije, pa je za pretpostaviti kako može biti riječ o šupi u Veneciji, što je najvjerojatnije jako blizu istine.

 

Gle, čak i svjetla rade.

Ali sve to ne sprječava ovu pustinjsku ekipu da već u ovom momentu ne ponudi čak tri verzije motora: onu s 2,000 konja, onu s 3,000 konja i onu najjaču s 5,000 konja. Navodno su ponuđene i cijene u rasponu od 1,6 milijuna dolara za onu najslabiju verziju modela, pa sve do 2,3 milijuna dolara za onu najjaču, s time da se ona srednja nalazi u cjenovnom rangu od nekih 1,87 milijuna dolara.
Naravno da se već u ovom momentu primaju predbilježbe i prednarudžbe, pa je za pretpostaviti kako je netko od tamošnjih milijardera sa svog tekućeg računa skinuo koji milijunčić, ali uprkos tome je cijela ova priča i dalje apsolutno smiješna.

U mraku je Devel Sixteen ljepši.

Automobil koji je najavljen kao apsolutno zlo i redefiniranje mogućeg svodi se na motor koji još niko nije vidio u njemu, interijer realno gledano koji ne postoji, aerodinamička svojstva koja nisu izmjerena. Pa čak da brojka od 5,000 konja i stoji, svejedno je u ovom momentu teško vjerovati kako će nepoznata tvrtka sa nepoznatim ljudima koji stoje iza projekta uspjeti sastaviti cestovni automobil koji će potrajati duže od dvije i po sekunde – i to ugašen.

Današnji svijet automobila definira iskustvo, tone i tone pogrešaka i propusta na kojima se učilo, te mali milijun zakonskih regulativa koje proizvođači moraju poštovati. To u prijevodu znači da prosječnom automobilu treba jako puno vremena da se pojavi na tržištu, a svi znamo da rezultatno stanje nije uvijek trajno, kvalitetno i upotrebljivo na duže vrijeme. Zbog svega toga u najmanju ruku vrijedi sumnjati u kvalitetu, trajnost, pouzdanost i upotrebljivost automobila s 5,000 konja. A ako ćemo biti i brutalno iskreni, s obzirom na najave i prezentirani automobil, za pretpostaviti je da Devel Sixteen nikada neće stići ni blizu konačne proizvodnje i plasmana na tržište.

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga. Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori