Zanimljivo

10 nepoznanica o automobilima

Automobilistički entuzijasti ponosno čuvaju svoje znanje o čudnim i nepoznatim činjenicama vezanim za automobilizam, a koje drugi “auto-znalci” ne znaju. Na vrh svog poznavanja, ovdje donosimo vam još 10 nepoznanica tj. činjenica zbog kojih ćete izgledati kao hodajuća enciklopedija za automobile!

1. Toyota MR2 – prednji pogon  na “stražnji pogon

Mnogi od nas prepoznaju i vole prvu generaciju Toyote MR2, kao briljantan coupe na stražnji pogon, koji dan danas nasmijava mnoge entuzijaste. Znate li zbog čega? Ukoliko niste upoznati, stražnja osovina preuzeta je sa prednjeg pogona Corolle E80. Zbog toga ukoliko uputite pogled na stražnju osovinu, vidjet ćete još uvijek sponu za upravljač koji na prvim generacijama prkosi pogonu i vremenu. MR2 vjerojatno je jedini doslovni slučaj prednjeg pogona na stražnji pogon.

Mazda MX-5

Mazda MX-5

2. MX-5 s motorom u sredini?

Mazda MX-5 najprodavaniji je i ujedno i najpoznatiji roadster u historiji. Ali, MX-5 izvorno nije planirao koristiti motor u prednjem dijelu, sa stražnjim pogonom. Raniji koncepti MX-5 otkrivaju srednje postavljen motor sa stražnjim pa čak i prednjim pogonom. Srećom FR (motor naprijed, pogon nazad) ipak je opravdao pa je to i dalje ostao temeljni element dizajna MX-5 do danas.

Jaguar XJS

Jaguar XJS

3. Jaguar XJS s motorom u sredini?

Jaguar XJS krenuo je prvi sa središnje postavljenim motorom prije odluke da se motor postavi u prednji dio automobila. Postoje vidljivi znakovi na prvim serijama koji odjekuju o podrijeklu središnje postavljenog motora. Iako rijedak na cesti, pokoji model može otkriti držače središnjeg poklopca motora.

McLaren P1 GTR

McLaren P1 GTR

4. McLaren P1 GTR presnažan za sigurnosni kavez

Svi moderni trkaći automobili opremljeni su kavezima kako bi prilikom prevrtanja vozač ostao unutar kabine. Svi osim jednoga… McLaren P1 GTR nema kavez koji je predviđen za prevrtanje jer serijski ima ugrađeno MonoCage podvozje od ugljičnih vlakana, zbog toga toliko ojačana šasija udovoljava standardima FIA-e za GT vozila. Kao rezultat, P1 GTR ima više prostora unutar samog vozila, i lakši put za izlazak vozača iz karoserije.

Tvr_wallpapers_175

 

5. TVR nosi “egzotično” ime?

TVR poznat je po tome što je egzotičan, čudan, opasan i što ne sadrži zračne jastuke. Ime brenda tako je sve, samo ne egzotično. TVR zapravo znači Trevor. Trevor Wilkinson osnivač je TVR i tvrtku je nazvao, naravno, po samome sebi. Odjednom zvuči manje kul zar ne?!

Wankel

Wankel

6. Prvi Wankel motori

Razmislite o rotacijskom motoru i prvi automobil koji će vam doći na pamet jest Mazda RX. Ali to zapravo nije jedini automobil koji je uveo ovakav motor. Prvi takav primjerak bio je NSU Spider. Mercedes Benz također je svoj prvi koncept C111 opremio takvim motorom, ali takvi pokušaji ubrzo su bili zamijenjeni dizel motorima. Čak i Rolls-Royce ima takav pokušaj, sa dizelskim motorom na dvije razine.

F1 ispušni sistem

F1 ispušni sistem

7. Legura iz nuklearke koristi se u F1 i Nascar-u

Da li ste znali da F1 i Nascar ispušni sistemi (kao i neki turbo punjači) koriste autentičnu super leguru od nikla i kroma, poznatiju kao Inconel legura. Ukratko, iznimno izdržljiva legura koja je otporna na toplotu, koroziju koja se često koristi u mnogim visoko zahtjevnim projektima poput lopatica turbo mlaznih motora, pregrade unutar oružja prigušivača, čak i na unutarnjim stjenkama nuklearnih reaktora. Ovaj materijal možete pronaći i na turbo sistemu kod Mazde RX7.

Skrivene "poruke" u automobilima

Skrivene “poruke” u automobilima

8. Pronađite skriveni znak u vašem automobilu

 

Poznavatelji video igrica sigurno su upoznati sa terminom „Uskršnje jaje“, kada se odnosi na nešto skriveno u scenama video igara. A ovaj termin nećete pronaći jedino kod video igara, Opel već dugo vremena postavlja svoja „Uskršnja jaja“ unutar svojih modela u obliku malog morskog psa. Mogu se pronaći i na svim mogućim mjestima; na motoru Corse 2004., tri komada skrivena unutar Zafire, te i tri komada unutar novog Adama. Naravno, morat ćete se potruditi sami jer vam oni neće pokazati.

BMW s bacačem plamena

BMW s bacačem plamena

 9. Automobili s bacačem plamena

 

Pomisao da vam je auto ukraden preko noći sasvim sigurno budi sve moguće negativne konotacije i razmišljanja, ali krađa automobila kada ste vi u njemu, potpuno je druga dimenzija. Jedan od gorućih problema u Južnoj Africi. Zlu ne trebalo, ali rješenje ipak postoji. Opremite svoj automobil sa bacačem plamena. Da dobro ste pročitali, u slučaju krađe, vozač pritisne prekidač ugrađen pored papučice gasa, koji baca plamen direktno na napadača. Cilj ovoga jeste iznenaditi i oslijepit negativca. Navodno postavljeni bacači neće oštetit boju na vašem automobilu, što je dobar bonus.

Aston Martin DB4 GT

Aston Martin DB4 GT

10. Najčudnija i najzanimljivija informacija o automobilima

I za kraj jedno jako zanimljivo pitanje postavljeno na forumu Reddit, a glasi: Ako najbrže vozilo proizvedeno svake godine postavimo na beskonačno ravnu stazu, upravo na prvi dan u godini u kojoj je proizvedeno i ostavimo u svojoj najvišoj brzini na neodređeno vrijeme, koji bi automobil danas bio u vodstvu?

Rezultati su svakako zanimljivi, a na prvom  mjestu bi se našao Aston Martin DB4 GT iz 1959., koji bi do sada prošao 117 milijona kilometara, odmah iza njega došao bi Mercedes Benz 300SL sa 116 milijona kilometara.

Pogledajte niže cijeli popis u miljama, pomnoženo sa 1,6 dobit ćete iznos u km.

Untitled

 

Postoji li još čudnih i nepoznatih činjenica koje biste mogli dodati na ovaj popis?

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga. Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori