Savjeti

Savjeti za preživljavanje ukoliko se nađete u automobilu koje tone

Svaka saobraćajna nesreća je veoma zastrašujuća, ali nesreća u kojoj vaše vozilo završi u vodi, a vi ste zarobljeni unutra, dodatno je rizična.

Takve nesreće posebno su rizične zbog opasnosti od utapanja. Međutim, većina smrtnih slučajeva posljedica su panike, izostanak pribranosti i koncentracije, te nerazumijevanje šta se s automobilom događa u vodi.

Usvajanjem pravila za preživljavanje, djelovati odlučno ukoliko automobil završi u vodi, brza reakcija, povećava mogućnost preživljavanja, čak i ako je vaš automobil potpuno potopljen.

Ukoliko ste u mogućnosti pripremite se za udarac

Čim ste svjesni da je vaš automobil kliznuo sa ceste te došao na površinu vode, ukoliko ste ostali pribrani zauzmite pripremni položaj. To ćete učiniti tako da obje ruke stavite u položaj “devet i tri”.

Udarac vašeg automobila u vodu mogao bi da aktivira zračne jastuke, zbog toga bilo koji drugi položaj mogao bi uzrokovati ozbiljne povrede. Ukoliko su vam ruke u položaju “deset i dva” položaj ruku mogao bi se naći na putu zračnog jastuka, čime bi one udarile u lice te povećale rizik od povreda.

Nakon što je ovaj dio završio, odmah se pripremite za naredni korak. Jako je bitno da ostanitete mirni. Panika smanjuje energiju, koristi se dragocjeni vazduh i uzrokuje da u kratkom roku nestane.

Ponavljajte mantru o tome šta da učinite kako biste što prije dosegli površinu vode, i ostanite usredotočeni na situaciju.

Otkopčajte pojas

To mora da bude prva stvar na koju pomislite, a nakon toga djeca i otvaranje prozora. Otkopčajte djecu (prvo najstarije koji tada može da pomogne drugima). Zaboravite na poziv telefonom, nažalost vaš automobil neće čekati poziv i mnogi su izgubili život pokušavajući da obave poziv.

Budite stalno zauzeti izlaskom iz automobila. Postoji mnogo teorija o tome kako osoba treba ostati vezana. U prilog teoriji idu i razmišljanja kako prilikom ulaska vode osoba neće izgubiti orjentaciju, te se neće udaljiti od prozora ili vrata.

Ukoliko trebate da odgurnete vrata, pojas bi mogao da vam bude dodatna poluga. Može da posluži i kao orjentacija ukoliko se automobil okrene naglavačke. Ali sigurnosni pojas može i dodatno otežati situaciju prilikom što bržeg izlaska iz automobila. Stručnjaci zbog toga savjetuju kako je puno bolje biti pokretan otpočetka jer ponekad zbog težine motora prednji dio automobila tone brže, a okretnost može pomoći pri izlasku kroz zadnji dio automobila.

Pokušajte otvoriti prozor

Odmah nakon ulaska u vodu. U ovoj fazi vrata ostavite na miru i koncentrišite se isključivo na prozor. Elektronika u automobilu trebalo bi da bude u funkciji barem još naredne tri minuta, ne u smislu da imate 3 minuta, već znak da prvo pokušate na taj način otvoriti prozor.

Većina ne razmišlja o prozoru kao mogućnosti izlaska iz automobila, kako zbog uobičajenog izlaska kroz vrata, panike, ali i raznih poluinformacija koje su do sada čuli u vezi sa vratima ili prozorima. Postoji nekoliko razloga po profesoru Žisleru, zašto se ne bi trebali fokusirati na vrata. Odmah nakon udara, imate samo nekoliko sekundi u kojima možete otvoriti vrata dok su još uvijek iznad nivoa površine vode. Jednom kada voda prekrije vrata, ljudski je nemoguće otvoriti vrata zbog pritiska koji će se morati izjednačiti prije nego što otvorite vrata.

To znači da će se kabina morati ispuniti vodom, a to nije situacija u kojoj se želite naći. Otvaranjem vrata ubrzati ćete tonjenje automobila, olakšati, ali i skratiti vrijeme izlaska iz automobila. Profesor Gajsbreht zaključio je da automobili plutaju između 30 sekundi i 2 minute, i upravo to je period u kojem trebate pokušati izaći iz automobila i izvući što više ljudi, dok bi otvaranje vrata moglo biti kobno za one na zadnjem sjedištu.

Kako bilo, automobil će  prema dnu najvjerovatnije krenuti prednjim dijelom, zbog toga ipak pokušajte brzom reakcijom i otvaranjem zadnjih vrata pronaći mogućnost što skorijeg izlaska. Ukoliko niste u mogućnosti da otvorite prozor, ili je on otvoren samo na pola, moraćete da ga razbijete. Koristite neki objekat ili nogom razbijte prozor. Možda će vam se ova reakcija učiniti kao pogrešna, ali što je ranije otvoren, prije ćete biti u mogućnosti da pobjegnete kroz razbijen prozor.

Ukoliko nemate alate ili neke teške predmete da razbijete prozor, koristite svoje noge. Ako imate visoke pete, biće najbolje da udarite u središte prozora. Vjetrobransko staklo nemojte pokušavati razbiti, ono je napravljeno kao sigurnosno i neraskidivo. Pa čak i ako ste uspjeli, ljepljivost sigurnosnog stakla otežaće razbijanje i doći će do gubitka vremena. Bočni i zadnji prozori su najbolja mogućnost za bijeg. Ako imate težak predmet, cilj je sredina prozora. Kamen, čekić, kišobran, šrafciger, laptop, telefon, itd, može poslužiti kao prikladno sredstvo za razbijanje stakla. Čak i ključevi ako ste dovoljno jaki.

Ako ste uspjeli razbiti prozor, duboko udahnite i plivajte kroz razbijeni prozor. Voda će velikom brzinom početi ulaziti u automobil, a spremni na to koristite svu snagu kako bi počeli plivati prema površini. Istraživanja su pokazala kako je najbolje krenuti odmah nego čekati da se automobil napuni vodom. Takođe, djeca bi trebala da budu na prvom mjestu. Gurnite ih prema površini kako najbolje možete. Ukoliko oni ne mogu plivati, pogledajte možete li im dati nešto što pluta kako će se držati uz to. Odrasla osoba trebala bi ići s njima ukoliko ne postoji ništa plutajuće što bi im moglo pomoći na putu do površine. Ako je dijete u automobilu, pokušajte im reći da dišu normalno sve dok voda ne dođe do njihovih prsa.

Izjednačenje pritiska

Dramatično stanje u kojem je automobil ispunjen vodom i pritisak se izjednačio.

Dok još ima vazduha u automobilu, dišite polako i duboko te se koncentrišite na pokrete koji slijede nakon ispunjenja vodom. Dišite usporeno i kada je voda u nivou prsa, duboko udahnite i zadržite nos.

Pokušajte da ostanete smireni, ne otvarajte usta kako vam voda ne bi ulazila. Isplivajte kroz razbijeni prozor.

Do površine što je brže moguće

Odgurnite se od automobila i krenite prema površini. Ukoliko se desi izgubite orjentaciju, krenite prema svjetlu ili pratite mjehuriće. Budite svjesni okoline, pripazite na kamenje, betonske stubove mostova, ili čak brodove.

Ako je površina prekrivena ledom, logično izaberite rupu od udara automobila. Potražite ljekarsku pomoć što prije. Adrenalin u krvotoku nakon spašavanja može smanjiti mogućnost pronalaska bilo kakve povrede koje ste možda zadobili u nesreći. Prolaznici mogu pozvati pomoć i pružiti vam toplinu, udobnost i prevoz do najbliže bolnice.

Hipotermija može biti realna mogućnost, ali zavisi od temperature vode.

Za kraj, pogledajte ovaj video koji će vam prikazati još jednom cijeli postupak spašavanja iz auta koji tone.

 

TOP DESET NAJBOLJIH AUTOMOBILA

Automobili su pokazali da u novom stoljeću da više ni približno nisu ono što su nekada bili, oni su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme.Mada  je u svijetu na četiri točka ostalo malčice mjesta, pa je nekoliko proizvođača uspjelo proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.

Bugatti Chiron

Mada je njegov prethodnik,moćni Veyron ispao revolucijom,  Chiron zapravo kao njegov nasljednik i ne može biti nešto mega-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer  taman tu negdje. Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu. No da smo doživjeli šok zbog oduševljenja pri pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport  je ove godine ne samo punio kompletan  medijski prostor, već je praktično provirivao iz ćoška zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo ubjedljivo dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok. Što god da  je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst. Ruku na srce, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava. Kao automobil je ovaj Golf doista nešto spektakularno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.

Ford Focus RS

Uzmemo li u obzir to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto posebno“, za očekivati je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno zaista prevazišao sva očekivanja. Priznajem, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji. Jasno ko bijeli dan da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga. Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.Slažeteli se?

Cadillac CTS-V

Da, poznato mi je ,velika većina vas ce reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, ljubitelji okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o čemu pričamo. No Cadillac sa svojim V-modelima tokom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis. Mada taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.

Chevrolet Camaro ZL1

Naravno na popis ide još jedan  "Amer" i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama. Doduše, posljednja generacija Camara skroz malo  je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika. ZL1 stvarno je siguran  automobil koji na dnevnoj bazi svojom pojavom može fascinirati gdje god da se pojavi, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih super brzih automobila. Možda je malčice „nabrijan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadmašle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon i tu je kraj priče.

Mercedes-Benz AMG GT-C

AMG GT-C moguće opisati jedino jednom riječju "nema dalje"perverzija na četiri točka koja nikog ama baš nikog ne može ostaviti ravnodušnim .AMG GT je već sam po sebipredobar automobil koji krase brzina i performanse i onaj najbitniji faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju stepenicu. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.Ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite ljekara  ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.

Renault Talisman (pogotovo karavan)

„Renault? Halo legendo četvrto mjesto? Da li ste vi normalni?!?“ Sigurna  pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané. Ruku na srce, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta. Uzimajući u obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tokom  posljednjih godina opisivali firmu i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno pozitivno  iznenadio u svakomn pogledu. Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i definitivno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.

Acura (Honda) NSX

Mada je izrada modela trajala više od deset godina i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom pokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.Ako će mo iskreno  novi  NSX Hibrid  kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim. Sasvim realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dakako, ako je poređenje potrebno, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od mnogo njih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu. Pametnome dosta.

Porsche Panamera

Svakako iznenađenja desetljeća i jedne od najozbiljnih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira. Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj šali. Potom su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao "peh". Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja u toku proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu. Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih uglova i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ma jasno kao dan BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također perverzija. Audi RS4 svakako  ima „ono nešto posebno“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri točka.No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – bukvalno klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava i obara s nogu htjeli to priznati ili ne. Naravno…već smo stoput utvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.I da , cijena je i više nego paprena, mada  s druge strane je ovo Alfa kakvu smo dugo,dugo željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja. …a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga. Eto…naša je lista popunjena.Vjerovatno su  neki od automobila  s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga "dosinili" prije sastavljanja ove liste. Razumije se  da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti potpunu pažnju. Iskreno se nadamo da ćete barem jednim  dijelom razumjeti kako smo i zašto sastavili ovu top-listu.

Comments

comments

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Na vrh
Zatvori